باوجود نيت خوبتان، اين رفتارها ممکن است رابطهتان را خراب کند.

مردها گاهي اوقات اشتباهاتي مرتکب ميشوند که با خطر خراب کردنازدواجشان همراه است. درواقع، اگر شما هم جزء مردهاي عادي باشيد،حتماً چندين بار تابحال از اين اشتباهات مرتکب شدهايد.

باور نميکنيد؟ از همسرتان بپرسيد. حالا قبل از اينکه حالت دفاعيبه خودتان بگيريد، بايد بگوييم که تقصيري نداريد. اينهاکارهاي حساسي هستند که خيلي وقتها حتي خودتان از انجام آن بياطلاعيد.و تغيير اين رفتارها، تفاوت شگرفي براي همسرتان خواهد کرد، کهفقط براي خودتان ممکن است خوب باشد.

علاوه بر اين، تشخيص دادن اين اشتباهات و تلاش براي اصلاح آنها نهتنها به ازدواجتان کمک ميکند، بلکه براي سلامتي خود شما و همسرتان هممفيد است.

به مرور زمان، احساسات منفي که با آنها برخورد نشود، ممکن است منجر بهمشکلات جسمي و روحي شود. در رابطه براي هر دو طرف استرس ايجاد ميشود.به طور معمول وقتي زوجها به دنبال درمان ميروند، اين استرس موجب تحريکاضطراب يا افسردگي در يکي از آنها يا هر دوشان شده است.



در زير به چند اشتباه آقايون در ازدواج، نحوه تشخيص آنها و ازهمه مهمتر راه اصلاح آن اشاره ميکنيم:
نشان ندادن همدلي.

دکتر آلبرت ماسلو، روانشناس، ميگويد، A«همدلي -- توانايي تشخيص وتقسيم احساسات ديگران مهمترين بخش هر رابطه است. خانمها معمولادر اين زمينه بهتر عمل ميکنند. آنها دوست دارند احساساتشان درک شده وبه آن ارزش گذاشته شود.
درعوض مردها به جاي اينکه فقط گوش کنند، وارد عمليات حل مشکلميشوند. اين اشتباه است.

مثلاً اگر همسرتان به شما ميگويد که احساس ميکند ناديدهاشميگيريد، چيزي که در آن لحظه ميخواهد اين است که احساسات اورا درک کنيد تا اينکه درمورد واقعيات مسئله حرف بزنيد.A»


هزينههاي بيپروا.

خريدهاي بزرگ مثل خريدن يک ماشين بدون اينکه اول با همسرتانمشورت کنيد يکي از رفتارهايي است که بايد اکيداً از آن دوري کنيد.درواقع، اين بعد از خيانت دومين رفتاري است که ازدواج شما را بر همخواهد زد. و متاسفانه مردها به کرات اين رفتار را تکرار ميکنند.

چرا؟ مردها دانسته و ندانسته پُست رياست در رابطه را به خودميدهند. اين هم اشتباه است. رابطه زوجها بايد تقسيم رياست باشد.


خودخواهي جنسي.

خيلي از مردها در اتاقخواب فراموش ميکنند که همسرشان بيشتر از آنهانياز به تحريک شدن دارد.

دکتر ماسلو ميگويد، A«محبت، اينکه کاري کنيد احساس کند دوستشداريد و به او نياز داريد، براي تحريک شدن او لازم است. مرداني کهسنشان بالاتر است اين را فهميدهاند اما مردان جوان معمولاً از آنناآگاهند.A»

براي مردان رابطهجنسي راهي براي نزديک شدن است اما خانمها قبل ازرابطهجنسي نياز به نزديک شدن احساسي و ايجاد رابطه دارند.


اشتباه گوش دادن.

گوش دادن به اين معني نيست که وقتي همسرتان درمورد چيزي کهاذيتش ميکند برايتان حرف ميزند فقط سرتان را تکان دهيد و به راههاييبراي حل آن مشکلات فکر کنيد. مردها معمولاً سعي ميکنند موقعيتها رابررسي کرده و به راهکارهايي براي آن فکر کنيد. اين کار مطمئناًهمسرتان را ديوانه ميکند.

چيزي که او ميخواهد اين است که با هم درمورد مشکلات حرف بزنيد،او دوست دارد شما در گفتگو شرکت کنيد نه اينکه سعي کنيدقهرمان باشيد و به تنهايي راهحل پيدا کنيد. او دوست دارد بهحرفهايش دقت کنيد و به احساساتي که در ميان ميگذارد اهميتدهيد.


پنهان کردن احساسات.

اينکه وقتي همسرتان درمورد احساساتش با شما حرف ميزند به او گوشدهيد الزامي است. حرف زدن درمورد احساسات خودتان هم همينطور.

اما خيلي از مردها تصور ميکنند بايد احساساتشان را پنهان کننددرغيراينصورت ضعيف ديده ميشوند.

اما بايد بدانيد در ميان نگذاشتن احساساتتان يک نقطه منفي از ديدهمسرتان است. همسرتان تصور خواهد کرد آن رابطه نزديک و عميقي که دوستدارد با شوهرش داشته باشد را ندارد و احساس ميکند از او دورشدهايد.

ترغيب کردن مردها براي باز کردن دردودلشان کار سختي است. امانگران نباشيد اين کار نه تنها نشانه ضعف شما نيست بلکه نشانهقدرت است. مردها از ابتداي کودکي تا زمانيکه بزرگ ميشوند يادميگيرند که نبايد اجازه دهند ديگران بفهمند که از چهچيزهايي ميترسند. اما دردودل کردن يک ريسک است و ريسک کردننيازمند شجاعت.


سعي در مسلط شدن و رياست کردن.

مرد بودن به معناي رئيس بودن نيست. اما خيلي مردها اين را نميفهمند.آنها سعي ميکنند هر چه که ميخواهند را با تکيه به زور و رياستکردن به دست بياورند. خانمها به اين روش واکنش عکس ميدهند و به اعمالقدرتتان پاسخ مثبت نميدهند.

جايگاه قدرتي که مردها معمولاً براي خود در نظر ميگيرند،باعث خراب شدن رابطه ميشود، رابطهاي که بايد متقابل، محبتآميز وحمايتکننده باشد. بهترين ما در ارتباط با ديگران است کهپديدار ميشود نه بعنوان هويتي مستقل.


0

لطفـا به همسـرتان خـوب گوش دهیـد!