بار دار شدن را کي و چگونه مطلع شويم؟!






سيکل ماهانه شما عقبافتاده و براي مطلع شدن از اين موضوع که باردارهستيد يا خير آزمايش خون دادهايد؟!
اجازه بدهيد حدس بزنم: اگر شما به آزمايشگاه برويد و ببينيدکه جواب آزمايش مثبت است فوقالعاده خوشحال ميشويد، ضربان قلبتان تندميشود، لبخند به لبتان مينشيند و دوست داريد اين خبر را به هر کسي کهميشناسيد زودتر اطلاع دهيد.
اما صبر کنيد، آرام باشيد. خبر بارداري را به اطرافيان دادن کار بسيارمهمي است. همه خانمها به يک شکل اين کار را انجام نميدهند. بعضيها تاخبر را ميگيرند به نزديکان مثل والدين يا همسرشان زنگميزنند و با شادي آن را اعلام ميکنند. برخي از گفتن شرم دارند،مخصوصا اگر بارداري ناخواسته باشد و برخي ديگر مدتها آن راگوشه ذهنشان مزهمزه ميکنند تا بگويند. آيا ميدانيد کي وچگونه صحيح است که خبر بارداري را به والدين، همسر،فرزندان، دوستان و آشنايان و همکاران اطلاع دهيد؟







