مراقب اين مسائل در رابطه زناشويي تان باشيد




زن و شوهرهاي مدرن مانند قديمي ها با هم صميمي و يکدل نيستند ؛ آنهابه همديگر اعتماد ندارند. به جاي صحبت کردن در مورد مسائل و حلکردن آنها ، بحث و جدل کرده و آن را پيچيده تر مي کنند.
اما به طور کلي اين ? دسته از مسائل هستند که اين مشکلات راتشکيل مي دهند :

1_ رابطه جنسي :
اين مسئله همواره يکي از مهمترين مسائل مشکل ساز بين زن ومردهاست.فردي که ميل جنسي بالايي دارد همواره فرد مقابل خودرا به خاطر ميل جنسي کمتر سرزنش مي کند. اين مسئله به دو طرف فشاروارد مي کند و اگر در طولاني مدت براي آن راه حلي پيدا نشودمنجر به جدايي زناشويي و نهايتا جدايي عاطفي بين آنها خواهد شد. هر دوطرف در زندگي احساس ناامني و حسادت مي کنند و از زندگيزناشويي شان رضايت حاصل نمي کنند.


راه حل :
به يک مشاور خانواده مراجعه کنيد.


2_ پول :
مهمترين مشکل بين زوج هاي امروز “پول” است. يک طرف ميخواهد پول را خرج کند و طرف ديگر مي خواهد آن را پسانداز کند. يک طرف خوب پول در مي آورد و ديگري نه و….


راه حل :
اگر زوج ها بتوانند ياد بگيرند که با يکديگربرنامه ريزي کنند اين مسائل بوجود نخواهد آمد. به عنوان مثال ،ميتوانند مقداري از پول را خرج و باقيمانده را پس اندازکنند.در ضمن ، بار مالي خانواده نبايد بر دوش يک نفر باشد.


3_ مسئوليت پذيري :
يکي از طرفين به نظافت و مسائل خانه اهميت زيادي داده وديگري هيچ اهميتي براي اين موضوع قائل نيست.


راه حل :
اگر همسرتان به تميزي و نظافت خانه اهميتي نميدهد از او طلب کمک کنيد. صراحتا از او درخواست کنيد که به شما کمي کمککند تا بتواند در حس مسئوليت پذيري نسبت به تميزي و نظافت خانهمشترک تان با شما شريک باشد.


4_ تربيت فرزندان :
اين مسئله نيز يکي ديگر از مهمتريم مسائلي است کهبين زن و شوهر ها اختلاف ايجاد م يکند. هر کدام از آنها سعيمي کنند فرزندشان را مطابق با نظر و روش خود تربيت کنند.


راه حل :
توصيه مي کنيم حداقل يکسال قبل از تصميم به بچه دار شدن درمورد روش هاي تربيتي کودکان تان با يکديگر گفتگو کنيد.روش هاي خود را بيان داده و دليل هر کدام را براي ديگري توضيحدهيد. و سعي کنيد در آخر با يکديگر به يک نتيجه مشترک برسيد.

سيب سبز

0

چاقی با زندگی زناشویی چه می‌کند؟