نتايج نشان داد مردان متأهلي که ازدواج پايدار و موفقي داشته وتجربه قبلي يک زندگي ناموفق را نداشته اند، در
مقايسه با مرداني که از همسر خود جدا شده اند يا هرگز ازدواجنکرده اند، استخوان هاي سالم و قوي تري دارند.نتايج مطالعات اخير نشانميدهد، مردان متأهل در مقايسه با مردان مجرد ازاستخوانهاي قويتر وسالم تري برخوردار هستند. همچنين پيش از اين مشخص شده بودکه ازدواج در مردان با کاهش خطر حمله قلبي وپيشگيري از برخي سرطان ها نيز در ارتباط است.

در اين مطالعه براي اولين بار محققان دانشگاه کاليفرنيا کيفيتزندگي زناشويي را بر سلامت استخواني مردان و زنان مورد بررسيقرار دادند. براي انجام اين تحقيق تراکم استخواني 1200 فرد 25 تا 75ساله بررسي شد. نتايج نشان داد مردان متأهلي که ازدواج پايدار وموفقي داشته و تجربه قبلي يک زندگي ناموفق را نداشته اند، درمقايسه با مرداني که از همسر خود جدا شده اند يا هرگز ازدواجنکرده اند، استخوان هاي سالم و قوي تري دارند.

همچنين مشخص شد سن ازدواج يک عامل مهم در اين زمينه محسوب مي شودو در مرداني که پيش از 25 سالگي ازدواج مي کنند، اين اثرمشاهده نمي شود.

همچنين محققان تأکيد مي کنند که ازدواج تأثير کاملا يکسانيبر سلامت زنان و مردان ندارد اما بر اساس اينمطالعه سلامت استخواني مرداني که هرگز ازدواج نکردهاند، از همسر خود جدا شده يا او را از دست داده اند، بسيار پاييناست و همين طور زناني که زندگي مشترک موفقي ندارند، از سلامتاستخواني مناسبي نيز برخوردار نيستند.

0

عوامل مؤر در یائسگی خانم ها /خوراکیهای درمان کننده