تاثير اختلاف سن همسران در روابط زناشوييشان




اختلاف سني زياد چه از طرف زن و چه از طرف مرد مشکلاتي رادر روابط جنسي آنها به وجود ميآورد که يکي از اين مشکلات را ما بااصطلاحي به اسم يائسگي زنانه و يائسگي مردانه ميشناسيم
متخصصان و مشاوران خانواده بر اين باورند که روابط جنسي بخش مهمزندگي زناشويي است و هر گونه عاملي که به اين روابط آسيببرساند، بايد هر چه زودتر به شکلي درست و مناسب واکاوري و برطرفشود تا به کانون خانواده آسيبي از اين نظر نرسد. رييس انجمن علميسلامت خانواده ايران تاکيد ميکند: اختلاف سني زياد چهاز طرف زن و چه از طرف مرد مشکلاتي را در روابط جنسي آنها بهوجود ميآورد. دکتر محمدرضا صفرينژاد ميافزايد: تفاوت سني ميان زن وشوهر بايد در حد معقولي باشد و در صورتي که تفاوت سني ميان زن و شوهرزياد باشد مشکلات بسياري در زندگي زناشويي آنها به وجود ميآيد کهاز جمله مهمترين آن مشکلات روابط جنسي و ارضاء زوجين است.
اين استاد دانشگاه علوم پزشکي ادامه ميدهد: اختلاف سنيزياد چه از طرف زن و چه از طرف مرد مشکلاتي را درروابط جنسي آنها به وجود ميآورد که يکي از اين مشکلات را ما بااصطلاحي به اسم يائسگي زنانه و يائسگي مردانه ميشناسيم.همان طور که ميدانيد زنان در ?? تا ?? سالگي اکثرا دچاريائسگي ميشوند و هورمونهاي مردانه در مردان نيز بعد از ??سالگي کم کم رو به کاهش ميرود، حال اگر زوجي تفاوت سنيبالايي داشته باشند به عنوان مثال اگر زني ?? سال تفاوت سني باهمسر خود داشته باشد و در زماني که هنوز او جوان است و يائسه نشده،همسرش توانايي برقراري رابطه جنسي نداشته و يا نتواند روابط جنسيمتعددي با همسر خود داشته باشد و انتظار وي را برآورده کند مشکلاتي دراين زمينه پديد مي آيد. وي تصريح ميکند: عکس اين موضوع هم صادقاست. اگر زني از همسر خود بزرگتر بوده و اختلاف سني بالاييبا همسر خود داشته باشد زماني که سن وي بالاتر ميرود به دليل تغييراتفيزيولوژيکي که در بدن وي رخ ميدهد در برقراري روابط جنسي با همسرشدچار مشکل ميشود.
رييس انجمن علمي سلامت خانواده ايران خاطر نشان ميکند: اختلافسني بالا ميان زوجين آنها را به هنگام بچه دار شدن نيزدچار مشکل ميکند به اين صورت که يکي از زوجين که سن بالاتري داردتحمل سر و صداي نوزاد خود را ندارد و يا به دليل بالا بودن سن احتمالاست که هر اتفاقي براي وي بيفتد و فرزند وي از نعمت داشتن پدرمحروم بماند. بنابراين ميتوان گفت اختلاف سنيبالا ميان زوجين ميتواند در بسياري از مسائل خانوادگيتاثيرگذار باشد. بهتر است جوانان پيش از ازدواج دقت ويژه ايدر اين زمينه داشته باشند و بخوبي تصميمي را که مي گيرند، اززواياي متفاوت تجزيه و تحليل کنند تا بعدها به مشکلي برخوردنکنند.
سلامت نيوز

0

چرا واژن خشک می شود و راه درمان از آن چیست؟