در برخورد با همسرتان از لجبازي و مقابل به مثل دوري کنيد و اگرمسئلهاي وجود داشت با آرامش و سياست آن را خنثي کنيد و به ياد داشتهباشيد شما قرار است سالهاي سال در کنار هم زندگي کنيد و مسلماًاگر در اين زندگي رابطهاي دوستانه و صميمانهاي حکم فرماباشد، لحظات لذت بخشي را کنار هم خواهيد گذراند.



يکي از علل مشاجره و دعوا بين همسران، تلاش براي تغيير دادن رفتارهاييکديگر است، همچنين حاضرجوابي و سپر دفاعي در دستگرفتن باعث ادامه و تنش زايي جرو بحث در زندگي مي شود.

بسياري از زوجهاي جوان در ابتداي زندگي مشترک با همسرشان هماننددوستانشان رفتار ميکنند؛ يعني به همان شکل، لجباز و يا حاضر جوابهستند. آنها فکر ميکنند در روابط زناشويي و در مقابل همسرشان همميتوانند همين رفتار را داشته باشند غافل از اين که زندگي مشترکعرصه رقابت زن و شوهر نيست و اگر بخواهند مدام به پاسخ دهيبپردازند و در برابر هم قد علم کنند، کانون گرمخانوادگيشان پاشيده خواهد شد.
در رابطه با دوستان حاضر جواب وپاسخهايي بعضاً تند و تيز به حسابشوخي گذاشته و به زودي فراموش ميشوند.اما در زندگيخانوادگي اين نوع برخورد مقابل به مثل را به دنبال ميآورد وتلافيکردنهاي مدام، آتش اختلاف را دامن مي زند و خانه را بهميدان جنگ تبديل ميکند.

بنابراين در برخورد با همسرتان از لجبازي و مقابل به مثل دوري کنيد واگر مسئلهاي وجود داشت با آرامش و سياست آن را خنثي کنيد و بهياد داشته باشيد شما قرار است سالهاي سال در کنار هم زندگي کنيدو مسلماً اگر در اين زندگي رابطهاي دوستانه و صميمانهاي حکمفرما باشد، لحظات لذت بخشي را کنار هم خواهيد گذراند.
در صورتي که با همسرتان اختلاف نظر داريد، سعي کنيد بدون جار و جنجالو با منطق نظراتتان را مطرح کنيد.اگرهمسر شما يک بار به حرف شماعمل نکردهاست آن را بهانهاي براي جبههگيري قرار ندهيد.

به جاي اين کار سعي کنيد گذشته را فراموش کنيد و براي موضوع جديدتصميم عاقلانهاي بگيريد. اگر همسرتان يک روز با ناراحتي وبيحوصلگي با شما رفتار کرد شما به جاي اخم و ناراحتي سعي کنيدعلت رفتار او را جويا شويد و در برطرف کردن ناراحتي او بکوشيد. نه اينکه با رفتارتان به ناراحتي او اضافه کنيد.


0

راهکارهای مناسب برای داشتن بارداری موفق