روشهاي برون رفت از زندگي جنسي خسته کننده













روشهاي برون رفت از زندگي جنسي خسته کننده

مدت طولاني است با همسرتان ازدواج کردهايد و حس ميکنيد رنگ و بويشور و عشق از زندگي زناشوييتان رخت بر بسته است؟ حس ميکنيدبعضياوقات تنها دليل اينکه شما دو نفر هنوز صميمي هستيد اين است کهبايد مطمئن شويد اين جنبه از رابطهتان بايد فعال باشد؟
خبر خوب اين است شما تنها نيستيد، زوجهاي زيادي وضعيت شما را دارند.درواقع، شما کاملاً نرمال هستيد. عملاً تمام زوجهايي که به مدتيطولاني در کنار هم ميمانند با اين مشکل مواجه ميشوند. و حق داريد کهبخواهيد جدي به اين بخش از زندگي زناشوييتان فکر کنيد، چوناين يکي از اصليترين راههايي است که ميتوانيد به هم نزديک شويد. يکخبر بهتر اين است که لازم نيست بگذاريد اين جنبه از رابطهتانکمکم پژمرده شده و از بين برود.
در زير به چند نکته اشاره ميکنيم که کمکتان ميکند نفسي تازه بهزندگي جنسي خود در کنار همسرتان بدميد.
در انتظاراتتان واقعبين باشيد
در زندگي واقعي، رابطه حنسي مثل آن چيزي که در تلويزيون وفيلم ميبينيد نيست. واقعبينانه نيست که توقع داشته باشيد هنوز هم مثلدفعه اولي که با هم بوديد، رابطهجنسي داشته باشيد. حقيقت ساده اين استکه جنبه جنسي هر رابطهاي فراز و نشيبهاي زيادي دارد. اگر توقعداشته باشيد که هميشه همه چيز در اوج خود باشد، مطمئناً منجر بهنااميديتان خواهد شد.
وقتي به اين فکر ميکنيد که از رابطهجنسي با همسرتان چه ميخواهيد،واقعبين باشيد. اگر شما دو نفر به طور مرتب با هم رابطه داريد وبه طور کلي از اوقاتي که با هم هستيد لذت ميبريد، پس همهچيز خوب است.
تمام روز فضا را آماده کنيد
خيلي اوقات تصور ميکنيم که رابطهجنسي بايد وقتي روانه اتاقخواب شديماتفاق بيفتد. اگر بخواهيم فضا را براي اين مسئله آماده کنيم،احتمالاً بايد شمع روشن کنيم و يک موزيک ملايم پخش کنيم.
اما ميتوانيم اين کار را خيلي راحتتر و قويتر انجام دهيم. درواقع، يکياز بهترين راهها براي روشن کردن شعله جنسي در رابطهتان اين است کهتمام روز فضا آماده اين مسئله باشد. حتي اول صبح هم ميتوانيد براي يکرابطه دلچسب خود را آماده کنيد.
مثلاً، با قرار گذاشتن با هم براي عصر مطمئن ميشويم که تمام طولروز قرارتان در ذهنتان ميماند. بعد، ميتوانيد اشارات کوچکي داشتهباشيد تا هر دوي شما روي قرارتان متمرکز شويد. ميتوانيد يک ايميل يااساماس براي همسرتان بفرستيد که برنامهتان را به او يادآور شود. يااينکه يک يادداشت عاشقانه جايي سر راهش براي او بگذاريد. مهم ايناست که راهش را پيدا کنيد تا مطمئن شويد هر دوي شما منتظرقرارتان ميمانيد.
ارتباط کلاميتان را تقويت کنيد
در اين مورد هم، مثل بقيه جنبههاي رابطهتان، يکي از بهترين کارهايي کهميتوانيد براي بهتر کردن زندگي جنسيتان بکنيد اين است که ارتباطکلامي خوبي با همسرتان داشته باشيد. اين يعني مثلاً براي حرف زدندرمورد اشتباهاتي که موجب از بين رفتن شور و حرارت رابطهتان شده وقتبگذاريد.
جدا از اين، براي درميان گذاشتن آنچه که از رابطه ميخواهيدو چيزهايي که از آن لذت ميبريد هم بايد زمان اختصاص دهيد. حرفزدن درمورد اين مسائل هميشه هم آسان نيست. بااينکه بعضيوقتها حرف زدندرمورد اينکه واقعاً از رابطهجنسي چه ميخواهيد دشوار است اما اينسريعترين و موثرترين راه براي ارضاي کامل هر دو شماست.
اگر نگران هستيد که علايقتان به نظر همسرتان عجيب،خودخواهانه يا فراتر از منطقه امن او برسد، تنها نيستيد. افراد زيادينگراني شما را دارند. يک راه براي اينکه اين بحث راحتتر شود ايناست که بازي "يک چيز احمقانه که بهش فکر کردي را بگو" راانجام دهيد. به اين روش هر دو شما ميتوانيد منظورتان را خوب بههمسرتان منتقل کنيد.
کمي چاشني اضافه کنيد
وقتي رابطه جنسي کمي تيره و تار ميشود، بايد کمي از منطقهامنتان فراتر برويد. شايد لازم باشيد در زماني غير از شبهاي آخرهفتهرابطهجنسي داشته باشيد. يا شايد بايد نقشهايتان را عوض کنيد، طوريکهمثلاً کسي که هميشه شروعکننده بود فعاليت کمتري داشته باشد وبرعکس.
معمولاً اين به تلاش شما بستگي دارد. بايد براي پيدا کردنراههايي براي تنوع بخشيدن به رابطهجنسيتان تلاش کنيد. تصور کنيد کهاين اولين ديدار عاشقانه شماست و هر دوي شما به راحتي و با علاقهميخواهيد درمورد رابطه جنسي با هم حرف بزنيد. هر کاري کهميکنيد بايد محدوديتهايتان را کنار بگذاريد. به خاطر داشته باشيدکه تازمانيکه هر دوي شما احترام هم را حفظ کرده و با کارهايي کهميکنيد احساس راحتي داشته باشيد، ميتوانيد پيش برويد و ازتنوعاتي که وارد کردهايد لذت ببريد.
اين همان چيزي است که يک رابطهجنسي سالم بايد داشته باشد: لذتبردن از خود و از همديگر به طريقي که بتوانيد عشقتان به هم را بهطريقي پرمعني منتقل کنيد. بعضي زوجها براي اينکه مطمئن شوند هربار که با هم نزديکي ميکنند ارضاي کامل شوند، فشار زيادي به خود واردميکنند و معمولاً ممکن است منجر به نااميدي شود.

پس دفعه بعد که با هم در تخت دراز کشيديد، براي ريلکس شدن و لذتبردن از خودتان تمرکز کنيد. بخنديد و از لحظه لحظه نزديکيتان لذتببريد، نه فقط نقطه نهايي آن. به عبارت ديگر، خود را در تمام طولآن درگير کنيد و از اول تا آخر آن لذت ببريد. اگر بتوانيداينکار را انجام دهيد، هيچوقت زندگيجنسيتان خستهکنندهنخواهد شد.

0

لزوم گفتگوی همسران آینده، در مورد رابطه جنسی بعد از ازدواج