دلايل سوزش حين رابطه زناشويي




اگر به هر دليلي احساس ميکنيد ترشحات واژن هنگام برقراريرابطه زناشويي به مقدار کافي نيست، ميتوانيد از نرمکنندههاي طبيعي مثلوازلين يا ژلهاي مخصوص براي اين کار استفاده کنيد.
يکي از شکايتهاي معمول بسياري از زنان حين رابطه زناشويي با همسرشان،احساس سوزش و خارش است. اين احساس گاهي چنان زياد است کهآنها ترجيح ميدهند قيد روابط زناشويي با همسرشان را بزنندبه گمان اين که دليل خارش يا سوزش يادشده عمل جنسي است؛ حال آنکه يکي از عوامل موثر در بروز اين احساسها، عفونت دستگاه تناسلياست و عدم اطلاع از آن ميتواند باعث تهديد سلامت افراد شود.
خارش و سوزش دو نمونه از نشانههاي رايج ابتلا به عفونت قارچي استکه کانديدياز نيز ناميده ميشود. از ديگر علائم ابتلا به اينعفونت، ترشحات غليظ و سفيدرنگ کشکمانند و تورم لبهاي واژن است.عفونت قارچي گاهي ممکن است از طريق رابطه جنسي سرايتکند.
از ديگر عواملي که ممکن است حين برقراري رابطهزناشويي باعث سوزش و خارش واژن شوند، ميتوان به کرمها و ژلهاياسپرمکش يا ساير وسايل جلوگيري از بارداري اشاره کرد.حساسيت به لاتکس کاندوم نيز ميتواند باعث احساس خارش و سوزش در واژنشود.
علاوه بر اين توصيه ميشود قبل و بعد از رابطه زناشويي ادرارکنيد. براي اينکه اسيديته ادرار، باعث کشتن بسياري از ميکروبها ميشود.درضمن از ژلهاي بهداشتي بانوان قبل و بعد از برقراري رابطه زناشويياستفاده کنيد که احتمال عفونت را کاهش ميدهد. به نظر ميرسد هر يک ازاين عوامل بتواند دليلي براي احساس سوزش حين برقراري رابطه زناشوييباشد، بنابراين بهتر است به يک پزشک متخصص مراجعه کنيد تا علتاصلي مشخص و اقدامهاي درماني لازم انجام شود.
اگر به هر دليلي احساس ميکنيد ترشحات واژن هنگامبرقراري رابطه زناشويي به مقدار کافي نيست، ميتوانيد ازنرمکنندههاي طبيعي مثل وازلين يا ژلهاي مخصوص براي اين کار استفادهکنيد.
سلامت نيوز

0

میزان طبیعی برقراری رابطه زناشویی