چگونه روابط عاشقانه خود را بيمه کنيم؟













چگونه روابط عاشقانه خود را بيمه کنيم؟

تا کنون از خود پرسيده ايد که مهمترين عنصر در هر رابطه ايچه چيز ميباشد؟ پاسخ بسياري از افراد به اين پرسشعشق است. بله عشق يک موهبت است و بدون آن هيچ رابطه ايپايدار نخواهد ماند. اما عشق نيز به تنهايي و بدون پشتوانه"احترام" ناتوان و متزلزل خواهد بود. احترام متضمن و بيمه گر عشقاست.
شايد لازم باشد براي درک بهتر اين مسئله رابطه (مانند ازدواج) را بهيک بنا تشبيه کنيم. در اين منزل باشکوه پي و شالوده خانه را عشق،ستونهاي آن را دو فرد و مصالح ساختماني اتصال دهنده آن را احترامتشکيل ميدهند.
از عشق آغاز ميکنيم که هيچ رابطه اي بي آن زماني فرو خواهد ريخت.اکنون به دو ستون اصلي اين خانه نگاهي مي اندازيم که با آنکه جدااز يکديگر قرار گرفته اند اما همواره پيوسته به همميباشند. بنابراين در هيچ رابطه اي دو فرد نميبايست فرديت خود رااز دست داده و با يکديگر "يکي شوند،" بلکه ميبايد در کناريکديگر پشتيبان يکديگر باشند و يکتايي، فرديت، شخصيت،علايق و خواسته ها و آرزوهاي خويش را حفظ کنند. اما اين منزل دير يازود در معرض عوامل محيطي قرار گرفته و طوفانها، گردبادها،زلزله ها، روزهاي آفتابي و باراني بسياري را به خود خواهد ديد. اينهاهمان تجارب زندگي هستند که دو فرد در کنار هم با آنها مواجهخواهند گشت. لحظات تلخ و شيرين، اندوه و شادکامي. اکنون به مصالحساختماني اين منزل ميرسيم. آيا بدون سيمان و بتون بنايي پابرجاخواند ماند؟ احترام مصالح پيوند دهنده اجزاء ساختمان است که خانهرا در برابر طوفانها، بادهاي ويرانگر، شدايد و تلخي هايزندگي حفاظت ميکند. در واقع احترام بيمه ساختمان ميباشد.
ممکن است شريک زندگي تان شما را بسيار دوست داشته باشد اما آيابه شما احترام نيز ميگذارد؟ افراد دوست دارند محبوب باشند امامحترم بودن به مراتب ارزشمند تر از محبوب بودن است. تعريف احترامچنين است: به رسميت شناختن شايستگي، ارزشمندي، حقوق ومزاياي فرد به عنوان يک انسان. و يا احترام عبارت است از: ادب،مراعات، پذيرش و توجه. يک شريک ايده آل فردي است که هم شما رادوست دارد و هم به موازات آن براي شما احترام قائل است.چگونه ميتوان نشانه هاي بي حرمتي را در يک رابطه شناساييکرد؟ نشانه هاي بي احترامي به قرار زير ميباشد:
1- بي اعتبار کردن: جاي فرد پاسخ دادن، سخنان فرد را قطع کردن،بي اعتنايي کردن، تمسخر کردن، گوش ندادن به سخنان فرد و تحقيرکردن.
2- ارعاب کردن: تهديد کردن، هراساندن، قلدري کردن و تشر زدن.
3- انتقاد کردن: عيبجويي، ملامت کردن، نفي کردن و غر زدن.
4- کنترل کردن: جلوگيري از تصميم گيري مستقل فرد، تحکمکردن، سلطه گري و تحميل عقايد، خواسته ها و نيازها.
5- قضاوت کردن:تعيين درستي و نادرستي اعمال فرد، برانگيختن احساسگناه و شرمساري در فرد.
6- بد نام کردن: تهمت و افترا زدند، رسوا کردن و افشا گريکردن.
7- فريب دادن:دروغ گفتن، گمراه کردن و حقه زدن.
8- خيانت کردن:صادق نبودن، وفادار نبودن.
9- توهين کردن: گستاخي کردن، ناسزا گويي، رنجاندن.
10- سوء رفتار کردن: از لحاظ کلامي، احساسي و فيزيکي. صدمه زدن به حسامنيت و فرديت شخص. کتک زدن، فرياد کشيدن و فحاشي کردن.
11- هر نوع تغيير در لحن صدا ، اشارات و تغيير در چهره کهپيام آن چنين است:"من مهمتر از تو هستم".
شريکي که بي احترامي ميکند در واقع در صدد آنست که با خرد کردن شخصيتفرد مقابل، خود را مهمتر و برتر جلوه دهد. اما غافل از آن که با اينعمل شالوده خانه اي که روزي با عشق بنا نهاده شده را سست و تخريبميکند و آنکه سرانجام آوار آن بر سر خود وي نيز فرو خواهد ريخت.
شما همانگونه که اجازه ميدهيد ديگران با شما رفتار کنند،ديگران با شما رفتار خواهند کرد. همه چيز وابسته به خودشماست هنگامي که مورد بي احترامي قرار ميگيريد و سکوتميکنيد در واقع در آن بي احترامي خودتان نيز سهيم هستيد.
در انتها به خاطر داشته باشيد که منزل باشکوه شما (رابطه) در صورتي کهبه حال خود رها گردد صرفنظر از آنکه در ابتدا تا چه اندازهاستوار و مستحکم بنا گرديده باشد به مرور زمان از هم پاشيدهو رو به خرابي و زوال پيش خواهد رفت بنابراين بياموزيد با تبادلعشق و احترام روزافزون ترکهاي هر چند کوچک منزل خود را مرمتکرده و ان را استوار و پايدار نگه داريد.
"راستگويي و صداقت در ايجاد اعتماد در رابطه ضروريست. احتراممحصول اعتماد و عشق محصول احترام است"
"هر رابطه اي منحصر بفرد است. و براي نتيجه بخش بودن آن بايد مقتضياتآن فراهم گردد. هيچ راه ميانبري وجود ندارد."

"زندگي کوتاه است. آن را هدر مشاجرات و جر و بحثهاي بي معني و بياهميت نکنيد!"
منبع: مردمان

0

90 درصد خیانت‌های زناشویی، زمینه جنسی دارند