در هر ازدواج، نيمي از شراکت رو کردن مهارت هاي متفاوت است. وقتي يکياز زوجين مهارت در
پذيرايي از مهمان دارد، ديگري روش بهتري براي پشتسرگذاشتن گرفتاري هاي مالي داشته باشد.
در ازدواج، آنچه شراکت يک زوج را قابل اطمينان مي کند آگاهياز مسائل مالي است. سرانجام، اگر يکي از طرفين بميرد وديگري نداند که پول کجا پس انداز شده است چهاتفاقي مي افتد؟


دربعضي از ازدواج ها هر يک از زوجين نيمي از مخارج زندگي را بهعهده دارد، اين نکته بسيار مهم است که دقيقاً بدانند که در چهزمينه سرمايه گذاري، پس انداز يا بيمه سرمايه گذاريخريده اند. چرا؟ براي اينکه پس از مرگ هريک از زوجينهيچ مسئله اي دردناک تر از اين نيست که همسر متوفي نداند بامشکلات مالي اش چه کند. اين مسئله را در نظر داشته باشيد، دراينجا پنج مرحله معرفي مي شود تا هر زن و شوهري از امور ماليخانواده اش آگاهي کامل داشته باشد.

1 -وصيت نامه بنويسيد
اين شايد مهم ترين مسئله اي است که يک زوج بايد طي دوران ازدواج شانانجام دهد، خصوصاً زماني که صاحب فرزند هستند. بسيار مهم است کهدارايي تان را آن طور که از طريق قانون ميسر است بين وراث تقسيمکنيد.

2 -بيمه عمر و سرمايه خريداري کنيد
براي زوج هايي که هر دو شاغل هستند، عاقلانه است که بيمه عمرخريداري کنند تا پس از مرگ يکي از طرفين بتوانند از پسبدهي هاي همسرشان بربيايند. اين سرمايه گذاري مناسبي است کهبتوانيد در آينده از پس هزينه تحصيل بچه ها و يا هر هزينهپيش بيني نشده ديگر در آينده بربياييد.

3- فهرستي از دارايي تان تهيه کنيد
ليست از دارايي تان تهيه کنيد و آن را در جايي نگهداري کنيد.بهتر است اين ليست را درجايي نگه داري کنيد که همسرتان نيز از آنمطلع باشد. اين ليست بايد شامل رمز حساب هاي بانکي شما نيز باشد. تاپس از مرگ شما همسرتان بتواند به حساب تان دسترسي پيداکند.

4 -پولي براي روز مبادا نگه داريد
نگه داري مقداري پول نقد براي مواقع اضطراري بسيار مهم است.البته اين شامل مرگ يکي از زوجين نيز مي شود. وقتي يکي از زوجينميميرد دسترسي به حساب بانکي او بسيار مشکل است. و بايد مراحل قانونيانحصار وراثت طي شود و قبل از آن دسترسي به حساب بانکي متوفي امکانپذير نيست. در نظر داشته باشيد

مقداري پول نقد در جايي نگهداري کنيد تا پس ازمرگ تان همسر شما به راحتي به آن دسترسي داشته باشد.

5- هر ماه با يکديگر جلسه مالي بگذاريد
در حالي که ممکن است که يکي از زوجين به مسائلي مالي علاقه نداشتهباشد، برگذاري جلسه مالي يک روش حياتي است که از امور ماليخانواده مطلع شويد. اين بسيار مهم است که هر دو طرف بدانند که درچه زمينه هايي سرمايه گذاري کرده اند. سرانجام اينکه اينمسئله خوشايند نيست که همسرتان پس از مرگ شما از دارايي هايشما مطلع شود.پس بهتر است که همسرتان را به طور کامل در جريانامور مالي خود قرار دهيد.


0

راهکارهای مناسب برای داشتن روابط عاشقانه عروس ها و دامادهای شاغل