عادتهايي که باعث سردي روابط زناشويي مي شود













عادتهايي که باعث سردي روابط زناشويي مي شود
براي آنکه زندگي زناشويي تان به خوبي پيش رود، بي خود بهدنبال شگردهاي معجزه آسا نباشيد.



در عوض، مي توانيد از برخي از تله هايي که احتمال دارد در درازمدترشته هاي پيوند دهنده بين شما را سست و ضعيف کند، دوري کنيد. دراينجا راهنمايي کوچکي در مورد عادات بدي که کاملا بايد کناربگذاريد ارائه مي دهيم!

?) تلويزيون
تلويزيون قاتل عشق است. در اين مورد هيچ شکي نداشته باشيد! شامخوردن جلوي تلويزيون را قدغن کنيد. هر شب غذا خوردن جلوي تلويزيون بههمراه گويندگان نمي گذارد حواستان به يکديگرباشد، از آن گذشته آن قدر جلوي تلويزيون به تماشاي فيلم مشغولبوده ايد که وقتي به رختخواب مي رويد ، حتي ديگر وقت نداريد باهم حرف بزنيد و از حال يکديگر باخبر شويد. تنها چاره کاراين است که اين دشمن را از زندگي عاشقانه بيرون بيندازيد! برايآنکه در اين کار زياد سخت گيري نکرده باشيد ، مي توانيد موافقتکنيد که در هفته ، ? شب تلويزيون خاموش باشد.
?) خانه نشيني
به خاطر تلويزيون و يا بنا به دلايلي، ديگر بيرون نمي رويد!مگر درهاي آن رستوران دنج و کوچکي که آن قدر عاشق اش بوديد، بسته شده؟ پس آن شب هايي که با هم به سينما مي رفتيد و بهبگومگوهاي پرشور و حرارت مي پرداختيد چي شد؟و حالا فقط ماهي يکبار آن هم فقط براي ديدن دوستان بيرون مي رويد واحتمالا آنها هم براي بازديد پيش شما مي آيند. ديگر ازگردش هاي دونفره و شب نشيني هاي رمانتيک خبري نيست! بايد دوبارهآن حال و هوا را به دست آوريد و به اتفاق يکديگر از خانه بيرونبزنيد! حالا که به تازگي از شر تلويزيون خلاص شده ايد، ازپولي که براي ماليات آن کنار مي گذاشتيد، براي گردش وبيرون رفتن استفاده کنيد!
?) ساعات اضافي
ديگر دير از سر کار به خانه برنگرديد! نه تنها براي خودتانوقت نداريد بلکه علاوه بر آن خستگي و عصبانيت تان را با خود بهخانه مي آوريد که حقيقتا جز خوشايندي براي همسرتان نيست! تنها کافياست که کار، تمام زندگيتان را به خود مشغول کند، به سرعت تنهاموضوعي مي شود که از آن در خانه حرف مي زنيد. بس کنيد! سعي کنيد به حدکافي زود به خانه برگرديد تا قبل از شام کمي وقت براي خودتان ويا با هم بودن داشته باشيد. به شرطي در اين مدت جلوي تلويزيون ولونشويد! و خصوصا براي آنکه توجه بيشتري به يکديگر داشته باشيد، هرازگاهي کار را از ياد ببريد.
?) رسيدگي به وضع ظاهر
فکر نکنيد چون ديگر زن و شوهر هستيد و چندين سال اززندگي مشترکتان مي گذرد، بايد نسبت به وضع ظاهرتان بي خيالشويد! دست از شلختگي و نا مرتب بودن برداريد، موهايتان را ژوليدهو درهم رها نکنيد، از ريخت و پاش کردن در خانه خودداري کنيد و بهخودتان برسيد! همسرتان مطمئنا شما را همانگونه که هستيد دوستدارد، با اين حال چرا سعي نمي کنيد خود را به بهترين شکل نشاندهيد؟ به اين ترتيب به او نشان مي دهيد که حضور او و تاثيري که بر اومي گذاريد برايتان مهم است!
?) بي توجهي
يکي ديگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها ، بي توجهي است. دراينجا منظور از توجه کردن گل خريدن و يا هديه دادن نيست بلکهتنها نگاه کردن به همسرتان است. زماني که همسرتان آرايشگاهرفته و يا کت جديدي خريده است به او توجه نشان دهيد؛ به خصوص زماني کهاو را شيک و زيبا مي بينيد و يا وقتي که او با تعريف هاي بجا و مناسبششما را تحت تأثير قرار مي دهد، از او تعريف کنيد. زيرا تعريف و تمجيدها هميشه خوشايند هستند ، اما تنها زماني که درست و بجا به کار بردهشوند.
?) حسادت مفرط
دست از پاييدن و سين جين کردن همسرتان برداريد زيرا زندگيمشترک براساس اعتمادي دو جانبه بنا مي شود. شک و بدگماني هاي بيشاز حد شما ، در نهايت او را به ستوه آورده و به سمت فرد ديگري هلمي دهد!
?) خانواده همسر
نه، مطمئنا تمام خانواده هاي همسر آنگونه که در فيلم ها به صورتمنفي نشان داده مي شوند، نيستند. تفاهم بين همسر و خانواده شما اغلبمي تواند گرم و صميمانه باشد. اما نکته مهم آن است که بدانيدزماني که اين تفاهم به حد کافي وجود دارد ، چيزي را به همسرتانتحميل نکنيد. چنانچه احساس مي کنيد که همسرتان از رفت وآمدهاي آخر هفته کم کم خسته مي شود به او اصرار نکنيد آخر هر هفته برايناهار با خانواده شما باشد و البته اين قاعده در مورد ميهماني هايهمکاران و دوستان قديمي نيز صدق مي کند.
?) نبود برنامه
تشکيل خانواده به معناي گذراندن زندگي بدون در نظرگرفتن آينده نيست. شما بايد به اتفاق هم آينده تان را بسازيد. ازبرنامه هاي کوتاه مدت (مکاني که تعطيلات را در آنجا مي گذرانيد،خريد اتومبيل و...) گرفته تا برنامه هاي بزرگ تر (بچهدار شدن، عازم شهر ديگري شدن و...) بي درنگ در مورد آيندهتان و اينکه چگونه با آن روبه رو مي شويد فکر کنيد. اين عملروابط شما را منسجم تر و شور و شوق پيش روي در زندگي را درشما شعله ور مي کند!
?) سکوت

مطئنا عدم گفت وگو براي زندگي زناشويي مضر است. اينامر بنا به دلايل مختلف اغلب ناشي از کمبود وقت و يا بي توجهي زن ومرد نسبت به يکديگر است که در بالا از آنها نام برده ايم. با اينحال، معمولا گفت وگو ميان زن و مرد صورت مي گيرد، اماهيچ يک از طرفين به حرف هاي يکديگر گوش نمي دهند... دراين حالت، موضوعي را با هم مطرح کنيد و سعي کنيد حقيقتا حرف طرف مقابلتان را بفهميد. درصورت نياز، بي درنگ از يک روان درمانگرکمک بگيريد.
www.zanrooz.com

0

بیوگرافی و زندگی نامه ی مرتضی پاشایی