زناشويي پر آرامش يا پر حادثه دوست داريد؟!




غمهاي مشترک، شاديهاي مشترک، تجربههاي مشترک و حتي ترسهاي مشترک،بهانهاي است که آينده مشترک بسياري از زوجها را رقم ميزند.
روانشناسان ميگويند آدمها آنقدر شيفته خود هستند که به محضآشنايي با فردي که شبيه خودشان است، به او دل ميبندند. آنهانميگويند که شما بايد فردي که نمونه کپي شدهتان هست راانتخاب کنيد و معتقد نيستند که زندگي با فردي که درست نقطه مقابلشماست هم ميتواند به يک خوشبختي ابدي منجر شود. متخصصان اصولي را برايمشابه و متفاوت بودن تعريف ميکنند و از شما ميخواهند که قبل از عاشقشدن، آنها را به رسميت بشماريد. اگر ميخواهيد انتخاب عاشقانهتانرا بيازماييد، بهتر است به سؤالهاي مطرح شده پاسخ دهيد و ببينيدکه شباهت يا تفاوت شما، در محدوده اين اصول قرار ميگيرد يا نه.اگر هم اين سؤالها براساس شخصيت يا زندگي شماتنظيم نشدهاند، از خواندن اين متن دست برنداريد. در ادامه اين مطلب،رازهايي را برايتان فاش ميکنيم که باخبر شدن از آنها ميتواند سرنوشتزندگي عاشقانهتان را زير و رو کند.

زناشويي پر آرامش يا پر حادثه دوست داريد؟
چه نمرهاي ميگيريد؟
نميتوانيم بگوييم که جواب مثبت شما به اين سؤالات يا حداقل به3نمونه از آنها، صددرصد شما را به سمت يک زندگي ناآرام هدايتميکند. اما ميتوانيم اين اطمينان را بدهيم که در صورت وجود تفاوتبسيار در چنين اصولي، شما با بحثها و چالشهاي بسياري روبهروخواهيد شد. پس پيش از قضاوت در مورد خودتان و رابطهاي کهقرار است بسازيد، ادامه اين مطلب را بخوانيد.
به شيوه شما هيجانزده ميشود؟
براي ساختن يک زندگي آرام و عاشقانه، شما تنها به دوستداشتن و دوست داشته شدن نياز نداريد. روانشناسان معتقدند هيجانهاي شماو پايداريشان هم بايد در يک رديف قرار بگيرند. آنهاميگويند اگر شما فرد دمدمي مزاجي باشيد، نميتوانيد در کناريک مرد به اصطلاح منطقي که يک رويه ثابت را در نمايش هيجانهايش داردخوشبخت شويد. مردي که هميشه شاد يا هميشه غمگين است، نميتوانداحوال پرنوسان شما را درک کند. اما قرار نيست هيجانات همسر آيندهشما، کاملا با خودتان مشابه باشد، بلکه کافي است که پايداريهيجانياش، با چند شماره اختلاف به شما نزديک باشد و به اصطلاحعاميانهتر، مود او کاملا نقطه مقابلتان نباشد.

به اندازه شما برونگرا يا درونگراست؟
اگر گمان ميکنيد شخصيت مردها در اين مورد بعد ازازدواج زير و رو ميشود در اشتباه هستيد. برونگرايي يادرونگرايي خصلتي نيست که به آساني تغييرپذير باشد. اينويژگي آنقدر با وجود آدمها گره ميخورد که حتي تلاش برايتغيير دادنش هم ميتواند مشکلات اساسياي براي شما ايجاد کند، پسبهتر است قبل از هر تصميمگيري، به سبک زندگيخواستگارتان توجه کنيد. اگر او مدام درگير مهماني استو شما ميخواهيد در خانه آرامتان مطالعه کنيد، اگر او اهل ورزشهايجمعي است و شما شطرنج را ترجيح ميدهيد و اگر عاشق سفرهاي تکي يادو نفره هستيد و او دوست دارد با تور يا خانوادهاش سفر کند، بايدبدانيد که دير يا زود رابطه شما به چالش کشيده ميشود.
به اندازه شما سازگار است؟
شما دو نفر تا چه اندازه با آدمهاي جديد کنار ميآييد؟ اگرشما با ديدن غريبهها از هر دري براي پيدا کردن يک حرف مشترک واردميشويد و او يک گوشه مينشيند و دفعات اول روبهرو شدن با آدمهايتازه برايش زجرآور است، کار برايتان کمي سخت خواهد بود. شايد به مرورزمان و با روبهرو شدن با آدمهايي که آسان ارتباط برقرار ميکنند، کميآرامتر شود، اما اين تغيير به سرعت اتفاق نخواهد افتاد. اگر هنوزتصميمي براي ازدواج با او نگرفتهايد، بهتر است ميزانسازگاري و توافقپذيري او را محک بزنيد. کافي است تفاوتقابلتوجهي در اين زمينه نداشته باشيد يا با شخصيتي که در اين زمينه حدوسط قرار دارد آشنا شده باشيد. اگر چنين گزينهايپيشروي شماست، بهتر است ويژگيهاي ديگرش را هم بررسيکنيد و در همان آغاز آشنايي به او نه نگوييد.
به اندازه شما اهل تجربههاي تازه است؟
شما عاشق امتحان خوراکيهاي جديد هستيد و او در تمام زندگياشغذاهاي ثابتي را خورده است؟ شما تنها در چند دقيقه ميتوانيد براييک سفر تصميم بگيريد و چمدانتان را ببنديد و او آنقدر باتجربههاي تازه بيگانه است که بايد هفتهها و ماهها براي تحقيق وسنجيدن چنين برنامهاي وقت بگذارد؟ اگر چنينتفاوتي ميان شماست، نميتوانيد به آساني به او بله بگوييد. شباهتدر داشتن اشتياق نسبت به تجربههاي تازه، يکي از اصولي است که بايد قبلاز تصميم گرفتن به آن وفادار باشيد. البته نداشتن اشتراک در حيطهعلائق را نميتوان صددرصد منفي دانست، حتي اگر او به علائق شماتمايلي نداشته باشد يا اهل ريسک و تجربيات تازه نباشد، باز هم راهيبراي خوشبخت بودن وجود دارد. کافي است توان احترام گذاشتن بهخواستههاي شما را داشته باشد و اگر براي مثال اهل سينما رفتنهستيد، گاهي شما را همراهي کند تا بتوانيد زندگي آرامي درکنارش داشته باشيد.

به اندازه شما وظيفهشناس است؟
نميگوييم که هرکدام از شما تا چه اندازهبايد مسئوليتپذير و وظيفهشناس باشيد. کافي است در اينزمينه تاحدودي مشابه هم باشيد تا زندگي برايتان سخت نگذرد.اگر شما يک فرد منظم و چارچوبدار هستيد و او فرديبيقيد و باري به هر جهت است، قطعا خيلي زود دچار چالشخواهيد شد. اگر شما هميشه يک ربع زودتر به قرارتان ميرسيد و اوهميشه نيم ساعتي شما را منتظر ميگذارد، اگر شما حساب و کتابمالي دقيقي داريد و او بيتوجه به هزينههاي زندگي، پولهايشرا صرف خريدهاي غيرضروري ميکند و اگر شما سالهاست که در يک محيطمشغول به کاريد و او به بهانههاي مختلف، هر روز کارش را عوض ميکند،قطعا نميتوانيد انتظار يک زندگي آرام را درکنارش داشتهباشيد.
مردمان

0

سایه سنگین حسادت بر روابط زناشویی