مجموعه: دانستنيهاي جنسي



اصول استفاده از کاندوم
اصول استفاده از کاندوم
کاندوم يکي از روشهاي موثري است که به نحو مناسبي باعثپيشگيري از بيماريهاي مقاربتي , همينطور جلوگيري ازحاملگي ميگردد.

معمولا جنس اکثر کاندومها لاتکس است که جنس ارجح و مرغوب ميباشد بااينحال در بازار انواع ديگري از کاندوم هم وجود دارد که بهتر استمصرف کنندگان نسبت به اين مسيله هوشياري لازم را داشته باشند.بهاين دليل که اين کاندوم ها هم نازکتر و هم مقاومتر و هم احتمال سرايتبيماري و ويروس در آنها کمتر است.البته گاهي بعضي خانم ها نسبتبه کاندومهاي لاتکس دار حساسيت دارند که در اين حالت بهتر است ازانواع بدون لاتکس استفاده شود.

اندازه کاندوم:
از نظر اينکه از چه اندازه اي از کاندوم استفاده شود معمولا همهاز انواع متوسط و معمولي کاندوم استفاده ميکنند ولي اين مسئله درکشورهاي ديگر به دليل فرهنگ بالاي مصرف تفاوت ميکند ومصرفکنندگان ترجيح ميدهند از اندازه هاي متناسبتري از کاندوم استفادهکنند.اغلب کاندومها به طور معطر عرضه ميشود بطوري که در غير اينصورتباعث دلزدگي مصرف کنندگان ميگردد.

البته منظور از دلزدگي اين هست که چون بعضي از زوجين تمايلبه سکس دهاني دارند ممکن است بوي نامطبوع کاندوم اثر نامطلوبي درمراحل انها داشته باشد… يکي از نکات در نگهداري کاندوم اين هستکه سعي کنيد کاندوم را هميشه در يک جاي مشخص و معين و درضمن قابلدسترس نگهداري کنيد.

همچنين کاندوم را بايد در محلي دور از حرارت، فشار، نور آفتاب ورطوبت دائمي نگهداري کرد چرا که در غير اينصورت نميتوان بهآن اطمينان کرد مثلا کيف پول جيبي شما که هر روز متحمل فشار استجاي مناسبي براي نگهداري کاندوم نيست.يکي از مزاياي مهم کاندومجلوگيري از حاملگي است با اينحال کاندوم علاوه برپيشگيري از حاملگي، از بيماريهاي مقاربتي نيزپيشگيري ميکند و با کاهش خطر انتقال بيماريهاي مقاربتي ازنازايي و خطر ابتلا به بيماري سرطان دهانه رحم را نيز در خانمها کاهشميدهد.

گاهي به مواردي برخورد ميکنيم که خانمها به مني شوهرشان حساسيتدارند,در صورت حساسيت خانمها به مني شوهر استفاده از کاندوم مفيدميباشد.استفاده از کاندوم در مرداني که انزال زودرس دارند مفيد بودهاست و سبب تاخير انزال و در نتيجه حفظ غرور ميشود.استفاده از کاندومروشي ارزان بوده و استفاده شخصي از آن نيز راحت ميباشد و احتياج بهراهنمايي زيادي ندارد.بعلاوه هرگاه لازم باشد ميتوان همراه سايرروشهاي ديگر جلوگيري، استفاده کرد، مانند چند ماه اولوازکتومي.

بعد از قطع مصرف کاندوم نيز ميتوان حاملگي را ايجاد نمود و بدينترتيب فاصله دلخواه سني را بين فرزندان ايجاد نمود.هر کاندوم براييکبار مصرف است و قبل از مصرف لازم است به تاريخ انقضاي کاندوم توجهنمود و اگر از تاريخ آن گذشته است، از مصرف آن جدا خودداريکرد.براي نرم کردن و لغزنده کردن کاندوم ميتوان از ژلهاي مخصوص اينکارو ليزکنندهها (لوبريکيشنها) که مواد اصلي آنها آب ميباشد استفاده نمودو از چرب کردن کاندوم جدا خودداري کرد که هر نوع چربي(وازلين، روغن و …) باعث خرابي کاندوم ميشود. اين نوع ژلها را ميتواناز داروخانهها تهيه کرد.

