ميزان طبيعي برقراري رابطه زناشويي




زوج ها بايد به همان اندازه که براي کارشان يا تربيت بچه هايشانوقت و انرژي مي گذارند براي زندگي جنسي خود هم وقتبگذارند.
حدود يک پنجم زوج ها کمتر از ده بار در سال رابطهجنسي دارند و عده ي زيادي نيز در خواسته هاي جنسي با يکديگر اختلاف نظر دارند و اميال جنسي شان با يکديگر همخوانيندارند اين موضوع يکي از اصلي ترين مشکلات زوج ها هست که بخاطرش بهمشاور رجوع مي کنند. در اين باره توضيحات بيشتري داده ايم . با ماهمراه باشيد.
يک کارمند ?? ساله که علاقه اي به ذکر نامش در اينجا نداشت، ميگويد: "من ?? سال است که ازدواج کرده ام. خيلي وقت ها بوده کهاگر سه ماه يکبار رابطه جنسي مي کرديم برايمان نعمتي بود. منمجبورم بعد از يک روز طولاني سر کار شام را آماده کنم و بعد بچهها را بخوابانم چون حقوق شوهرم کفاف زندگيمان را نمي دهد ومن هم مجبورم پا به پاي او کار کنم. به خاطر همين قانوني کهبراي شوهرم گذاشتم اين است که رابطه جنسي بعد از ?? شب ممنوعچون آن موقع خسته و کوفته مي خواهم به رختخواب رفته و فقطبخوابم.”
متخصصين اعتقاد دارند که پايين بودن سطح ميل جنسي هميکي از متداولترين مسائل و مشکلات جنسي خانواده ها در قرن حاضراست.
اينکه ميل جنسي در حال حاضر نسبت به سالهاي قبل کمتر شده است يا نه،مشخص نيست اما يک چيز قطعي است و آن اينکه شکايت خانم ها بيشتراست! وقتي زوج ها براي مشاوره مي روند، اين خانم ها هستند که مردها رابه زور سمت دفتر کار روانشناسان مي کشانند. و برخلاف عقيده عموم، ميلجنسي مردهاست که پايين آمده است. در جامعه ما قابل قبولتر ايناست که زن ميل جنسي نداشته باشد تا مرد. وقتي اين مرد است که ميل جنسيپاييني دارد، براي هر دو طرف نااميد کننده تر خواهد بود.

