اختلاف سن همسران چه اثري بر رابطه زناشويي آنها دارد؟




اختلاف سني زياد چه از طرف زن و چه از طرف مرد مشکلاتي رادر روابط جنسي آنها به وجود ميآورد.
متخصصان و مشاوران خانواده بر اين باورندکه روابط زناشويي بخش مهم زندگي زناشويي است و هرگونه عاملي که به اين روابط آسيب برساند، بايد هر چه زودتربه شکلي درست و مناسب واکاوري و برطرف شود تا به کانون خانواده آسيبياز اين نظر نرسد.
رييس انجمن علمي سلامت خانواده ايران تاکيد ميکند: اختلاف سنيزياد چه از طرف زن و چه از طرف مرد مشکلاتي را درروابط جنسي آنها به وجود ميآورد. دکتر محمدرضا صفرينژاد ميافزايد:تفاوت سني ميان زن و شوهر بايد در حد معقولي باشد و در صورتي که تفاوتسني ميان زن و شوهر زياد باشد مشکلات بسياري در زندگي زناشوييآنها به وجود ميآيد که از جمله مهمترين آن مشکلات روابط جنسي و ارضاءزوجين است.
اين استاد دانشگاه علوم پزشکي ادامه ميدهد: اختلاف سني زيادچه از طرف زن و چه از طرف مرد مشکلاتي رادرروابط زناشويي آنها به وجود ميآورد که يکي از اين مشکلاترا ما با اصطلاحي به اسم يائسگي زنانه و يائسگي مردانهميشناسيم. همان طور که ميدانيد زنان در ?? تا ?? سالگي اکثرادچار يائسگي ميشوند و هورمونهاي مردانه در مردان نيز بعد از?? سالگي کم کم رو به کاهش ميرود، حال اگر زوجي تفاوت سنيبالايي داشته باشند به عنوان مثال اگر زني ?? سال تفاوت سني باهمسر خود داشته باشد و در زماني که هنوز او جوان است و يائسه نشده،همسرش توانايي برقراري رابطه جنسي نداشته و يا نتواند روابط جنسيمتعددي با همسر خود داشته باشد و انتظار وي را برآورده کند مشکلاتي دراين زمينه پديد مي آيد.
وي تصريح ميکند: عکس اين موضوع هم صادق است. اگر زني از همسر خودبزرگتر بوده و اختلاف سني بالايي با همسر خود داشتهباشد زماني که سن وي بالاتر ميرود به دليل تغييرات فيزيولوژيکي که دربدن وي رخ ميدهد در برقراري روابط جنسي با همسرش دچارمشکل ميشود.
رييس انجمن علمي سلامت خانواده ايران خاطر نشان ميکند: اختلافسني بالا ميان زوجين آنها را به هنگام بچه دار شدن نيزدچار مشکل ميکند به اين صورت که يکي از زوجين که سن بالاتري داردتحمل سر و صداي نوزاد خود را ندارد و يا به دليل بالا بودن سن احتمالاست که هر اتفاقي براي وي بيفتد و فرزند وي از نعمت داشتن پدرمحروم بماند. بنابراين ميتوان گفت اختلاف سني بالا ميان زوجينميتواند در بسياري از مسائل خانوادگي تاثيرگذار باشد.
بهتر است جوانان پيش از ازدواج دقت ويژه اي در اين زمينه داشتهباشند و بخوبي تصميمي را که مي گيرند، از زواياي متفاوت تجزيه وتحليل کنند تا بعدها به مشکلي برخورد نکنند.
سلامت نيوز

0

دلایل سوزش حین رابطه زناشویی