مشاوران خانواده? تاکيد ميکنند پيش از ازدواج درباره موضوعاتمالي با همسرتان
صحبت کنيد و نظرتان را درباره درآمدها و نحوه خرجکردن آن مطرحنماييد.
البته شايد روزهاي اول اين موضوع خيلي براي شما مهم نباشد، اما شکنکنيد پس از گذشت حداکثر يکي دو سال، اين مسئله هم اهميت وجايگاه خود را پيدا ميکند .


البته شايد روزهاي اول اين موضوع خيلي براي شما مهم نباشد، اما شکنکنيد پس از گذشت حداکثر يکي دو سال، مسائل مالي هم اهميت وجايگاه خود را پيدا ميکند و آن وقت شايد قدري دير و حداقلسخت باشد که به فکر بيفتيد چطور مشکلاتي را که ميان شما وهمسرتان پيش آمده، حل کنيد. از طرف ديگر، متاسفانه اختلافاتمالي يکي از دلايل طلاق هم به حساب ميآيد و زن و شوهرهاي زيادي راپس از سالها زندگي مشترک به دادگاه ميکشاند. همين نکتهکافي است که از همين روزهاي اول با واقعبيني به پول و مسائل ماليهم فکر کرده و در اين مورد تکليفتان را با همسرتان روشن کنيد تا درآينده مشکلي برايتان پيش نيايد.

پس از همان روزهاي نخست و ابتداي کار درباره درآمدتان با همسرآينده خود صحبت کنيد و حتي بدهيهايي را که احيانا داريد با او در ميانبگذاريد.

نکته مهمي که بايد يادتان باشد اين که از همين مرحله بايد صادقانهصحبت کنيد و هيچ موضوعي را از همسرتان مخفي نکنيد. شرايط روحي هردو نفر در روزهاي پيش از ازدواج فرصت خوبي است براي اين که وضعمالي خود را براي همسرتان بازگو کرده و درباره مديريت مالي درزندگي مشترک با هم حرف بزنيد. مطمئن باشيد اگر اين حرفها راناديده بگيريد يا با سادهانديشي از کنارش بگذريد، فقط شرايطپس از ازدواج را براي خودتان سختتر کردهايد؛ چون صحبتکردندرباره اين مسائل پيش از ازدواج به مراتب سادهتر از ماهها وسالهاي بعد است و در ابتداي راه، مشکلات هم بهتر و راحتتر حلميشود.

باز هم تاکيد ميشود، زماني که درباره اين مسائل با هم صحبت ميکنيد، بهتمام جزئيات بپردازيد. با اين روش علاوه بر اين که از نظر ماليخيالتان راحت ميشود، ميتوانيد عادتهاي همسر آيندهتان را هم بهتر وشفافتر پيدا کنيد؛ عادتهايي که شايد در بحثهاي عادي روزمرهمتوجهشان نشويد ولي در اين مواقع ميتوانيد بفهميد همسرتان انسانولخرجي است يا صرفهجو، خسيس است يا دست و دلباز و اينبهترين موقعيت براي تطبيق شرايط روحي شما با شريک آينده زندگيتاناست.


0

عوارض و معایب ازدواج دوم و چند همسری