10 راه تضميني براي عميق تر کردن روابط عاشقانه



داشتن يک رابطه شاد و خوب در زندگي زناشويي کار سختي نيست! خبربهتر براي زوج هاي خوشبخت اين است که اگر در يک رابطه موفقباشيد، چه ازدواج کرده باشيد چه نکرده باشيد، مي توانيد باايجاد چند رفتار جديد و تغييرات کوچک در رابطه تان آن رابراي هميشه همانطور حفظ کنيد يا حتي آنرا بهتر هم بکنيد.

با اينکه خيلي متخصصين مي گويند بايد روي درست کردن اشکالاترابطه متمرکز شويد، تحقيق من ثابت کرد که اضافه کردن رفتارهاي مثبت بهرابطه تاثير بسيار بيشتر بر خوشنودي زوج ها دارد. در زير به 10 راهبراي عميق تر کردن رابطه تان براي خوشنودي و رضايت بيشتر اشاره ميکنيم.

1. خاص بودن طرف مقابلتان را قبول کنيد.
همه ما در لحظه هايي آرزو مي کرديم طرف مقابلمان لاغرتر،پولدارتر، رمانتيک تر يا خيلي چيزهاي ديگر بود.نگاهي به انتظاراتتان بيندازيد و ببينيد تا چه حد واقعبينانه هستند. انتظارات غيرواقع بينانه فقط منجر به خسته شدن شما ازرابطه مي شوند که يکي از مهمترين دلايل از بين رفتن رابطه هاست.

2. هر از گاهي مهربان شويد.
اعمال و رفتارهاي خيلي کوچک که نشان دهد، "من به تو فکر مي کنم"براي حفظ رابطه لازم است. مثلاً همين که مرد ماشين همسرش را ببرد وبنزين به آن بزند، همين که زن يک فنجان چاي خوب براي شوهرش درستکند و کنار تختش ببرد، گرفتن دست ها، لمس کردن همديگر،ايميل هاي عاشقانه در وسط روز همه و همه راه هايي بسيار ساده برايابراز محبت هستند. تحقيقات نشان مي دهد که جمع شدن رفتارهاي کوچکمکرر تاثير بزرگتري بر خوشبختي روابط زوج ها دارد تا رفتارهايبزرگ هر از گاهي.

3. ده دقيقه در روز را به برقراري ارتباط اختصاص دهيد.
بيشتر زوج ها فکر مي کنند که هميشه با هم در تماس هستند اما واقعاًچه مقدار زمان را به عميق تر کردن درکتان از طرف مقابل اختصاص ميدهيد؟

زوج هاي خوشبخت بيشتر اوقات با هم حرف مي زنند اما نه درمورد رابطهشان، درمورد مسائل خودشان و فکر مي کردند که در چهار زمينه شناختخوبي از طرف مقابلشان داشتند: دوستان، محرک هاي استرس زا، آرزوها وروياها، و ارزش ها. 10 دقيقه در روز را اختصاص دهيد که با همسرتان درمورد چيزي جز کار، خانواده، مسائل خانه يا رابطه تان حرف بزنيد.اين تغيير کوچک روح و زندگي تازه اي به رابطه تان ميدهد.

4. هر هفته عاشق شويد.
قرار ملاقات هاي ناگهاني فوق العاده هستند اما واقعيت اين است کهما آنقدر مشغول کار و زندگي هستيم که معمولاً وقتي کمي برايعشقمان مي گذاريم. با يک قرار ملاقات در هفته براي خوردن شامبيرون، رفتن به سينما، گالري هاي هنري، يا هر چيزديگري عشق و رابطه تان را هميشه سالم نگه داريد.

يک نکته براي آقايون: تحقيقات نشان مي دهد که خانم ها وقتي خارج ازخانه و دور از بچه ها و مسائل خانه داري باشند، مهربان تر وپرحرارت تر مي شوند و ميل جنسيشان هم خيلي قوي تر مي شود. بااجاره يک شب در يک هتل و سپردن بچه هاي به يکي از افرادفاميل ببينيد که چه اتفاقي مي افتد.

