چرا مردان در روياي يک زن زيبا هستند













چرا مردان درروياي يک زن زيبا هستند

مردها حتي در روابط دوستانه قبل از ازدواج نيز به دنبال دخترهاي زيباهستند ، در تحقيقي که بر روي درصد زيادي از مردها انجام شد مشخص شدهاست که اين حس در تمامي مردان وجود دارد و تنها مختص به يک يا دو نفرنيست و در نهان تمام مردها اين حس وجود دارد فقط درصد آن کمي بيشتر ياکمتر است .

اما به چه دليل ؟
هنگامي که يک مرد با يک زن مواجه مي شود او را از هر لحاظ ميپسندد جز مسئله زيبايي، معتقد است که اگر توانسته است او راپيدا کند پس مي تواند شخص ديگري را نيز پيدا کندو به همين دليل گزينه اول را رها مي کند و به دنبال شخصديگري مي رود زيرا معتقد است که زن هاي بسيار زيبايي وجود دارندو مصرانه بر اين مساله تاکيد مي کنند که " زن هاي زيباي بسياري وجوددارند".
جالب است بدانيد که خانم ها همچين رويايي را در زمان نوجواني خوددارند و زماني که به دوره جواني مي رسند اين رويا ديگر رنگمي بازد و جلاي اوليه خود را ندارد معمولا دخترها در دوره نوجواني درروياي اين هستند که شخصي با يک اسب سفيد به دنبال آنها مي آيد ، غولستمگر را مي کشد و او را به همسري خود برمي گزيند اماپسرها از همان ابتدا واقع گراتر هستند و به دنبال اين وقايعنمي روند اما هميشه به دنبال يک زن زيبا هستند .
يک پرنسس زيبا ، پرنسسي که تنها مالکش خود اوست، روياهاييهستند که در ذهن پسران جوان مي چرخد و در اکثر مواقع باشکست مواجه مي شوند زيرا تنها معيار زيبايي برايشان مطرح مي شود وچشمشان را در برابر ساير گزينه هاي کليدي که مهم تر اززيبايي ظاهري هستند مي بندند در نهايت نيز به زندگي بدون عشق ميرسند . نتايج يک نظرسنجي که توسط يک روان شناس فرانسوي در فرانسهانجام شده است ، بيانگر موضوعات زير مي باشد .
هنگامي که از مردها سوال مي شود آيا دوست دارند که يک همسر مثلسيندرلا داشته باشند :
بسياري از آنها اين موضوع را نمي پذيرند و مي گويند همسريمثل سيندرلا را نمي پذيرند در صورتي که نام يکي از بازيگرانيا خوانندگان هاليوودي را ذکر مي کنند و عنوان مي کنند که مايلنداين شخص همسر او باشد .
اين موضوع بيانگر تغيير ديد نسبت به زيبايي است . ديگر دخترساده و در عين حال زيبايي مانند سفيد برفي يا سيندرلا محبوبيتي را کهبايد در بين جوانان قرن حاضر داشته باشد را ندارد و در عوض مدل ها وهنرپيشه ها جايگزين آن مي شوند
يکي از دلايلي که ذکر مي شود مبني بر اين موضوع است که سفيد برفي ياسيندرلا داراي شخصيت هايي ساده بوده اند.
برخلاف اينکه گفته مي شود بسياري از آقايان خانمهاي ساده رابيشتر مي پسندند اما اين روان شناس فرانسوي در طي تحقيقات خود بهاين نتيجه رسيده است که مردها دوست دارند خانم هايشان هميشه آرايشداشته باشند.
بسياري از آقايان معتقد هستند که تنها مادرشان زيبا بوده و شخصديگري نمي تواند زيبايي او را داشته باشد به همين دليل به دنبالشخصي هستند که از مادرشان زيبا تر باشد .البته لازم به ذکر است زيباييمادر تنها به دليل زيبايي صورت مطرح نيست بلکه به دليل زيبايي هاييمعنوي که براي فرزندان دارد بخصوص در ذهن پسران ماندگار ميشود ، به دلايلي مانند عقده هاي اديپ.


عقده اديپ چيست :
عقده اديپ ، عقده اي که در آن فرزند پسر ،پدرش را ازبين مي برد تا بتواند به ازدواج با مادرش برسد و مانعي بر سر راهنباشد ، اين موضوع يک داستان افسانه اي و در کتب روان شناسي فرويدبسيار بحث شده است .
بخاطر داشته باشيد که پرنسس نيز پير ، بيمار و زشت مي شود ودر نهايت تمام انسان ها روزي به مرگ نزديک مي شوند . در تمامروزهايي که گقته شد با وجود يک پرنسس زشت چه خواهيدکرد ؟ پس به دنبال زيبايي هاي ديگري در وجود همسرتانباشيد.
اما زيبايي هاي ديگري نيز در اين نظرسنجي مورد توجه قرارگرفته اند :
بسياري از آقايان ذکر کردند که منظورشان از زيبايي ، زيبايي باطني استنه زيبايي ظاهري و اين زيبايي را اين چنين توصيف مي کنند :

* آنها به دنبال دختر و همسري هستند که مهربان و سخت کوش باشد ، بهصحبت هاي آنها گوش دهد و با هم تفاهم داشته باشند .
*زني که قوي و مصمم باشد و او را در کارهايش به دنبال خود بکشد.
*بسياري از مردها معتقد هستند که تنها موردي که برايشان بسيار مهم است، روابط زناشويي شان است حتي اگر زنشان کمي زشت باشد البته کمينه خيلي ، در صورتي که روابط زناشويي خوبي با او داشته باشند اينموضوع برايشان کمتر آزار دهنده است.

*بايد به خاطر داشته باشيد که شما تنها براي داشتن رابطه هاي زناشويييا اعمال خارق العاده اي که در فيلم هاي غير اخلاقي نشان داده مي شودازدواج نمي کنيد علاوه بر ارضاء نيازهاي جنسي شما نياز به ارضاءنيازهاي روحي تان نيز داريد . اگر تنها براي ارضاء اين حس ازدواجمي کنيد بسيار در اشتباه هستيد.
اين روان شناس در ادامه به تمام آقايان توصيه مي کند : افرادي که بااين هدف وارد مسائل عاشقانه و احساسي خطرناکي مانند روابط زناشويي ميشوند با همان شدت و سرعت نيز خارج مي شوند زيرا رابطهزناشويي رابطه اي نيست که تنها ملاک خود را بر اساس زيبايي زنقرار دهيد . همان طور که هميشه گفته مي شود زيبايي ظاهري ممکناست با يک اتقاق ساده از بين برود اما اين زيبايي باطني است کههيچ گاه از بين نمي رود و به تمام آقاياني که داراي اين ديدنسبت به زن هستند ، توصيه مي کند که شيوه نگارش خود را تغييردهند تا در زندگي هاي مشترکشان دچار مشکل نشوند .
وي مي افزايد : مکاني که شما با همسر آينده تان روبرو مي شويد نيز نقشمهمي دارد با يک نگاه، عاشق مي شوند و زندگي مشترکشان راتشکيل مي دهند و به سرعت همان يک نگاه، از هم جدا مي شوند.

گروه جوان پارسي

0

چگونه روابط زناشویی مان را تعمیر کنیم؟