تماس کاندوم با اشياء برنده هنگام استفاده از آن مثل ناخن بلند وانگشتر ممکن است باعث پارگي کاندوم شود ،استفاده ازکاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا بهانواع بيماريهاي مقاربتي و ايدز که به صورت مختصر درباره آنها توضيحداده خواهد شد،امري عقلاني است، چرا که ابتلا به آنها هزينههايدرماني سنگين و خلاهاي رواني بسياري را پيآمد خواهدداشت.

گاهي به علت رنگي بودن کاندوم چنين به نظر ميرسد کهضخامت کاندوم بيشتر يا کمتر از حد معمول است در حاليکه رنگ تندکاندوم چنين تصوري را ميدهد. به علت پايين بودن فرهنگمصرف و کم بودن اطلاعات، گاهي افراد اظهار ميکنند که مصرف کاندومباعث پايين آمدن لذت ميشود که اين فقط وهم و تفکر غلط است ومصرفکاندوم هيچ تاثيري در اين پديده ندارد.

اصول استفاده از کاندوم

چه کاندومي مصرف کنيم؟
حتما ميبايست از کاندومهاي شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا کهسوراخهاي کاندوم ممکن است به اندازهاي ريز باشد که فقط دستگاههايالکترونيکي بتواند آن را تشخيص دهد ولي اسپرم و ويروس ميتواننداز آن عبور کنند و چشم معمولي قادر به ديدن آن نباشد، لذا حتما وهميشه از کاندومهايي که صد در صد تست الکترونيکي شده مصرف کنيد و درخريد آن به مارک کاندوم توجه کنيد که حتما از مارکهاي معتبر باشدچرا که اخيراً برخي از کشورها اقدام به توليد کاندومهايي با مارکو حتي شکل بسيار مشابه به مارکهاي معروف کردهاند که کيفيت اصلي آن راندارد و تست نشده هستند.

همچنين کاندومهايي با عکسهاي سکسي وجود دارد که اکثراً کيفيتجالبي ندارند و بصورت غير اتوماتيک بستهبندي ميشوند و يا اگر هموارداتي باشند بصورت قاچاق وارد ميشوند و اين گونه وارداتايجاب ميکند که کاندوم به صورت فئله و تحت فشار و فاقد شرايط مطلوبوارد شود که اين امر خود از کيفيت آن ميکاهد.
ذکر اين نکته حائز اهميت است که هيچوقت عکس روي کاندوم (بطور کليهر کالايي) بيانگر کيفيت آن نيست.

نبايد براي مصرف کاندوم را هنگاميکه از بسته باز ميکنيم از حالتحلقوي درآوريم سپس آنر را نصب کنيم زيرا در اينصورت ديگرکاربرد ندارد و پس از نصب گشاد ميشود و لق ميزند.
مصرف کاندوم مانند وقتي است که جوراب را حلقه ميکنيد و بعد نوکپا را در آن ميگذاريد و با لغزاندن و باز و کردن حلقهجوراب، آن را روي پاي خود ميکشيد. مصرف کاندوم هم تقريباچنين حالتي دارد.گاهي درحين نصب کاندوم، متوجه ميشويدکاندوم نصب نميشود و هر چه آن را به پايين ميغلطانيدفايدهاي ندارد.

در اين مورد شما کاندوم را بر عکس گذاشتهايد، پس لازم استقبل از نصب (بدون باز کردن) يک فوت داخل کاندوم بکنيد (مثل بادکنکي کهفوت ميکنيد) باز ميشود و ميتوانيد جهت صحيح آن را تشخيص دهيد.بعد ازانزال لازم است که کاندوم را درآوريد و سر آن را تا بزنيد و سپسدر يک دستمال کاغذي و بعد در سطل آشغال بندازيد.
از انداختن کاندوم درتوالت و دستشويي خودداري کنيد زيرا کاندوم غيرقابل حل شدن در هر مادهاي است و بهترين راه انداختن آن در کيسه زبالهاست.

0

5 اشـتـبـاه جـنـسـی مـردان