با علائم تخمک گذاري در زنان آشنا شويد!




زمان تخمک گذاري درخانم ها فرق مي کند .در برخي از خانم ها انندساعت دقيق به نظر مي آيد و هر ماه در يک روز مشخص تخمک گذاريانجام مي شود.خانم هاي ديگر در وقت هاي مختلفي تخمک گذاريمي کنند.نخستين گام شما توجه به نشانه هاي تخمک گذارياست.

نشانه هاي کلي تخمک گذاري
نشانه هايي که در بيشتر خانم ها رخ مي دهد. باردارشدن به تخمکگذاري بستگي دارد . بنايراين آشنايي شما با تخمکگذاري و زمان و چگونگي آن اهميت زياديدارد. براي آگاهي يافتن از اين موارد ،بخش هاي پاييني رابخوانيدتا درباره نشانه ها و اين که چگونه زمان تخمکگذاري را پيدا و ثبت نماييد، بياموزيد.




نشانه هاي اصلي و رايج تخمک گذاري


تغيير مايع سروکس :
مايع سرويکس (ترشحات) که به توپ سفيدي شباهت دارند، نشانه ايبراي اين هستند که آيا شما نزديک به زمان تخمک گذاري و يادر حال تخمک گذاري هستيد. هر کسي مي تواندنوع ترشحات سرويکس خودرا بشناسد و همه خانم ها به يک شکلترشح ندارند. معمولا تخمک گذاري در روزي رخ مي دهد که شمابيشترين مايع و خيسي را احساس کنيد.




تغييرات نمايه دماي پايه بدن
در بيشتر خانم ها پيش از تخمک گذاري ، BBT تااندازه اي يک دستو ثابت است. هر چه به زمان تخمک گذارينزديک تر مي گرديد ممکن است شما اندکي کاهش داشته باشيد اما يکافزايش تيز پس از تخمک گذاري خواهيد داشت. افزايش دمايپايه نشانه اين است: تخمک گذاري اينک انجام شده است!




پيگيري دماي پايه را ادامه دهيد تا پس از دوسه ماه بتوانيد زمان تخمک گذاري تان را پيش گويينماييد. تغييرحالت نرمي سرويکس سرويکس (گردن رحم) در هنگام تخمک گذاري دچار تغييرات زيادي ميگردد.ممکن است شما با تمرين بتوانيد متوجه نشانه هاي روشني از تخمکگذاري شو يد: سرويکس نرم، بالا و باز و خيس مي گردد.البتهدر بيشتر خانم ها، ايجاد توانايي در تشخيص اختلاف بين وقتي که سرويکس در حالت معمولي است با هنگامي که نرم و زمان تخمکگذاري است، کمي زمان مي برد.


نشانه هاي ثانويه تخمک گذاري
-لکه هاي بسيار جزئي مانند آن چه در نشانگان ميتل اشمرزديده مي شود. (ميتل اشمرز به معني همان درد ميان دوره اي و دردساده اي است كه آزاد شدن تخمك ايجاد مي شود)
- تقويت حس هاي چشايي، بويايي يا بينايي.

آموزش و فراگيري روش پيدا کردن و ثبت زمان تخمک گذاري،شايد در آغاز براي شما چالش برانگيز و يا دشوار به نظربرسد.اما با گذشت زمان،بسياري از خانم ها به سادگي خواهندتوانست اين نشانه ها را بشناسند و از اين راه بفهمند در کدام بخش ازسيکل شان قرار دارند.


واقعيت هاي کليدي در باره تخمک گذاري
- يک تخمک پس از تخمدان تنها 24 - 12 ساعت عمر مي کند.
-معمولا در هر تخمک گذاري، يک تخمک رها مي گردد.
- عواملي چون استرس، بيماري يا بهم ريختن برنامه ي روزمره ميتوانند روي تخمک گذاري اثر داشته باشند.
- بندرت در خانم هايي، هنگام تخمک گذاري، لکه بيني پيشمي آيد.
- کاشته شدن تخمک بارورشده، بين 12 - 6 روز پس از تخمکگذاري رخ مي دهد.
- هر زن با ميليون ها تخمک نابالغ که در انتظار تخمک گذاري اند،به دنيا مي آيد.




- يک عادت ماهانه مي تواند، بدون وقوع تخمک گذاري رخدهد.
- تخمک گذاري مي تواند بدون وقوع عادت ماهانه اي رخدهد.
- برخي از خانم ها کمي درد را نزديک هنگام تخمک گذاري احساسمي کنند که به آن سندروم( نشانگان) "ميتل اشمرز" ميگويند.




- اگر يک تخمک بارور نشود، متلاشي شده جذب لايه هاي رحم مي گردد.
- چند روشي که براي تعيين زمان تخمک گذاري وجود داردشامل:چارت دماي پايه بدن، موکوس، دستگاه دمايي- نشانهاي و روش ترکيبي است.


نکته: قهوه ، الکل ،رژيم هاي غذايي ،ورزش و فشار هايرواني مي توانند روي سيکل عادت ماهانه تاثير بگذارند.

0

روشهای صحیح انتقاد جنسی از همسر!