ازدواج هاي فاقد رابطه جنسي اين روزها بحث عموم شده است. به همين خاطرتصميم گرفتيم به اين موضوع بپردازيم که واقعاً چهميزان رابطه جنسي طبيعي به حساب مي آيد؟ کارشناسان مسائل جنسي تمايلچنداني براي تعيين حد کفايت رابطه جنسي ندارند چون باعث ميشود خيلي زوج ها فکر کنند رابطه جنسيشان کافي نيست يا خيلي هايديگر تصور کنند که بيش از حد رابطه جنسي دارند.
درحاليکه کمتر از ?? مرتبه رابطه جنسي در سال، ازدواج بدونرابطه جنسي به حساب مي آيد، يک تا دو مرتبه رابطه جنسي در هفته متوسطميزان رابطه جنسي به شمار مي رود.
رابطه جنسي برخلاف ويتامين ها حداقل نياز روزانه ندارد. اگر هردو طرف طوري کنار بيايند که مشکلي با ازدواج بدون رابطه جنسيشاننداشته باشند عالي است! اما معمولاً اين مشکل وجود دارد که يکي از دوطرف از کيفيت يا کميت رابطه جنسي رضايت ندارد و ديگر حاضر بهکنار آمدن نيست.
فقط ?? درصد از زوج ها مي گويند که از رابطه جنسي در ازدواجشانرضايت دارند. بااينکه خيلي از مشکلات پزشکي يا برخي داروها درپايين آوردن ميل جنسي نقش دارد، مثل برخي قرص هايضدافسردگي يا برخي قرص هاي ضدحاملگي، اکثر مشکلات به خاطرتفاوت در انتظارات و توقعات دو طرف است.
زوجي که ? سال است با هم ازدواج کرده اند يک دختر ? ماهه دارند ميگويند در اين زندگي پرمشغله امروز خيلي سخت است کهبراي رابطه جنسي وقت خالي کنند. آنها مي گويند خيلي خوش شانسهستند که مي توانند ? يا ? بار در ماه رابطه جنسي داشته باشند. اينکاررا معمولاً وقتي بچه خوابيده است انجام مي دهند اما بيشتر وقت هاوقتي يکي از آنها مي خواهد ديگري ميل ندارد.
تغييرات فاحشي که نقش مردان و زنان در دهه هاي اخير داشته استانتظارات ازدواج و به دنبال آن احساسات مربوط به رابطه جنسي را تغييرداده است.
وقتي به نسل پدرانتان نگاه کنيد مي بينيد که براي آنهااينقدر سخت نبود. اما در روابط امروز بااينکه آزادي بيشتري وجود دارداما همه چيز مشکل تر شده چون دو طرف هميشه براي هم تعيينوظيفه مي کنند. کي زباله ها را بيرون مي برد؟ کي با گريهبچه بيدار شود؟ و امثال آن. درواقع به خاطر همين آزادي بيشتر استکه تضاد و ناسازگاري به وجود مي آيد.
کارشناسان عقيده دارند که علاوه بر استرس و خستگي، عصبانيت و خشمهم مي تواند موجب از بين رفتن رابطه جنسي بين دو طرف شود. عواملديگر در ازدواج هاي فاقد رابطه جنسي مي تواند برآوردهکردن اميال جنسي با پرنوگرافي (سايت هاي اينترنتي) يا رابطهجنسي با افرادي غير از همسر باشد. خيلي مردها را مي بينيم که با زنخود رابطه جنسي نمي کنند اما مدام در اينترنت دنبال عکس ها و فيلم هايپرنو هستند.
به طور کل، مشکلات يک زوج بيشتر مربوط به تمايلات جنسي است تا انجامرابطه جنسي. ميل هيچ زوجي براي رابطه جنسي هيچوقت همزمان وکامل نيست. رمز کار اين است که دو طرف بتوانند اين موضوع را بين خودحل کنند.
خيلي وقت ها طرفي که ميل کمتري به رابطه جنسي دارد احساس مي کند که درهر بار رابطه جنسي مورد سوءاستفاده قرار گرفته است و طرفي که ميلبالاتري دارند هميشه از رابطه جنسي محروم است و همين مسئله دعواها وجدال هاي بين آنها درمورد رابطه جنسي را بيشتر و بيشتر ميکند. و اينجاست که رابطه جنسي بين آنها کم کم از بين مي رود و وقتيديگر رابطه جنسي در کار نباشد، محبت و عاطفه معمولي بين آنها هماز بين مي رود: آن گرفتن دست ها، خنديدن به لطيفه هاييکديگر، نشستن کنار هم روي يک نيمکت و … وقتي روابط تا اين حدخشک مي شوند، بي وفايي و سرانجام طلاق پديد مي آيد.
تقريباً نيمي از جمعيت بايد براي برانگيختن ميلجنسي در خود تلاش کند. زوج هايي که ميل جنسي پاييني دارندبايد تصميم بگيرند که اين ميل را بيشتر کنند. اگر صبر کنيدو منتظر بمانيد که رابطه جنسي خودش پيش بيايد و همه موقعيت هابراي آن مناسب باشد، يعني بچه تان خوابيده باشد، تلفن زنگنزند، و … رابطه جنسي هيچوقت پيش نخواهد آمد.
زوج ها بايد به همان اندازه که براي کارشان يا تربيت بچه هايشانوقت و انرژي مي گذارند براي زندگي جنسي خود هم وقتبگذارند. يکي از بهترين راه ها براي داشتن يک زندگي جنسيخوب با همسرتان اين است که واکنش خوبي به پيشقدم شدن همسرتانبدهيد.
ايران سلامت

0

توصیه هایی برای همسرانی که مشکل زناشویی دارند