چگونه احساسات عاشقانه را بيشتر وعمر زندگي زناشويي راطولاني کنيم؟




اگر ميخواهيد عشق تان ابدي باشد، از کسي که دوست داريد بخواهيدشعري براي تان بياورد و خودتان هم شعري براي او بنويسيد...
يک پژوهش امريکايي که در دانشگاه تگزاس انجام شده است،پاسخي کاملاً عملي به اين پرسش ميدهد. اين تحقيق نشان ميدهدکه به راحتي ميتوان احساسات عاشقانه و دوام آن را به واسط?نوشتن تضمين کرد! چه طور چنين چيزي ممکن است؟


براي افزايش احساسات عاشقانه، آنها را با نوشتن ابراز کنيد
پژوهشگران اثبات کرده اند که بيان احساسات از طريق نوشتن،آنها را عميق تر و دوام شان را طولاني تر ميکند.
براي مشاهد? اين مطلب، 86 زوج جوان مورد مطالعه قرار گرفتند.تمام اين زوج ها ميبايست طي سه روز متوالي، چند خط متن مينوشتند.نيمي از اين زوج ها ميبايست دربار? عميق ترين افکار و احساسات ازروابط عاشقانه شان مينوشتند. زوج هاي ديگر فقط بايد دربار?فعاليت هاي روزانه شان مطالبي را به رشت? تحرير درميآوردند.
در ادامه، سه ماه بعد، زوج هايي که دربار? احساسات عاشقانه نوشتهبودند، روابط عاشقانه شان بسيار مستحکم تر و پايدارترشده بود. اما زوج هايي که تنها دربار? فعاليت هاي روزانه شان نوشتهبودند، روابط سردتري داشتند يا حتي جدا شده بودند.




نوشتن، احساسات عاشقانه را تغذيه ميکند
بنابراين به نظر ميرسد که به رشت? تحرير درآوردن احساسات و عواطفعميق، در مستحکم شدن و حتي زيادتر شدن، آنها سهيم است. اين پديد?رواني ميتواند با علل منطقي توجيه شود: ما هر چه بيشتر احساساتمان را دربار? موضوعي بيان کنيم، بيشتر به آن وابسته ميشويم، حتياگر در ابتدا، آن را چندان باور نداشته ايم.
به نظر ميرسد که مغز با انديشيدن زمان گذشته را به يک مشغله و دلمشغولي تبديل ميکند: «اگر من زمانم را به اين فعاليت اختصاص دادهام، يعني آن مهم است.». همچنين، سپري کردن زمان بانوشتن احساسات عاشقانه، اهميت و ارزش بيشتري به آنميدهد.




نوشتن را ميتوان به عنوان يک عمليات ذهني يا به عنوان شناختي بسيارارزشمند براي مستحکم ساختن عشق و علاقه در نظر گرفت...




نشان دادن احساسات
در پايان خوب است بدانيد که اگر به نظر ميرسد شاعرانزندگي عاشقان? بسيار زيبايي دارند، شايد تنها علت آناين باشد که آنها ميدانستند چه طور احساسات شان را در شعرهاي شانبيان کنند، و همچنين ميتوانستند اين عشق را در تمام طولزندگي شان بادوام سازند، و مطمئناً در طي قرون، با اين عشق شانبه شهرت رسيده اند...




بنابراين، اگر ميخواهيد عشق تان ابدي باشد، از کسي که دوست داريدبخواهيد شعري براي تان بياورد و خودتان هم شعري براي او بنويسيد. آنشعر هر تحليل روان شناختي که داشته باشد، ميتواند بهترين و زيباترينهديه به شمار آيد!

خانواده سبز

0

اشتیاق به همسر در زندگی زناشویی تحت تاثیر چه عواملی است؟