چرا همه دوست دارند با افراد شبيه خود ازدواج کنند ؟



محققان دريافتهاند که قسمتي از مغز که هيجانات و احساسات را کنترلميکند، در هنگام مشاهده افراد مشابه خودمان فعالتر ميشود.

به گزارش اعتدال ، دانشمندان توانستند پاسخ اين پرسشرا که" چرا به طور طبيعي با افراد هم طبقه خود، دوست شده و ياازدواج ميکنيم" دريابند.

دکتر کارولينا زينک در انستيتو سلامت ذهني در مريلند آزمايشي را ترتيبداد که بر اساس آن به 23 نفر اطلاعات افرادي نزديک به وضعيت اقتصادي ،اجتماعي بالاتر و پايينتر آنها نشان داده شد. سپس از طريقMRI فعاليت قسمت مرکزي مغز در هر حالت اندازهگيري شد.

بررسيها نشان داد که هر اندازه فرد مورد نظر به ما شبيهتر بود، بخشبيشتري از قسمت مرکزي مغز که به مرکز تصميم و کنترل هيجانات و تصميماتمربوط است، براي فعاليت باز ميشد.

در واقع مغز افراد متعلق به طبقه بالاي اجتماعي هنگام ملاقات باافراد هم طبقه خود فعالتر و مغز افراد متعلق به طبقه پايينهنگام ملاقات با افراد هم طبقه خود، واکنش مثبت دارند.

محققان نشان دادند که اين نتايج با نتايج به دست آمده از ميمونهابسيار سازگار است. در ميمونها نيز رفتارها بسته به موقعيت آناندر گروه متفاوت است.

دکتر زينک ميگويد: نحوه واکنش و رفتار ما با افراد اطراف خود براساس موقعيت اجتماعي آنان نسبت به ما صورت ميگيرد و به همين علتاطلاعات مرتبط با طبقه اجتماعي افراد براي ما بسيار ارزشمند است.

به عنوان يک انسان ما ظرفيت تشخيص محيط بيروني را براي انتخاب بهترينو مناسبترين احساس براي خود داريم.

مغز ما حالت ايستا ندارد و ميتواند خود را با شرايط وفق دهد. زماني کهموقعيت يک شخص عوض ميشود، انتظار داريم ارزشهاي مرتبط با موقعيتاجتماعي و نظر او نسبت به ديگران نيز در قسمت تصميمگيريتغيير کند.

0

تشخیص حرف دل خانم ها از حرکات آنها