سلامت نيوز :يسپاروني حالتي است که فرد در هنگام آميزشدچار درد ميشود. اين درد ممکن است در بدو ورود آلت مردانه بهواژن يا در مراحل مختلف در طول دخول ايجاد شود. اين حالت درجاتمتفاوتي دارد و نسبت به اينکه در چه زماني پس از شروعنزديکي و در کجا فرد احساس درد مي کند، دلايل و درمانهاي متفاوتيدارد.
يکي از دلايل شايع درد هنگام آميزش براي زنان خشکي واژن است.اگر خانم به هر دليل آمادگي دخول را نداشته باشد، اين عملمي تواند بسيار دردناک باشد. در اکثر موارد خشکي واژن به دليل نداشتنپيش نوازي کافي است، يعني خانم اين فرصت را پيدا نکرده کهاز نظر جسمي به محرک هاي جنسي پاسخ دهد و محيط واژن به اندازهکافي لغزنده نيست. از جمله دلايل و شرايط ديگري که ميتواند باعثخشکي واژن شود داروهايي است که فرد مصرف مي کند. در اين مورد مشورت باپزشک و يا مطالعه در مورد دارويي که مصرف مي کنيد، مي تواند مفيدباشد. معمولا منابع خوبي در اينترنت در مورد داروهاي مختلف وجوددارد.
از دلايل ديگر ديسپاروني يا آميزش دردناک، مي توان بهجراحات و ضربه هايي که در طول زمان به آلت تناسلي وارد شده، سابقهآزار جنسي، دوران پس از زايمان، دوران عادت ماهانه، بيماري هايناحيه تناسلي و برخي از سرطانهايي که اعصاب آن منطقه را تحت تخريبقرار داده و نيز بيماري هاي مقاربتي درمان نشده اشاره کرد.
برخي از پزشکان آميزش دردناک را جزو دسته اختلالات جنسي نميدانند و برخورشان با بيماراني که از اين حالت رنج مي برند، توام باشناخت کافي نيست. در اين موارد توصيه مي شود به پزشک ديگريمراجعه کرده و پيش از انجام معاينه، دردناک بودن ناحيه تناسليخود را براي او بازگو نماييد. گاه ضرورت دارد، روان درمانيهاي لازم پيش از انجام هر گونه معاينه اي صورتپذيرد.
حالت ديگري که افراد با آن روبرو مي شوند درد در هنگام دخولاست. اين حالت ميتواند به دلايل متعددي باشد که شايع ترين آنهاعبارتند از: عفونت هاي دستگاه تناسلي و دهانه رحم، بيماريهايمقاربتي درمان نشده، همزماني نزديکي و زمان تخمک گذاري، و درنهايت آماده نبودن فرد از نظر جسمي.

0

بدترین اشتباهات خانمها در مورد سلامتی شان