خيالپردازي جنسي و مشکلات آن




اگر مي بينيد که نمي توانيد رابطه جنسي خيالي و ميل جنسي خود راکنترل کرده، يا با روشي افراطي پيش مي رويد، بهتر است بجاي اينکار به رابطه جنسي عملي بپردازيد تا در حين آن شايد بخشي ازروياهاي شما و شهوت شما ارضاء شود.
همه انسانها در وجودشان کم و بيش، به خيالپردازيجنسي فکر مي کنند که در واقع همان بروز احساسات و شهوت طبيعينهفته در وجود هر انسان است. درجه ي آن بستگي به سن، جنيس، قدرتتخيّل و سابقه ي رابطه ي جنسي هر فرد دارد. هر کسي به نوعي درتخيّلات، در حين نزديکي به اين توّهمات و روياها مي پردازد. بعضيدر رابطه جنسي يک رويه ثابت را پيش گرفته و تا آخر همانطورمي مانند، و در مقابل برخي، دائماً به چگونگي و زيباتربودن اين رابطه فکر مي کنند و در خيالات خود به دنبال لذّتي جديد وتنوع بيشتر در نزديکي مي پردازند. حرکات متنوع و شهوت دريک نزديکي، نه تنها هيجان رابطه جنسي را بالا مي برد، بلکه باعثبرقراري صميميت بيشتري در زندگي زناشويي نيز مي شود.


فوايد خيالپردازي جنسي:
کاهش استرس، نگراني و اضطراب
افزايش هيجانات طي رابطه جنسي
تنوع در روش و چگونگي نزديکي در زندگيزناشويي




رابطه جنسي خيالي چيست؟
خيالپردازي جنسي در ضمير ناخودآگاه ما شکل مي گيرد،قدرت تخيّل رابطه جنسي، رابطه ي مستقيم با ميزان شهوت هر شخص دارد کهدر زنان اين امر بيشتر است.
بيشتر زنان طي يک رابطه جنسي خيالي، ارضاء مي شوند و بهآرامش دروني مي رسند.
روياي رابطه جنسي و ميل به نزديکي، برخواسته از حالات دروني ماست،بطوري که گاهي آنقدر فکر و ذهن ما درگير مي کند که خود سببمشکلات دروني و روحي مي شود، در اين حالت اگر اين شهوت و هوسارضاء نشود، موجب استرس و پريشاني و نهايتاً احساس حقارت و عدماعتماد به نفس در شخص خواهد شد.




آيا روياپردازي در مورد رابطه جنسي ضرر دارد؟
متأسفانه اگر در اين خيالات از حدود خود خارج شده و فراتر رويم،سبب بروز مشکلاتي ناخواسته مي شود، بطور مثال، يک مرد آنقدر غرق درهوس و ميل جنسي مي شود که حتّي دوست دارد با همجنس خود ارتباط داشتهباشد، در مورد زن نيز همين طور، تمايل به برقراري ارتباط با يک زندارد که متأسفانه نهايتاً تنها با همجنس بازي ارضاء مي شوند. يازني متأهل آنقدر شهوت جنسي او بالاست که ناخودآگاه به رابطه جنسيبا کسي غير از شوهر خود فکر مي کند، که در نتيجه ي آن دائماً عذابوجدان دارد که با اين ميل، به شوهر خود خيانت مي کند. مي بينيد درصورت عدم کنترل اين شهوت و رابطه جنسي خيالي، باعث ايجاد وضعيتي ميشود که شخص ناخودآگاه گرفتار عذاب وجدان و گناه ميشود. به مرور زمان وي، خود را موجودي منحرف و بي مصرف در اجتماع ميبيند. اين افکار تبديل به عقده هاي روحي مي شود که ناخواستهبا احساس حقارت، موجب اختلافاتي در روابط اجتماعي و زناشوييوي مي شود.

چطور مي شود اين حس را کنترل کرد؟



1- به منشاء و عمق اين حس آگاه شويد
اين خود شما هستيد که مي توانيد تشخيص دهيد، آيا اين هوس و شهوت، تنهابه دليل زياده روي ميل دروني شما ايجاد شده است يا فقط يک ميل ذاتي ومفيد براي تقويت و لذّت بيشتر از رابطه جنسي است. اين توّهمات، خيال وهوس درباره ي رابطه جنسي درون هر انسان، طبيعيست، بنابراين از وجود آندر ذهن خود احساس شرم و خجالت نکنيد. اگر اين افکار، موجبآزردگي خاطرتان شده است، بهتر است در درون خود جستجو کنيد و عاملآن را پيدا کنيد، بطور مثال، آيا قبلاً سکسي ناموفق يا آزار جنسيداشتيد؟ در اين صورت جهت فکر و روياي شما در رابطه جنسي بسوي خلافپيش مي رود و منجر به معضلات جنسي خواهد شد.




2- ميل و هوس جنسي خود را قبول کنيد
اينکه بخواهيد دست از اين روياپردازي و هوس برداريد، چاره يکار نيست، بلکه اين فراموشي ظاهري موجب ايجاد استرس و اضطراب هايدروني مي گردد، بدانيد و پبذيريد که بيشتر مردم اطراف شماهم اين حس و شهوت و روياپردازي را دارند و بيشترشان هم فرديمنحرف و فاسد در اجتماع، نيستند!




3- افراط نکنيد و قدرت تصوّر صحيح و بهتري را در ذهن خود پرورشدهيد.
بهتر است در حين اين رويا به روابطي معقول و طبيعي فکر کنيد نه بهروابط يا حالاتي که ممکن است به جسم يا روح شما لطمه وارد کند. بهتراست به يک رابطه جنسي زيبا و دلنشيني که قبلاً تجربه کرديدفکر کنيد و از آن لذّت ببريد.
به رويايي فکر کنيد که دست يافتني و واقعي باشد نه خيالي، در غيراينصورت به دليل عدم دسترسي و ارضاء در آن رويا، استرس و اضطراب تماموجود شما را در برمي گيرد، اگر تا کنون اين اشتباه را کردهايد، مي توانيد با ورزشي منظّم و اصلاح هوسهاي خود به روياهايي واقعي،از پريشاني و عقده هاي حقارت دروني رهايي يابيد. سعي کنيد درخيالاتتان خود واقعيتان باشيد نه اينکه در نقش يک شخصيت خارجيديگر باشيد و خود را جاي او بگذاريد!




4- شايد مجبوريد اين حس را خاموش کنيد!
اگر مي بينيد که نمي توانيد رابطه جنسي خيالي و ميل جنسي خود راکنترل کرده، يا با روشي افراطي پيش مي رويد، بهتر است بجاي اينکار به رابطه جنسي عملي بپردازيد تا در حين آن شايد بخشي ازروياهاي شما و شهوت شما ارضاء شود. به اين صورت تمام عقده و انرژي خودرا صرف يک رابطه جنسي حقيقي و واقعي کرده ايد نه خيالات واهي.
البته کنترل اين حس، نياز به زمان و اراده شما دارد، امّا همواره بهياد داشته باشيد که اگر اين حسّ خيال پردازي رابطه جنسي رادر جهت غير افراطي و واقعي پيش ببريد، خود سبب احساسخوشنودي و آرامش دروني مي شود و به اين صورت از اين تصوّراتخيالي و بکارگيري آن در رابطه جنسي واقعي، نهايت لذّت را ميبريد.

سلامانه

0

زناشویی پر آرامش یا پر حادثه دوست دارید؟!