5. با هم و در کنار هم تغيير کنيد و رشد کنيد.
رابطه عشقي شما يک موجود زنده است که براي رشد و پيشرفت نياز بهغذا دارد. بهترين راه براي غذا دادن به آن ايجاد تغيير در آن است.ايجاد تغيير در رابطه نشان داده است که يکي از مهمترين عناصر درخوشبختي زوج ها مي باشد.

اين تغييرات مي توانند کوچک باشند اما بايد آنقدر بزرگباشند که طرفتان متوجه آن شود. جايتان را با هم عوض کنيد: اگرهميشه مرد براي شام در يک رستوران جا رزرو مي کند، اجازه بدهيد يکبارخانم اينکار را بکند. يا برنامه هايتان را قطع کنيد: وسط کار يک کارجالب با هم انجام بدهيد، مثلاً به يک گالري يا موزه که نزديکتاناست برويد. يا يک چيز جديد را امتحان کنيد: با هم به کلاس رقص يااسکيت برويد.

6. دوستان و خانواده هم را بهتر بشناسيد.
تحقيقات نشان داده که بخصوص مردها وقتي همسرشان رابطه خوبي با خانوادهاو دارد شادتر هستند. همچنين زوج هايي که دوستان هم را ميپذيرند و براي شناختن آنها تلاش مي کنند خوشبخت تر هستند تا زوجهايي که دوستان و زندگي خانوادگي جداگانه دارند.

7. مراقبت و حمايت کنيد.
يکي از سه چيزي که زوج ها براي موفقيت در رابطه شان به آن نيازدارند حمايت است (آن دوتاي ديگر اطمينان آفريني و صميميت ميباشد). زوج هاي خوشبخت معتقدند که داشتن همسري که پشتيبان آنهاباشد يکي از مهمترين جنبه هاي رابطه شان است. خيلي وقت ها مردها دوستدارند حمايت مادي کنند و زن هاي بيشتر به سمت حمايت عاطفي گرايشدارند. ببينيد همسرتان به چه کمک و پشتيباني نياز دارد وبعد آنرا به او عرضه کنيد.

8. بخنديد.
خنده يک تمرين معنوي است. در ازدواج خنده بعنوان يک داروي خوشبختي عملمي کند. براي جلوگيري از يکنواخت شدن رابطه بايد بتوانيد بينجنبه هاي منطقي رابطه تان با جنبه هاي تفريحي آن تعادل ايجاد کنيد.بله براي منظم بودن زندگي و امنيت رابطه تان بايد کارهاي خاصيانجام دهيد اما هيچوقت شوخي و تفريح را فراموش نکنيد. بد نيستگاهي براي همسرتان بچگانه رفتار کنيد، يا در کنار هميک فيلم خنده دار نگاه کنيد.

9. اجازه بدهيد آنرا به قدرت بالاتر بسپاريم.
وقتي با هم اختلاف داريد گاهي اوقات بهتر است که آنرا رها کنيد واجازه بدهيد روزگار خودش آنرا حل کند. به جاي عصباني شدن سعيکنيد از چيزهاي کوچک گذشت کنيد.

مشاجره و اختلاف در هر رابطه اي پيش مي آيد. يادتان باشد کهاختلاف دليل عدم موفقيت روابط نيست اما طريقه برخورد شما با آن است کهاسترس را وارد رابطه تان مي کند. بايد ببينيد چه مسائلي اهميتبيشتري دارند و به آنها بپردازيد و مسائل کوچکتر را فراموشکنيد.

10. راهي سالم براي ارتباط پيدا کنيد.
همه زوج هاي خوشبخت بر اين عقيده اند که داشتن مهارت هاي ارتباطي قوييکي از عوامل موثر در ماندن آنها کنار همديگر بوده است. اين يعنينه تنها از همسرتان بپرسيد که به چه چيز نياز داردبلکه نيازهاي خودتان را هم با او در ميان بگذاريد.

اين يعني مرتب ببينيد که چه عوامل استرس زايي وارد زندگيهمسرتان شده است تا به برطرف کردن آنها کمک کنيد. اين يعني باجنگ و دعوا با هم بحث نکنيد، طوري بحث کنيد که احترام بينتانخدشه دار نشود و اثاثيه خانه تان هم سالم بماند!

0

چرا فقط 6 ماه اول زندگی مشترک زیباست ؟!