همسر در رتبه اول قرار دارد
جنيني که شما در شکم داريد، فرزند شما و همسرتان است، پس او نفراولي است که حق دارد از اين موضوع در اسرع وقت مطلع شود. اصلا مهمنيست که واکنش او در لحظه نخست چگونه باشد. فراموش نکنيدپدر شدن در مردها حداقل ? ماه طول ميکشد. جنين شما براي همسرتانچيزي غيرقابل لمس است و احساس مسووليتي که از زمان اطلاع از خبربارداري شما حس ميکنند ممکن است در نظرشان بسيار سنگين باشد!
- چند پيشنهاد براي خبردار کردن همسر:
?) صبح صبحانه فوقالعادهاي درست کنيد، ميز را بچينيد و او را باآرامش و نوازش بيدار کنيد. ميتوانيد جواب آزمايشات را گوشه ميزبگذاريد تا خود او آن را بخواند.
?) در يک بعد از ظهر دلپذير کنار او بنشينيد و آلبوم عکسهاي خودرا همراه با همسرتان ورق بزنيد. در صفحه آخر ميتوانيد عکس سونوي خودرا بچسبانيد!
?) از در ورودي خانه تا اتاق خواب کاغذهايي بچسبانيد و روي آنهاجملاتي نظير «يک خبر مهم»، «تو به زودي….»، «پدر خواهي شد»بنويسيد.
?) يک کفش نوزاد بخريد و آن را در يک جعبه کادو کنيد، بعد روي روبانآن کارتي گذاشته و بنويسيد «يک نيني کوچولو، هديه بهمهربانترين باباي دنيا»
?) يک SMS به همسرتان بفرستيد و در آن بنويسيد: «تبريک ?=?+?»
?) روي شکمتان با ماژيک بنويسيد: «سلام بابا، من اينجام» و وقتيهمسرتان به خانه بازگشت از او بخواهيد پيراهنتان را بالازده و نگاهي به دلتان بيندازد.
ديگر فرزندان در اولويت هستند ولي خيلي سريع به آنها اطلاعندهيد! کودکان معمولا حس ششم خوبي دارند، پس نيازي نيستنگران خبردار کردن آنها باشيد. آنها به زودي خود متوجه بارداريشما ميشوند. اما سعي نکنيد اين موضوع را به همه اطلاع داده و آنها رادر بيخبري نگه داريد.
بعد از خبردار کردن همسرتان آرامآرام موضوع را به آنها هم اطلاع دهيدو به آنها بفهمانيد که هميشه دوستشان خواهيد داشت. اگر فرزندتانخيلي کوچک است و مفهوم گذر زمان را درک نکرده نيازي بهاطلاع دادن نيست چون بزرگ شدن آرامآرام شکم شما بهتريننشانه براي او خواهد بود.
در خبر دادن به والدين تا پايان ? ماه نخست صبر کنيد!
بسياري از خانمها تا پايان ? ماهه نخست بارداري خود را بهاطرافيان و به ويژه والدين خود اطلاع نميدهند چون در اين ? ماهاحتمال سقط جنين بسيار زياد است. بعد از اين مدت ميتوانيد به شکل يکمهماني شام يا يک عصرانه يا تنها با يک تلفن آنها را سورپريزکنيد. در صورتي که والدين به شکلي غيرمنتظره با خبر بارداري شمابرخورد کردند، ناراحت نشويد. دادن اين گونه خبرها سبب بروزاحساساتي با عکسالعملهاي متفاوت ميشود. بارداري به ويژه اگربارداري نخست باشد، سبب متحول شدن نقش والدين خواهد شد و آنها را ازيک والد به مادر يا پدر بزرگ تبديل ميکند. بايد به آنهافرصت دهيد تا اين موضوع را هضم کنند.
خبر دادن به خواهر و برادرها سخت است ولي موضوع را پنهاننکنيد
بيان اينکه باردار شدهايد شايد به برادر يا خواهر، سخت باشد ولي نبايداين موضوع را از آنها پنهان کنيد زيرا ممکن است از شما ناراحت وگلهمند شوند. آنها ميتوانند در مدت بارداري هواخواه و مراقب شماباشند.
در خبردادن به آشنايان و دوستان عجله نکنيد!
خيلي از خانمها به قدري از بارداري خود خوشحال ميشوند که دوست دارندسريعا اين خبر را با تمامي دوستان و آشنايان در ميان بگذارند اماشايد بهتر است عجله نکنند و کمي صبر داشته باشند. توصيه ميکنيم ابتدا?? هفته صبر کنيد و وقتي مطمئن شديد روند بارداري طبيعي و جنين سالماست، خبر را به اطرافيان بدهيد. در صورتي که دچار سقط شويد و فقطهمسر شما از بارداري شما مطلع باشد، اتفاقي نميافتد اما اگرتمامي دوستان و آشنايان مطلع باشند، رساندن اين خبر بد به همه سختخواهد بود.
براي اطلاع دادن به خانواده و دوستان ميتوانيد اين کارها را انجامدهيد:
?) يک مهماني ترتيب دهيد و روي در ورودي بنويسيد: «مقدم مادربزرگو پدربزرگ گرامي»
?) کنار ميز شما هديهاي نمادين مثل يک جفت کفش نوزاد يا عروسکبگذاريد و زير آن عکس سونوگرافي يا جواب آزمايش را قراردهيد.
?) يک معما يا بيست سوالي طرح کنيد که جواب آن بچه باشد!
?) يک کارت تبريک با عکس کودک براي تمامي آشنايان بفرستيد!خبر دادن بههمکاران خوب است اما الزامي نيستهيچ اجباري نداريد که بههمکارانتان، بارداري خود را خبر دهيد.
وقتي مجبور شويد مرخصي بگيريد آنها خود متوجه خواهند شد امااگر تمايل داريد، در پايان ? ماهه نخست ميتوانيد اين موضوعرا به رييس خود اطلاع دهيد تا او پيشاپيش براي زماني که شمادر مرخصي هستيد، برنامهريزي کند.
در صورتي که مسووليت شما سنگين است. مطلع کردن همکاران سبب ميشوددليل توجيهکنندهاي براي سبک کردن کارتان داشته باشيد يا هر ازگاهي بتوانيد مرخصي اورژانسي بگيريد. در صورتي که کار شماسبکتر است و نيازي به جايگزين نداريد ميتوانيد در آخر ماه ششماين خبر را به همکاران بدهيد. بهترين روش نيز نوشتن نامهاي رسمي بهرييس است که در آن تاريخ زايمان و زماني که شما محيط کار را براياستراحت ترک ميکنيد، درج شده باشد.

0

خودارضایی دختران، علائم و آثار