ازدواج هاي عاري از رابطه زناشويي




زوج هاي بسياري هستند که به خاطر سرطان يا دردناک بودن رابطه جنسيقادر به برقراري اين رابطه نيستند. همسر شما اگر مشکل سلامتيداشته باشد، ديگر اعتماد به نفس لازم براي برقراري رابطه جنسي رانخواهد داشت.
براي کنار آمدن با زندگي زناشويي که هيچ اثري ازرابطه جنسي در آن ديده نمي شود، چه بايد کرد؟ اول اينکه، آيا درازدواج شما به خاطر فقدان عشق و علاقه رابطه جنسي وجود ندارد يا بهخاطر يک وضعيت بد و وحشتناک؟ در هر دو حالت هنوز هم مي توانيدزندگيتان را از خطر نابودي نجات دهيد و شادتر و خوشبخت ترزندگي کنيد. قبل از هر چيز، بايد بدانيد که رابطه جنسي ورابطه جنسي همه چيز ازدواج نيست. درواقع، اکثر مذاهب باور دارندکه فقط بايد از طريق رابطه جنسي باردار شويد؛ درغير اينصورتگناهي بزرگي انجام داده ايد. اما امروز، ما روابط جنسيآزادي داريم که عشق در آنها موج مي زند. خيلي افراد تصور مي کنند کهاگر در عشقتان رابطه جنسي وجود نداشته باشد، پس هيچعشقي بينتان نيست. رابطه جنسي چيزي است که وقتي دو نفر مجذوبهمديگر مي شوند ايجاد مي شود.
اوايل ازدواجتان را به خاطر مي آوريد؟ آنقدر عشق و علاقه درشما فوران داشت که نمي توانستيد جلوي خودتان را بگيريد و کشش بيحد و حصري به همسرتان احساس مي کرديد. اما، آدم ها تغيير مي کنند، همهچيز تغيير مي کند و ازدواج هم همينطور است. فقط به خاطر اينکهچند وقتي است با هم نزديکي نداريد به اين معنا نيست که همسرتانعلاقه اي به شما ندارد. ممکن است او آنقدر درگير بچه ها،کار يا مسائل ديگر باشد که تمرکز کافي براي آن مسئله نداشتهباشد. ممکن است خودتان هم تقصيرکار باشيد.
وقتي شما مقصر اين ازدواج عاري از رابطه جنسي باشيد ممکن است به ايندليل باشد که دليل کافي براي عشق را به همسرتان نداده ايد. شايدديگر مثل اوايل ازدواجتان به او نگاه نمي کنيد و به اواحساس نمي دهيد. بايد هر از چند گاهي به او نگاه کنيدو واقعاً از ته دل نگاهش کنيد. شايد شما هم آنقد درگير کارو مشغله هاي فکري ديگر هستيد که براي اين مسئله وقت کافي نميگذاريد.
اما اگر شب ها که به خانه برمي گرديد، شاخه گلي برايهمسرتان بخريد، او را در آغوش گرفته و ببوسيد، دوباره آن عشق وعلاقه اوليه در او بيدار شود. با اينکار شما او احساس خواهد کرد کههنوز هم مثل سابق دوستش داريد. عشق چيز ديگري است. تابه حالدرمورد عشق با همسرتان صحبت کرده ايد؟ اصلاً به او مي گوييد کهچقدر دوستش داريد؟ کمي رمانتيک باشيد. به او بگوييد کهچقدر دوستش داريد و اجازه بدهيد بداند که هنوز هم همان احساساوايل ازدواج را به او داريد. اگر شما يک قدم برداريد مطمئنباشيد همسرتان هم براي شما قدمي برمي دارد. و خيلي زود ميبينيد که رابطه جنسي به رابطه تان برگشته است و هر دو شما احساسبسيار بهتري نسبت به زندگي زناشوييتان پيدا مي کنيد.
اما، شادي عشق و علاقه به همسرتان را از دست داده باشيد؟ خيلي سخت استکه با گذشت چندين سال همان ميزان عشق را در خود نگهداريد. اگر کششي به او نداريد، حداقل بايد سعي کنيد که با اينمشکل برخورد کنيد. از او درمورد احساسش سوال کنيد. از او بخواهيدکارهايي که دوست داريد را برايتان انجام دهد شايد دوباره علاقه تان بهاو ايجاد شد. اگر ببينيد نفر سومي در ازدواجتان است، مطمئناً هردو شما حس پنهان خود را باز مي يابد.
هر دو شما مي توانيد بر ناامني هايتان غلبه کنيد و ازدواجي مستحکم تربسازيد. فقط به اين خاطر که رابطه جنسي در رابطه تان وجود ندارد بهاين معنا نيست که بايد به ازدواجتان خاتمه دهيد. اگربتوانيد درمورد اين مسائل و رابطه صميمانه تان با همسرتان صحبت کنيدآنوقت مي توانيد به مشکلاتتان هم غلبه کنيد. اما بعضي اوقات انتخاب بازوج نيست، انتخاب دست پزشک شماست.
زوج هاي بسياري هستند که به خاطر سرطان يا دردناکبودن رابطه جنسي قادر به برقراري اين رابطه نيستند. همسرشما اگر مشکل سلامتي داشته باشد، ديگر اعتماد به نفس لازمبراي برقراري رابطه جنسي را نخواهد داشت. اگر ازدواحتان باانتخاب خودتان فاقد رابطه جنسي است بايد اين سوال را از خودتانبپرسيد که واقعاً چرا با همسرتان ازدواج کرديد؟ مطمئناً بهخاطر رابطه جنسي با او ازدواج نکرده ايد؛ احتمالاً به اين دليل با اوازدواج کرده ايد که چنين رابطه اي داشته ايد. احساس کرده ايد کهمي خواهيد بقيه عمرتان را با اين زن بگذرانيد. و حالا که اوبيمار است بايد کنار او بمانيد و از او مراقبت کنيد.
اينجاست که رابطه جنسي بايد آخرين چيزي بايد که به ذهنتان خطورمي کند و اگر واقعاً دوستش داشته باشيد آنوقت زياد برايتان مهمنخواهد بود. درواقع، حتي اگر در چنين موقعيتي هم نباشيد، بههيچ وجه نبايد به رابطه جنسي بيش از حد توجه کنيد. تنها کاري کهبايد بکنيد اين است که سراغ همسرتان برويد و به او بگوييد کهچقدر دوستش داريد، حتي بيشتر از قبل. ممکن است نتوانيد رابطهجنسي را به ازدواجتان اضافه کنيد اما مطمئناً احساس خيلي بهتريپيدا خواهيد کرد.
بعضي از زوج ها بين اينکه رابطه جنسي داشته باشند يا نداشته باشند ميتوانند انتخاب کنند و بعضي اين انتخاب را ندارند. صرفنظر از اينمسئله، شما بايد حمايت خود را به همسرتان نشان دهيد و درمورداحساساتتان درمورد اين ازدواج عاري از رابطه جنسي و به ازدواجتان بهطور کل با او صحبت کنيد. آنوقت خواهيد ديد که احساس بسيار بهتري نسبتبه خودتان و ازدواجتان پيدا خواهيد کرد.
جام نيوز

0

خیالپردازی جنسی و مشکلات آن