عوارض برقراري رابطه جنسي در دوران عقد




اگرقصد داريد مدت زيادي نامزد بمانيد هرگز قبل از ازدواجارتباط جنسي نداشته باشيد اگر علتش را مي خواهيد بدانيد با ماهمراه باشيد :
1- افراد مختلف نسبت به رابطه جنسي ديد متفاوتي دارند:
رابطه جنسي براي آنان ميتواند به مفهوم تعهد، سرگرمي، لذتصرف، صميميت و يا هيچ چيز باشد. بهتر آنست که شما تا زمانيکه شناخت کافي نسبت به فرد و نحوه نگرش وي به سکس پيدانکرده ايد اقدام به برقراري رابطه جنسي نکنيد. زيرا براي مثالاگر شما به سکس به ديد تعهد و صميميت بنگريد و به اميد آنکهبا برقراري رابطه جنسي محبوب خود را از دست نخواهيد داد و به عکس ازنظر فرد محبوب شما سکس يک لذتجويي صرف باشد آنوقت اندوهبزرگ و سرنوشت غم انگيزي را براي خود رقم زدهايد. صرفنظر از آنکه شما چگونه مي انديشيد، رابطه جنسيپيامدها و تاثيرات شگرف و مهمي را در بر خواهد داشت.
2- رابطه جنسي احساسات شما را تحت الشعاع قرار داده و آنها راتشديد، لجام گسيخته و يا منحرف ميسازد:
مغز انسان در سير تکاملي خود به گونه اي طراحي گرديده استکه هنگام مواجهه با موقعيتهاي امکان برقراري رابطه جنسيهمچون شرايط تهديد آميز مواد شيميايي خاصي را آزاد ميسازد کهروند انديشيدن را متوقف ميسازند. در واقع شما را ناخودآگاه بهبرقراري رابطه جنسي هدايت ميکند تا شما قادر باشيد با توليدمثل به بقاء خود ادامه دهيد. اما آيا اين موقعيتها همان جايي ست کهشما ميخواهيد با يک فردي که شناخت چنداني از وي نداريد باشيد؟بنابراين در مرحله تعيين کننده شناخت فرد شما از هوشياري کافي براياتخاذ تصميمات منطقي برخوردار نخواهيد بود.
3- رابطه جنسي مواد شيميايي "پيوند دهنده” و "دلبسته کننده” آزادميسازد:
برقراري رابطه جنسي در دو جنس موجب آزاد سازي مواد شيمايي ميگرددکه احساس دلبستگي را در آنها پديد مي آورد. آيا شماميخواهيد اجازه دهيد تا مواد شيميايي مغز شما براي شما تصميمگيري کنند که به چه کسي دلبستگي پيدا کنيد؟ دستنگه داريد شما با اين کار رنج بزرگي را به جان خواهيد خريدزماني که بايد از شريک خود جدا گرديد اما به سبب برقراري رابطهجنسي به وي دلبسته شده ايد.
4- رابطه جنسي دامنه انتخاب شما را محدود ميسازد:
رابطه جنسي شما را ملزم ميسازد تا شتابزده و خيلي زود هنگام درمورد رابطه تان تصميم بگيريد و سناريوي دهشتناک تر آنکه باردار بودن، شما را در امر تصميم گيري و انتخاب در تنگناقرار دهد. هنگامي که با شريک خود رابطه جنسي برقرارنکرده باشيد آسانتر ميتوانيد خود را از يک رابطه ناسالم بيرونبکشيد.
5- انتظار و پيش بيني استرس زاست، اما شيرين و مهيج:
يکديگر را از آن محروم نسازيد. اين در سرشت انسان است کهچيزي را که با تلاش و انتظار بيشتر بدست مي آورد، بيشتر هم قدرشرا مي داند. همچنين رابطه جنسي زود هنگام مرحلهخيالپردازيها و روياهاي ما نسبت به محبوبمان را عملا حذف ميکند وشور و هيجان عاشقي را کمرنگ و کسالت بار ميسازد.
6- برقراري رابطه جنسي زود هنگام و شتابزده بر عدم خويشتنداري وفقدان احترام دلالت دارد:
زماني که شريک شما اين فرصت را به شما نميدهد تا پس از شناختکافي و مبتني بر عقل و رضايت کامل شما رابطه جنسيآغازگردد و يا به شما تنها به يک ابزار جنسي مينگرد در واقعاحترامي براي شما قائل نيست. همچنين عدم توانايي در کنترل غرايزدر فرد ميتواند گواهي بر بي ارادگي و خيانت کار بودن وي نيزباشد. اينگونه نتيجه گيري ها ممکن است کاملا غلط و نادرستباشد اما چرا بايد يک موضوع پيچيده را بغرنج ترکرد؟
7- پيشگيري از بيماريهاي مقاربتي:
شما هنگامي که نسبت به طرف مقابل خود شناخت کافي نداريدهرگز نبايد ريسک کنيد و خود را در معرض انواع بيماريهاي آميزشيقرار دهيد.
8- مردان بي انگيزه:
يکي از مهمترين انگيزه هاي مردان از برقراري رابطه با جنس مخالفخود اميد به برقراري رابطه جنسي با وي است. بنابراين دختراننبايد زود هنگام و شتابزده اقدام به برقراري رابطه جنسي کنندزيرا با اين کار ممکن است شانس خود را براي ازدواج با فرد به ميزانزيادي از دست بدهند. همچنين دختراني که خيلي زود به رابطه جنسيتن ميدهند نزد مردان ارج و قربي نخواهند داشت.
دکترسلام

0

تاثیر اختلاف سن همسران در روابط زناشوییشان