هفت دليل خيانت زنان













هفت دليل خيانت زنان

متاسفانه امروزه به دلايل مختلف و برخي ناهنجاري فرهنگي شنيده ميشود که در مواردي جزئي شاهد روابط بين زنان متاهل با پسران و يامردان متاهل هستيم که اين روابط بسيار آسيب زا و مخرب است. خيانتهايزنانه عوامل مختلفي دارد که ميتوان به آنها اشاره کرد:

1- عدم يک رابطه گرم و صميمانه با همسر
يکي از عوامل اصلي خيانت زنانه روابط زن و شوهر است؛ زمانيکه بينزوجين، روابط زناشويي خوبي حاکم نباشد، اين احتمال وجود دارد که زن بههمسر خود خيانت کند. اختلالات جنسي که به مرور زمان برايبرخي مردان به وجود ميآيد و مشکلات شخصيتي باعث ميشود که مرد نتواندبه همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صميميباعث اين خيانتها ميشود.

زناني که محبت خوب و لازم را از همسرخود دريافت کرده و يا روابطزناشويي خوبي بين آنها برقرار باشد، احتمال خيانت در آنها بسيار کماست.

2- گذشته بيبندوبار زن
يکي ديگر از عوامل خيانت زن، گذشته اوست که در يک خانوادهبيبندوبار و خيلي آزاد پرورش يافته و تربيت شده است و تربيت غلطگذشته باعث ميشود همچنان حتي بعد از ازدواج هم اين روابط راحفظ کند. برخي از زنان که روابط زيادي داشته اند، به دليل اينکه روابطصميمانه و يا دوستيهاي دوران مجردي خود را نميتوانند به اتمام برسانندو برايشان بسيار سخت است تا خود را در زمان تاهل کنترل کنند در همانچارچوب به روابط خود ادامه ميدهند.


3- احساس تنهايي کردن
مسايل شخصيتي وجود دارد که امکان دارد يک زن تحمل تنهايي و بيکاري رانداشته و به سختي ميتواند دقايق و يا ساعتي را تنها و بيکاربگذراند. اين زنان زمانيکه ميخواهند تنهايي خود را پر کنندوقتي ميبينند همسرشان به دليل مشغله کاري نميتواند براي آنها وقتبگذارد گرايش پيدا ميکنند که وقت خود را باديگران و يا جنس مخالف خود پر کنند.


4- عوامل فردي و اختلالات شخصيتي زنان
عوامل فردي و اختلالات شخصيت و يا ويژگيهاي طرفين ميتواند بستريبراي خيانت باشد. وقتي در جامعه اين روابط ناشايست، رواج پيداکند امکان دارد وسوسه در زن ايجاد شود که اين رابطهها را تجربه کند.مسايلي مانند ماهواره، تهاجم فرهنگي، الگوهاي فرهنگيناهنجار و غلط در خانه، همه اين عوامل ميتوانند در خيانتهاي زنانهدخيل باشد؛ در نتيجه حرمت و حريمهاي خانواده شکسته ميشود و افرادپايبند چارچوبهاي اخلاقي نيستند.


5- دوران مجردي محدود
برخي از زنان به دليل اينکه گذشته خوبي نداشتهاند و يا زمانمجردي خيلي محدود بودند وقتي شرايطي را ميبينند که زنان و مردان،رابطه آزادانهاي با هم دارند. اين افراد چون ميخواهند گذشتهخود را جبران کنند، به خيانت رو مي اورند. شرکت درپارتي، ارتباطبا دوست ناباب و مسائلي ديگر ميتوانند انگيزه خيانت را زيادکند.


6- مشکلات اقتصادي
مسئله ديگر مشکلات اقتصادي که در جامعه است، البته مسئله اقتصاديبه تنهايي عامل خيانت زنانه نيست. فرد ممکن است نيازهاي مالي بيشتريرا در خود احساس کند؛ ولي اگر پايبند چارچوبهاياخلاقي باشد؛ امکان ندارد با هر تحريک، وضعيت معيشتي کنار بيايند؛ امافردي که به خاطر پول با جنس مخالف خود ارتباط برقرار ميکند،بيشتر به دليل ميل به تجمل گرايي، مصرف بيشتر، مدگرايي وخريد کردن، به جنس مخالفي فراتر از چارچوب خانواده رو ميآورد تا مورد حمايت او قرار گيرد.

در اين زمينه تعداد زناني که به دليل فقر مادي به ارتباط با جنس مخالفرو ميآورند بسيار کم است. اما وقتي زن به دليل اينکه همسرش معتاد بودهو يا بيکار و مريض است خيانت ميکند در واقع «فحشا» است؛ يعني زنخودفروشي ميکند تا نيازهاي مالي خود را تامين کند.

7- تنوع طلبي
علت ديگر خيانت زنانه، تنوع طلبي است. در برخي اوقات مشخص شدهاست فرد نتوانسته است با همسرخود زندگي کند و شايد بارها و بارهاازدواج کرده است.

بهترين راهکار اين است که بايد علت اين رابطهها را در سطح فردي مشخصشود و بايد فرد به روانشناس مراجعه کند. بايد مشخص شود که فرداختلالات شخصيتي داردو يا خير. ممکن است درگير روابطچندگانه شوند و زياد وفادار نباشد، برخي از افراد شخصيتناهنجار و ضد اجتماعي داشته و در سطح خانوادگي بايد مداخلاتاجتماعي و فرهنگي صورت بگيرد.
براي اينکه در جامعه زنان آسيب نبينند و براي حفظ حريم خانواده بيشترخانوادهها بايد آموزش ببينند. آموزشهايي از طريق رسانههاي گروهي،تلويزيون، راديو و... بايد صورت گيرد و اين افراد بايد متوجهشوند که چنين مسائلي چقدر ميتواند هم در آينده خود و همآينده فرزندان، آسيب جدي وارد کند.
منبع: برنا

0

زنی در اتاق خواب همسرم!