5 نياز اساسي و مهم همه زوجين چيست؟













5 نياز اساسي و مهم همه زوجين چيست؟

سعيد حاج سعيدي، روانشناس و مدير مرکز مشاوره ترنم زندگي :پنج نياز اساسي داريم و وجود آنها براي مردها و زنان فرقينميکند. شايد من به اندازهاي زياد به قدرت نياز داشته باشم، اما نيازفرد ديگري به قدرت خيلي کمتر از من باشد ؛همه افراد به هر حالاين نياز را دارند، فقط ممکن است مقدار آن در هر کدام فرق کند.
پيامبر (ص) با آن همه مناجات و جايگاهي که داشت ورحمتاللعالمين بود باز هم مناجات ميکرد و به دعا علاقمند بود، اما کسيمثل بايزد بسطامي با کمترين مناجات به درجه اوج ميرسيد، چون هرکدام از اين افراد ظرف وجودي خود را داشتند.
بنابراين همه افراد مثل يکديگر نيستند. پنج نياز اساسيداريم که در همه افراد يکسان است. اول ميل به آزادي است. اينکه بتوانيخودت تصميمگير زندگيات باشي. دوم ميل به قدرت. اينکه به توامر و نهي نشود و قدرت انتخاب داشته باشي. سوم بقا، در بحث بقا مادياتمطرح است؛کار،مسکن ، مسايل جنسي و ...، چهارم تفريح است. هر کسينيازها و علايقي دارد که از کودکي همراه او بوده است. پنجم ميلبه عشق و محبت است. اين ميل در هر کسي متفاوت است. وقتي افراد تستسازگاري بدهند از ميزان وجود اين نيازها در طرف مقابلشانآگاه ميشوند.

اين پنج اصل مهمترين مواردي هستند که در حال حاضر در بحث مشاورهقبل از ازدواج روي آنها کار ميکنيم. بررسي ميکنيم که افراد دراينزمينهها در چه جايگاهي هستند و آيا در آينده دچار مشکلميشوند يا نه.
برنا

0

عادتهایی که باعث سردی روابط زناشویی می شود