اگر همسرتان راضي به استفاده از کاندوم نبود…




مردم معمولاً از کاندوم شکايت مي کنند. مي گويند با آن راحتنيستند، ميل جنسيشان را کمتر مي کند و صميميت رابطه جنسيشان را هم ازبين مي برد.
خيلي ها هم فکر مي کنند اگر همسرشان از آنها بخواهد کهاز کاندوم استفاده کنند يعني به آنها اعتماد ندارد.اگر همسر شما هم براي خودداري از استفاده از کاندوم، اين بهانهها را آورد، بايد بدانيد که تنها نيستيد.



اما بايد بدانيد که استفاده از کاندوم حين رابطه جنسي بهطور قابل توجهي احتمال ابتلا به بيماري هاي مقاربتي را کاهش داده و ازبروز بارداري نيز جلوگيري به عمل مي آورد. به همين دليل اگرهمسرتان راضي به استفاده از کاندوم نبود، ارزشش را دارد که راهي برايراضي کردن او پيدا کنيد.


راهکارهايي که در زير به آن اشاره مي کنيم، مي تواند در اين زمينهکمکتان کند:
از قبل برنامه ريزي کنيد
قبل از اينکه از نظر جنسي تحريک شويد، در اين رابطه با همسرتان صحبتکنيد و درمورد فوايد استفاده از کاندوم براي داشتن يک رابطه جنسي ايمن تر توضيح دهيد.
کاندومي با سايز مناسب تهيه کنيد
افراد مختلف بايد از کاندوم هايي با سايزهاي مختلف استفاده کنند.خوشبختانه کاندوم ها شکل ها، سايزها، رنگ ها، طعم ها وبافت هاي مختلفي دارند و از جنس هاي مختلف ساخته شده اند، به همين علتاحتمال اينکه کاندومي پيدا شود که براي همسرتان راحت باشد وبتواند يک رابطه جنسي لذت بخش داشته باشد بيشتر است. مي توانيد انواعمختلف را امتحان کنيد تا يکي مناسب خودتان را پيدا کنيد.




از کاندوم زنانه استفاده کنيد
اگر خانمي هستيد که نمي توانيد شوهرتان را راضي به استفاده ازکاندوم کنيد، مي توانيد از کاندوم هاي زنانه استفاده کنيد که البتهنبايد همزمان با کاندوم مردانه استفاده شوند زيرا تماس دوکاندوم با هم مي تواند موجب به پارگي کاندوم ها شود.




نگرشتان را مشخص کنيد
اصرار به استفاده از کاندوم فقط براي محافظت از خودتان نيست، بلکهاينکار همسرتان را هم مصون مي کند. اينکه از همسرتان بخواهيد ازکاندوم استفاده کند نشانه اين نيست که او را دوست نداريد، بلکه نشانهعشق و محبت واقعي است.




علت عدم راحتي با کاندوم را مشخص کنيد
بعضي از مردها نمي توانند هنگام استفاده ازکاندوم، نعوظ داشته باشند. خيلي وقت ها علت اين مشکل، سايزنامناسب کاندوم است و خيلي وقت ها هم اين مشکل علت رواني دارد.اگر تغيير کاندوم مشکلتان را حل نکرد، مي توانيد به دکتر مراجعهکنيد.




جريان عشق بازي را متوقف نکنيد
استفاده از کاندوم به اين معني نيست که نمي توانيد رابطه جنسيلذت بخش و مفرح داشته باشيد. قبل از شروع حتماً چند کاندوم کناردستتان داشته باشيد تا درصورت لزوم، نيازي به متوقف کردن جريانعشق بازي بخاطر پيدا کردن کاندوم نباشد.

تنظيم خانواده

0

اختلاف سن همسران چه اثری بر رابطه زناشویی آنها دارد؟