مسائل زناشويي دومين دليل براي طلاق!




به همسر خود بفهمانيد که رابطه جنسي با او سبب آرامش او ميشود وميخواهيد با اين عمل عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت کنيد و هدففقط ارضاء جنسي-جسمي نيست
رابطه جنسي حياتيترين جزء همه ازدواجهاست. اگر يکي يا هردوي زوجين علاقه و رغبت خود را در برقراري رابطه زناشويي از دست دادندچه ميشود؟ تحقيقات نشان داده است که درصد انبوهي از چنينازدواجهايي با شکست مواجه ميشود؛ به گونهاي که بر اساس آماررسمي، بعد از مسائل مالي، مسائل جنسي دومين دليل براي طلاق شناخته شدهاست. بنابراين، مفيد ديديم که در اين نوشتار پيشنهادهايي برايبهبود رابطه جنسي در بين همسران ارائه دهيم.
رابطه جنسي نقش بسيار مهمي در ازدواج دارد، ولي با اين حال زوجهايزيادي بدون توجه عميق به آن زندگي ميکنند. هدف از درج اين مطلبايجاد روابط صميمانه ميان زوجين و استحکام روابط زن و شوهر در کانونخانواده است.

نااميد نشويد
راههاي زيادي براي جلوگيري از سردي روابط جنسي وجوددارد اما چند راه پيشنهادي پي آمده، اثرات کمابيشمناسبي در جان بخشيدن دوباره به زندگي جنسي زوجين دارد:


به خودتان متکي باشيد
فرقي نميکند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهدارضائتان کند؛ تحريکات و شور جنسي او به هيچ وجه شبيهبه شما نيست. به همين دليل غيرمنطقي است اگر انتظار داشته باشيدهر زمان شما خواستيد در اختيارتان باشد. بايد ياد بگيريد کهچطور گهگاه نيازهايتان را کنترل کنيد. احتمالاً تصورخواهيد کرد که چنين رفتاري عادلانه نيست و مطمئناً عصباني خواهيدشد. اين مسالهاي کاملاً طبيعي است و بايد آن را بپذيريد.هرچه تلاش همسرتان براي فهميدن شما و نيازهايتان بيشتر شود، تلاششما نيز در درک اين تفاوتها بايد افزايش يابد. اگر اطمينان داشتهباشيد که همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه ميکند، انجام اينکار با راحتي بيشتري صورت خواهد گرفت.


تنوع، مزه زندگي است
احتمالاً زندگي جنسي شما دچار يکنواختي شده است. حتيمهيجترين فرد در رابطه جنسي هم اگر اين روابط برايشتکرار مکررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر اين مورد را دررابطه جنسي خودتان با همسرتان هم مشاهده ميکنيد، پس وقتش رسيدهکه کمي تنوع وارد اين رابطه کنيد. براي جلوگيري از يکنواختيجنسي، بايد کمي خلاق باشيد:


مکاني جديد انتخاب کنيد.
لباس خواب مناسب و جديد بخريد.
عطر خوشبو استفاده کنيد.
حتما مسائل بهداشتي و نظافتي را رعايت کنيد.
آرايش و زيبايي را فراموش نکنيد زيرا نشانه اهميت دادن به شريکزندگي خود است.
معمول است که مرد در رابطه جنسي پيشقدم ميشود. بد نيستزن نيز گاهي پيشقدم شود.
با آرامش و مهرباني رفتار کنيد.
خشن و عجول نباشيد.
سعي کنيد با کلام، نگاه، حرکات و رفتار خود به آرامي همسرتان راراضي کنيد. بگذاريد او نشانههاي عشق و محبت را در شما ببيند.


آمادهسازي روان
رابطه زناشويي فقط به نوع فيزيکي محدود نميشود و نوع رواني نيز داردکه بايد به صورت همزمان استفاده شود. به همسر خود بفهمانيدکه رابطه جنسي با او سبب آرامش او ميشود و ميخواهيد با اينعمل عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت کنيد و هدف فقط ارضاءجنسي-جسمي نيست بلکه روح معنوي شما نيز با اين عمل ارضاء ميشود.زوجهاي زيادي بودهاند که بيعلاقگي و نارضايتي يکي از زوجيناز رابطه جنسي باعث جدايي آنها شده است. البته شما هم ممکناست به فکر اين کار بيفتيد. اما بدانيد طلاق راه حل مناسبي نيست.

اگر به جاي پيدا کردن راه حل و برطرف کردن مشکل، از آن فرارکنيد (پاک کردن صورت مساله)، ممکن است زوج ديگري پيداکنيد که او نيز از نظر جنسي با شما ناهماهنگ و ناسازگارباشد و بهتر است از خود بپرسيد اين کار را تا کجا ادامه خواهيدداد؟ قبل از اينکه بار و بنديلتان را جمع کنيد و همسرتان را ترک کنيد،ببينيد آيا همسرتان از اين جريان خبر دارد؟ اطلاع دارد که شمااز رابطه جنسيبا او ناراضي هستيد؟ کار ار به دعوا نکشانيد.تقصيرها را به گردن او نيندازيد، انتقاد نکنيد، فقط خيلي آرام بااو در مورد مشکلاتتان صحبت کنيد. بگوييد که به خاطر اختلافاتي کهدر روحيات جنسي شما وجود دارد، ميخواهيد کاري کنيد که به بهبودرابطهتان منتهي ميشود و براي اين کار همکاري بيشتر او کمک ميکند وبايد براي بهتر شدن ارتباط تان هردو فعالانه رفتارکنيد و براي اين امربايد حتي با کنار گذاشتن خجالت و تعصبات به متخصصين مربوطهمراجعه نماييد.
افکار خود را با او در ميان بگذاريد. اين را به صورت يک تهديدمطرح نکنيد. فقط ميزان اميدواري خود را با او در ميان بگذاريد.به او فرصتي دوباره براي اصلاح و سازگار شدن بدهيد، و منتظرنتيجه? آن شويد.
افکارنيوز

0

اگر قصد بارداری دارید آماده این تغییرات باشید!