در زنان بارداري که سيفليس اوليه درمان نشده دارند، 21 درصدحاملگيها منجر به تولد نوزاد مرده و 9 درصد منجر به مرگ دردوران نوزادي ميشود. همچنين عفونتهاي آميزشي مهم ترين علت بروزناباروري به شمار ميروند و مطالعات مختلف نشان ميدهد حدود 27 درصد اينبيماريها به عفونت«کلاميديا» اختصاص دارد. کيانوش کمالي در همايشبيماريهاي آميزشي، در کانون فرهنگي دانشگاه فردوسي مشهد،درباره اين بيماريها گفت : سالانه 499 ميليون نفر در دنيابه بيماريهاي آميزشي مبتلا ميشوند.

وي با بيان اين که برخي عفونتهاي آميزشي علائمي ندارند، ادامه داد: درزنان بارداري که سيفليس اوليه درمان نشده دارند، 21 درصدحاملگيها منجر به تولد نوزاد مرده و 9 درصد منجر به مرگ دردوران نوزادي ميشود. همچنين عفونتهاي آميزشي مهم ترين علت بروزناباروري به شمار ميروند و مطالعات مختلف نشان ميدهد حدود 27 درصد اينبيماريها به عفونت«کلاميديا» اختصاص دارد.

اين متخصص عفوني مهم ترين علت برخي از سرطانها را عفونتهاي آميزشيدانست و در ادامه گفت: بروز مقاومتهاي دارويي در برخي بيماريهايآميزشي به ويژه «گنوره» و تهديد جهاني براي کنترل بيماريهايآميزشي در سطح جهاني از جمله مواردي هستند که در رابطه با اينبيماريها مطرح ميشود.

کيانوش کمالي با بيان اين که بيماريهاي آميزشي خطر بروز HIV را سهبرابر ميکند، افزود: بيماريهاي آميزشي در کشورهاي در حال توسعه از پنج علت شايع مراجعات افراد بزرگسال براي دريافت خدماتدرماني بوده و همچنين دومين علت از دست دادن سلامت در زنان 15 تا45 ساله بعد از عوارض بارداري است.

کمالي گفت: آمار بيماريهاي آميزشي در خاورميانه و شمال آفريقا ازجمله ايران، ترکيه، عربستان، مراکش، چهار تا هفت درصد گزارششده است.

اين متخصص بيماري هاي عفوني افزود: فرد مبتلا به بيماريهاي آميزشيهرچه زودتر بايد درمان شود به اين دليل که عامل شيوع است وميتواند افراد بيشتري را مبتلا کند.

0

برای لذت بیشتر از این اعمال قبل از برقراری رابطه جنسی باید از آن پرهیز کنید