اگر قصد بارداري داريد آماده اين تغييرات باشيد!




در دوران بارداري تغيير علايق شما به غذاها، اين که گاهي يکغذايي را دوست داريد و گاهي خير، به دليل تغييرات بويايي شما استنه چشايي.
تغييرات ناشي از بارداري شامل تغييرات دراندام ها،تغييراتپستان ها,درد پستان ، احساس تورم و…هستند پس خودتان رابراي آنها آماده کنيد
کودک شما در ?? هفته رشد ميکند و بدن شما در طول اين دوره تغييراتبسياري را به خود خواهد ديد که ما تعدادي از آنها را برايتانآوردهايم.
بدن شما خون بيشتري توليد ميکند
حجم کلي خون بدن شما ??% بيشتر از حد معمول ميشود بنابراين توليد خونرا تا ??% افزايش ميدهد. ورزشهايي مانند ايروبيک، پيادهروي و شنابه سلامت قلبتان کمک ميکند.
حس بويايي شما تقويت ميشود
در دوران بارداري تغيير علايق شما به غذاها، اين کهگاهي يک غذايي را دوست داريد و گاهي خير، به دليل تغييراتبويايي شما است نه چشايي.
کودک شما قبل از شما تغذيه ميکند
ضروري است که شما در طول بارداري سالم باشيد. کودکشما تمام مواد مورد احتياجش را از بدن شما ميگيرد و اين شماهستيد که ممکن است به کمبود مواد، به خصوص آهن، احتياجپيدا کنيد. مصرف يک ليوان آب پرتقال که سرشار از ويتامين سياست، به جذب آهم کمک ميکند.
تنفس شما عميقتر ميشود
زماني که رحم شما رشد ميکند، ديافراگم فشرده و نفس کشيدنعميق برايتان سختتر ميشود. اما شما در واقع هواي بيشتري را تنفسميکنيد.
چهره شما تيره ميشود
طي بارداري دليل آن هم تغييرات پيگمنت پوستشما است. اگر چه در تمام زنان يکسان نيست.
سينه شما تغيير شکل ميدهد
بسياري از زنان از شيردهي به دليل تغيير شکل سينه، شکايتميکنند. اما در واقع اين باداري است که موجب تغيير شکل آن ميشود.
دندانهايتان به مراقبت بيشتري احتياج دارد
ميگويند که هر بارداري مانند از دست دادن يکدندان است. اگر چه اين براي مادراني که رژيم غذايي سالميدارند، صدق نميکند. اما التهاب و خونريزي لثه در اين دوره معمول است.بهترين راه اين است که به طور منظم به دندان پزشک مراجعهکنيد.
هضم غذا در بدن شما کندتر خواهد شد
پروژسترون هضم غذا را کندتر ميکند تا بدن شما مواد مغذي بيشتريرا به بدن کودک منتقل کند که ممکن است منجر به يبوست نيز شود. ميوه،سبزيجات و مايعات به ميزان کافي بخوريد. ورزشهاي سبک نيز به هضم غذاکمک ميکند.
پارسي طب

0

همسرتان را بطور غیرمستقیم به رابطه زناشویی ترغیب کنید!