در هر حال سعادت و خوشبختي زناشويي در گرو صفا، صميميت،گذشت، فداکاري، وحدت و يگانگي است و همه اينها درچند همسري به خطر مي‏افتد. گذشته از وضع ناهنجار زنانو فرزندان دو مادره،از نظر خود مرد آنقدر مسووليتهاي تعدد زوجاتسنگين و خرد کننده است که رو آوردن به آن پشت کردن به مسرتو آسايش است.






شما هم جز آندسته از مرداني هستيد که گمان مي کنيد با ازدواج دوم، خوشبخت خواهيد بود؟ قبل از آنکه به محضر برويد ، کمي فکر کنيد.
در مقاله اي با عنوان روش کنار با هوو در اين مورد صحبت کرديم کهاگر شوهرتان مجدد ازدواج کرد ، چگونه با اين موضوعکنار بياييد البته قصد ما عادي جلوه دادن اين موضوع نيست بلکهاگر چنين مشکلي پيش بيايد ، به نحوي بايد آنرا برطرفکرد. هميشه هم طلاق راه مناسبي نيست مخصوصا با وجود داشتن فرزند! امادر اين مقاله روي صحبتمان با مردهايي است که گمان مي کنند باازدواج دوم خوشبخت مي شوند!

وقتي صحبت از اختلالات اضطرابي مي شود و در مورد آن توضيح داده مي شودو راهکارهاي درماني ارايه مي گردد، کسي اين تصور را نمي کند کهنويسنده قصد گسترش اختلاف اضطراب را داشته و يا خواندن اين دستمقالات خود ايجاد کننده نوعي بيماري در جامعه است.

همين امر در مرد ساير موضوعات و اختلالات اعم از وسواس، مشکلات تربيتيوالدين در فرزند پروري، مشکلات ارتباطي زوجين و .. هم صدق ميکند.

يادداشت ها و مقالات عمدتا در جهت افزايش اگاهي عمومي وهمچنين ارايه راهبرد براي مشکلاتي است که در سطح جامعهگسترش يافته يا بيم آن مي رود که گسترش يابد، طراحي مي شود.لذا با آگاه سازي مردم قصد بر اين است که از شيوع بيشتر اينموارد جلوگيري شود و يا حداقل تلاش شود تا افراد درگير باان، بتوانند بهتر و راحت تر با مشکلات خود کنار بيايند. اما اين توضيحدر مورد برخي از مسايل ديگر صدق نمي کند. تعدد زوجين و اقدام مردبراي تجديد فراش جز آن موضوعات حساسيت برانگيزي است که از هر طرفبخواهيم به آن نزديک شويم، عده اي حساس تر شده و اين تصور را در ذهنپرورش مي دهند که گويي نويسنده يا گوينده اين دستمطالب قصد ترويج آن را دارد.

البته اين کاملا طبيعي به نظر ميرسد. طبيعت خانم ها تعدد زوجين را نميتواند تحمل کند و لذا با کوچکترين اشاره اي به اين مساله، سريعحساس مي شود.

تکه تکه شدن قلب در واقع مرگ عشق است
در هر حال سعادت و خوشبختي زناشويي در گرو صفا، صميميت،گذشت، فداکاري، وحدت و يگانگي است و همه اينها درچند همسري به خطر مي‏افتد. گذشته از وضع ناهنجار زنانو فرزندان دو مادره،از نظر خود مرد آنقدر مسووليتهاي تعدد زوجاتسنگين و خرد کننده است که رو آوردن به آن پشت کردن به مسرتو آسايش است.

متاسفانه در يادداشت" کنار آمدن با هوو" اين تصور در ذهن برخي ازخوانندگان ايجاد شده بود که ما قصد داريم مساله چند همسريرا ترويج داده يا تشويق کنيم ، در حالي که سعي ما بر آن بود که مشکلتعدد زوجيات در برخي از زندگي هاي زناشويي که وجود دارد را بررسيکنيم و راه حلهايي مناسب به اين دست خانمها ارايه دهيم تا بتوانندبهتر از گذشته، زندگي مشترک خود را حفظ کنند و الا کسيترديد ندارد که تکه تکه شدن قلب در واقع مرگ عشق است و درچند همسري قطعا قلب چند تکه مي شود.

هنگامي که خسته و وامانده ايم، در محاصره نگراني ها و غمهاقرار گرفته ايم، وقتي اخبار همه جا پر است از وقايعي که درخصوص سنگدلي و ستم و بي وفايي انساني نسبت به انسان ديگراست و .. به دنبال جهاني مهربان تر و زيباتر مي گرديم. بهشتيدلپذير و خوش منظر که به ما وعده داده شده است و قطعا از هر جهتمکان بهتري است. اما موضوع اين است که علي رغم ظاهر تحمل نپذير وپر از بي رحمي اين دنيا، ما در جهاني پر راز و رمز و اسرارآميز زندگي مي کنيم: همه چيزخوب و بد، زشت و زيبا، عشق ونفرت در همه جا و هر زمان وجود دارد. اين ماييم که واقعيت را خلق ميکنيم و با مشاهده اش ان را در زمان و مکان تثبيت مي کنيم.

کار بسيار راحتي است که بسياري از معجزات زندگي مان را ناديدهبگيريم و نسبت به آنها بي توجه باشيم. داشتن يک خانواده گرمو پر اميد و وجود نازنين همسرمان، يکي از همين معجزات است.

همچنان که ياد ميگيريم هر روز مثل روز قبل به يکديگرعشق بورزيم، اين نزديکي و صميميت افزايش مي يابد و عميق تر مي شود وبه مرور رابطه اي ايجاد مي کنيم که معنويات همچون محافظي آنرا دربر گرفته است. بهشت همينجاست، روي همين زمين، در درون ما، درتمامي اطرافمان و در همين لحظه.

تنها با عشق ورزيدن و عاشق ماندن نسبت به همسر و خانواده مان ميتوانيم ان را ببينيم و لمس کنيم. موهبتي که قطعا در چند همسريتجربه نخواهد شد.

يک تمرين عاشقانه
در عشق واقعي، جدا ازمفيد بودن همسر براي ما، او را مي توان به عنوانفردي ارزشمند در نظر گرفت. به اين ترتيب، عرضه عشق به همسر بدونانتظار هر نوع پاسخي است؛ عشقي که در پي پاسخ نيست وبي قيد و شرط است. متعهد شدن در قبال رفاه وآسايش همسر، معادل و برابر با متعهد شدن در قبال خود اوست.شايد انجام چنين کاري غير عملي و فراتر از توانايي ما باشد اماروش حصول به آن تنها با تلاش امکان پذير است. شما تنها بايدهمسرتان را به همان شيوه اي که او ميخواهد مورد علاقه و عشق قرار دهيدو بدون قيد و شرط او را دوست داشته باشيد. اگر پايه هايزندگي مشترک بر اين اساس بنيانگذاري شود، بي وفايي در آنهيچ جايي نخواهد داشت.


0

شناخت خصوصیات رفتاری مردها در سه سوت