آيا ميتوانيم هم زمان عاشق دو نفر باشيم؟



بيشتر مردم معتقدند که چنين چيزي امکان ندارد، چرا کهاگر واقعاً و از ته دل عاشق کسي باشيد، نمي توانيد همزمان کسيديگر را نيز دوست داشته باشيد، در مقابل برخي نيز بر اين باورندکه بهتر است خيلي عاشق طرف مقابل خود نباشي که اگر روزي قرارباشد جدا شويد، راحت تر دل بکنيد و به کس ديگر علاقه مند شويد،البته در اولين رابطه ي عشقي بين دو نفر، يک سري مشکلات غير قابلاجتناب وجود دارد که خيلي خوشايند نيست، امّا با تمام اينها، به دليلتعهدات و نقاط مشترک عاطفي بين آن دو، اين رابطه نيز به نوعي زيباييخاصّ خود را دارد.

يکي از دلايلي که بيشتر افراد از تن دادن به همچين رابطه ايخودداري مي کنند، ترس از عدم اعمال تعهدات بين خود و طرف مقابل است کهخود امري بسيار دشوار است. از طرفي مي بينيد که همزمان مي توانيدعلاوه بر اينکه عاشق پدر، مادر، فرزند و ... باشيد، به جنس مخالفنيز عشق بورزيد و او را هم دوست داشته باشيد، شايد همين حالا با خودبگوييد، "خوب، عشق به پدر و ...کاملاً متفاوت است"، امّاآيا در اين عشق نگران آنها نمي شويد؟ براي آنها از خيليچيزها گذشت و فداکاري نمي کنيد؟ و در آخر حتّي شايد حاضرباشيد براي آنها بميريد؟ اگر خوب دقّت کنيد مي بينيد که برايدوست دختر/پسر، نامزد/شوهر، نيز همين عواطف را داريد!

بعلاوه در اين بين با آنها رابطه ي نزديکي هم داريد و اين خود سببايجاد عواطفي بس عميق تر خواهد شد. در اثر اين حالات و احساسات دوطرفه، به مروز زمان ، اين ديگر رابطه جنسي نيست که مسبب اينعواطف است بلکه زوجين سالها و سالها در سايه ي آرامش و دوستي بايکديگر زندگي مي کنند. در اينجاست که مي بينيد اين رابطهشبيه به دوست داشتن پدر، مادر، خواهر، فرزند و ... است. درست استکه عشق به فرزند، مي تواند والاترين عشق باشد امّا حقيقت اين است کهاين رابطه تنها تا وقتي دو طرفه است که آنها به سنّ نوجواني برسند، آنوقت است که با انتظارات پي در پي فرزند و عدم نارضايتي ازوالدين، ديگر اين رابطه آنقدر صميمي و مثل قبل نخواهد بود.

عشق نه تنها آزادي ها و عواطف قبلي شما را محدود نمي کند بلکه ميبينيد که گويي نيمه گمشده ي خود را پيدا کرده ايد،شايد تا آن زمان هيچ وقت فکر نمي کرديد که شما هم به اين رابطهنياز داريد، امّا تنها با نيل به آن مي فهميد که چقدر اين نوعدوست داشتن متفاوت و شيرين است، مثل اينکه دوباره متولّد شديد!
متأسفانه برخي از ترس قرباني شدن و اينکه روزي نفر مقابل خود را ازدست دهند، به کسي ديگر روي مي آورند، اين افراد با توّهمات واهي،به بي راهه مي روند و رفته رفته با نفر بعدي و بعدي، ديگر مثلآدم آهني رفتار مي کنند! در حالي که زيبايي يک رابطه عاطفي در علاقه واشتياق دو طرف به با هم بودن و گذران لحظات رويايي و آرامش بخشبا يکديگر است.

آيا از تعهد و ايجاد رابطه با تنها يک نفر مي ترسيد؟ بيشترين علّت ترساز شروع اين روابط اين است که طرفين فکر مي کنند که در اثر مرور زمانشايد از يکديگر خسته شده و براي هم تکراري شوند، يک نگاهيبه والدين و عشق هاي قديمي بياندازيد، آنها نيز روزي عشق خود را باتعهد و وفاداري شروع کردند و در حال حاضر شاهد سالگردهاي ازدواجو ... چهل ساله آنها هستيم! مي بينيد که عشق واقعي خستگي درکارش نيست.

امروزه زن و مرد در صحنه اجتماع حضوري فعال دارند. در اثر اين وضعيتروابط آنها رودر رو و ملموس تر است، شايد هم يکي از دلايل اينکه بيشترمردم تن به خانه نشيني نمي دهند همين موضوع است، امّا در اثر اين تنوعرفت و آمد، روابط جنس مخالف نيز بيشتر ولي متغير، بي ارزش و بي ثباتتر شده است. همواره خلقت دو جنس مخالف و تفاوت طبع و هورمون هاي متضادبين آنها، سبب جذب به طرف هم مي شوند، تا اينجاي داستان، اين مسئلهذاتي و طبيعي است، امّا متأسفانه باز هم به دليل تنوع و در دسترس بودنانواع چهره، شخصيت و ... جنس مخالف، حس تنوع طلبي و وسوسه درمردم موج مي زند، درست مثل اينکه سير باشي و از جلوي نانوايي رد شوي،ناخودآگاه آنقدر بوي نان تازه وسوسه کننده است که بازهم دوستداري در عين سيري، ناني بخري و از طمع تازه ي آن لذّت ببري!

آن وقت است که با اين مشکل روبرو مي شوي که چطور مي شود دو نفررا همزمان دوست داشته باشي با يک درجه و يک حس؟! ممکن است همزمان عاشقهمسر خود باشي، ولي به طرف کسي ديگر نيز متمايل شوي و در عينناباوري، شيفته ي او نيز امّا کمي متفاوت تر شوي! دلايل اينگرايش مي تواند، کشش جنسي يا عاطفي باشد. خيلي زنان در اثر کمبودعاطفي به طرف کسي ديگر مي روند، البته آنها معمولاً قبل از هررابطه نزديکي، نياز به تأمين عاطفي و مسائل احساسي دارند. شايد اينسواليست که بيشتر مردها در مورد زنها در ذهن خود مي پرسند:"چرا زنها به مسائل جنسي و فيزيکي خود کمتر اهميت مي دهند"

عاشق شدن خوب است اما چه بهتر که اين عشق و صميميت به مرور زمان،در سايه رابطه سالم و به مرور با مشارکت خانواده ها، تجديد و تقويتشود، اگر دونفر (چه مرد و چه زن) از نظر روابط عاطفياز جانب هم تأمين باشند، خود عامليست مهم در اينکه ديگر دو نفربه برقراري رابطه اي جديد و در ادامه، دوست داشتن نفري ديگر بهطور همزمان، کمتر تمايل و گرايش پيدا کنند و از مسير خودمنحرف شوند.

0

3 راه برای شناسایی بهتر زبان عشق