چگونه روابط زناشويي مان را تعمير کنيم؟













چگونه روابط زناشويي مان را تعمير کنيم؟


اگر مشغول اين فکر هستيد که چرا تسليم ازدواج شديد لازم استيک بار ديگر به اول داستان برگرديد. اگر همسرتان برايتان غريبه است تنها به اين علت است که شما اجازه داده ايد اين اتفاقبيفتد پس به جاي فرار کردن از زندگي زناشويي و همسرتان کاريکنيد که به خاطر آوريد چرا در گذشته اين فرد را
همسر

ممکن است شما با شريک زندگي تان در يک خانه زندگي کنيد وچندين سال با همسرتان در زير يک سقف اوقات بگذرانيد اما بهندرت همديگر را بشناسيد. در برخي از ازدواجها مردم به محض داشتنفرزند، گرفتن مسئوليتهاي جديد و زياد کاري، بزرگ شدنفرزندان و ... از هم دور مي شوند و دچار روز مرگي شده وارتباطي را که بايد با هم داشته باشند ، از دست مي دهند. اين اختلالدر ارتباط به صورت گفتگو هاي سطحي و سرسري و گاهيجلوگيري و پرهيز از ارتباط جنسي، فقدان پيوندهاي عاطفيواقعي و نداشتن احساس همبستگي شديد و .. خود را نشان مي دهد.

اگر شما زن و شوهري هستيد که به طرق مختلف احساس مي کنيد از همبيگانه و غريبه هستيد اقداماتي که در ادامه پيشنهاد مي شودرا انجام دهيد تا ارتباطتان بهبود يابد ولي ابتدا بايد بپذيريد وآگاهي پيدا کنيد که مشکلي هست تا سپس براي درمانشاقدام کنيد:
پذيرش و فهم


آيا نسبت به همسرتان دچار کج خيالي و افکار منفي و باطل شده ايد؟البته احساس بدبيني و سوظن نسبت به همسر شايد در ظاهر وقتي ابراز نشودمشکلي نداشته باشد اما شروع همين افکار باطل مي تواند شيب قهقرايي بهسمت مشکلات ديگر ايجاد کند. وقتي شما همسرتان را با ديد منفي درذهن تصوير سازي مي کنيد در حقيقت گام به گام به غريبه ترشدن از همه گام برمي داريد. پس وقتش رسيده است که جلوي ايندست افکار را بگيريد و تفکرات خود را به لحاظ ذهني ارزشيابي کنيدو فورا براي تعديل و تنظيم آنها اقدام کنيد.
بازبيني خود


آيا موقعيتها و افراد ديگري هستند که بيش از همسرتان برايتان مهمباشند و در اولويت قرار داشته باشند؟ مثلا ايا دوستاني داريد کهگردش و وقت گذراني با انها را بر بودن در کنار همسرتانترجيح دهيد؟ اگراين طور است پس وقت ايجاد تغيير در روندزندگي تان رسيده است.
اگر مي خواهيد شما نيز در خيل خانواده هاي کارآمد و خوشبخت قرارگرفته و احساس مطلوب و خوشايندي نسبت به يکديگر داشته بايدبه مثابه يک خانواده خوشبخت احساسات خود را نسبت به يکديگر و بهطور کاملا آشکار و صريح ابراز کنيد

چگونه روابط زناشويي مان را تعمير کنيم؟

از خودتان يک آزمون واقعي به عمل آوريد و ببينيد تا چه حد ازازدواج تان راضي هستيد؟ آيا از اينکه اين مرد يا اين زن را به همسريبرگزيده ايد احساس آرامش مي کنيد يا همواره آرزو داشتيد که ايکاش فرصت جبران وجود داشت؟ اگر مشغول اين فکر هستيد که چراتسليم ازدواج شديد لازم است يک بار ديگر به اول داستانبرگرديد. اگر همسرتان براي تان غريبه است تنها به اين علتاست که شما اجازه داده ايد اين اتفاق بيفتد پس به جاي فرار کردناز زندگي زناشويي و همسرتان کاري کنيد که به خاطر آوريد چرادر گذشته اين فرد را به همسري برگزيديد؟ هيجانات روزهاي اولرا به خاطر آوريد. مسلما هر چه از عمر روابط مي گذرد از بارهيجاني آن کاسته شده و بيشتر جنبه منطقي به خود مي گيرد که البتهامتياز آن اين است که اين علايق منطقي از عمر و دوام بيشتري برخورداراست بر خلاف هيجانات که بسيار کم دوام و زودگذر است.
همسر

به خاطر داشته باشيد که روزها و ايام باشکوه و درخشان هميشه بهتر ازآنچه در واقعيت هستند در ذهن افراد نقش مي بندند و متصور مي شوندپس دنبال راهي باشيد که نسبت به همسرتان احساس مطلوب و خوشاينديداشته باشيد نه اينکه به دنبال يافتن اين احساس مطلوب در جايديگري باشيد.
اگر مي خواهيد شما نيز در خيل خانواده هاي کارآمد و خوشبخت قرارگرفته و احساس مطلوب و خوشايندي نسبت به يکديگر داشته بايدبه مثابه يک خانواده خوشبخت احساسات خود را نسبت به يکديگر و بهطور کاملا آشکار و صريح ابراز کنيد. قطع نظر از اينکه موقعيت و مشکلايجاد شده سهل است يا آسان است تعهدات خود را نسبت به يکديگر بهروشني بيان کنيد. افزون بر آن در ابراز محبت کلامي و غير کلامي وتمجيد و ستايش از يکديگر بسيار سخاوتمند باشيد.در ضمن نه فقطمحبت و تعهد خود را نسبت به يکديگر ابراز کنيد بلکه کميت و کيفيتبحثها و گفتگوهايتان با يکديگر را هم مطلوب تر کنيد.يعني ضمن حفظ حرمتهاي يکديگر، بدانيد چه چيز را درچه زماني ادا کنيد و از صحبت کردن با يکديگر در موردموضوعهاي مختلف لذت ببريد.
شما در برخورد با همسرتان طوري بايد رفتار کنيد که به واقع از مصاحبتبا يکديگر لذت ببريد و از دوري هم رنج بکشيد. از اينکه جزيي ازاين خانواده هستيد اساس غرور کرده و هميشه درباره همسرتان با افتخارسخن بگوييد. اين همبستگي ارزشمند به خصوص هنگامي کهخانواده با بحراني مواجه مي شود از اهميت بيشتري برخوردار است زيرا درمواقع بحراني بيش از هر زمان ديگري به کمک يکديگر نيازمند ومحتاج خواهيد بود.
بخش خانواده ايراني تبيان

0

تصاویر زندگی نامه و بیوگرافی لمان بازیگر سریال فاطما گل