آيا از ازدواج و پذيرفتن مسئوليت هاي يک زندگي واقعي ترسداريد؟ خيلي از خانمها مثل شما هستند. اين ميتواند دلايل مختلفي داشتهباشد، از ترسهاي کودکي گرفته تا تجربيات بزرگسالي.

ترس از متعهد شدن لزوماً به اين معنا نيست که نياز به کمک حرفهايداريد بلکه نشانه اين است که بايد ديدگاههاي خودتان را درموردروابط ارزيابي کنيد تا ببينيد چه چيز جلوي شما راميگيرد و نميگذارد وابستگي دائمي ايجاد کنيد.

براي غلبه بر اين مشکلات، اين ?? نکته را بخوانيد تا ببينيد مشکل شماکداميک از اينهاست.

?? روابط زيادي را ديدهايد که برهم خورده است
آيا والدينتان از هم طلاق گرفتهاند؟ شايد دوستان زيادي داشتهباشيد که روابطشان برهم خورده و بخاطر آن سختي و درد زيادي را متحملشدهاند. اگر اينطور است، ترس شما از متعهد شدن در روابط قابل درکاست. با شاهد مشکلات احساسي ديگران بودن ميفهميد که چهزمانهايي ممکن است رابطه دچار مشکل شود.به جاي اينکه روي روابطشکستخورده اطرافتان تمرکز کنيد، به زوجهاي موفقي که ميشناسيد دقت کنيدتا ببينيد آنها براي شاد و خوشبخت زندگي کردن کنار هم چهميکنند.

?? آشنايان و دوستان نزديک از زندگي مجردي لذت ميبرند
با روي کار آمدن فمينيسم، مجرد ماندن دخترها و بالا رفتن سن ازدواجآنها افزايش يافت و زنان زيادي انتخاب ميکنند که زندگي مجرديداشته باشند. زنان مجرد هيچوقت فرصتهاي بيشتري نداشتهاند وحداکثر زندگي شان در کار خلاصه مي شود.

از شکست فردي ترس داريد

شايد به اين دليل از متعهد شدن ميترسيد که مهارتهاي ارتباط طولانيمدتمثل صبر، حوصله و فداکاري را در خود نميبينيد. شايد غذا پختن وتميزکاري خانه را بلد نيستيد و از اين ميترسيد که طرفمقابلتان را درزندگي زناشويي نااميد کنيد. به خاطر داشته باشيد که هر فردتواناييهاي خاص خود را دارد و افراد مختلف به تواناييهاي مختلفي ارزشميگذارند. روابط طولاني زماني موفق ميشوند که افراد بهيکديگر براي آنچه که هستند ارزش بگذارند. همچنينميتوانيد وقت بگذاريد و مهارتهاي جديدي را ياد بگيريد و اززناني که ازدواجهاي موفقي دارند کمک بگيريد تا اعتمادبهنفس لازمبراي غلبه بر ترس از متعهد شدن را به شما بدهند.

از نااميدي يا سرخوردگي ميترسيد

وقتي به سالهاي آينده يک ازدواج فکر ميکنيد، ممکن است نگران شويدکه ازدواجتان انتظاراتتان را برآورده نکرده و آني نباشد که ميخواستيد.البته اين تاحدي درست است. ممکن است يک روز از کنار يک مردشکمگنده از خواب بيدار شويد که جواب حرفهايتان را به جايقربانصدقه با بيحوصلگي ميدهد. همچنين ممکن است مثل قبلديگر به شما توجه نداشته باشد. اما وقتي آن روز ميرسد، همانطورکه براي همه زوجها پيش ميآيد، به خودتان يادآور شويد که چرابا اين مرد ازدواج کرديد و افکاري که بيشترين ترس از متعهد شدن رابرايتان آورده است را سرکوب کنيد.به خاطر داشته باشيد که صداقت و حرفزدن ميتواند ترس از سرخوردگي و نااميدي را از بين برده و بدانيدکه همه زندگيها بالا و پايين دارند.

در گذشته شکست در رابطه را تجربه کردهايد

مسائل و مشکلات مربوط به متعهد شدن بعد از يک رابطه شکستخورده بيشترميشود. ازآنجاکه خانمهاي بسياري بيش از يک بار در روابط خود شکستميخورند، نگراني آنها از متعهد شدن بالاتر ميرود. به جاي اينکهبه متعهد شدن به عنوان يک رفتار جمعي، سعي کنيد هر رابطه را به شکلفردي و خاص نگاه کنيد. از خودتان بپرسيد چرا روابطسابقتان شکست خوردند و ببينيد در آينده چه کارهاي متفاوتيميتوانيد انجام دهيد.با اين خودآگاهي در وضعيت بهتري برايارزيابي مردهايي که وارد زندگيتان ميشوند خواهيد داشت و خواهيدتوانست تعهد طولانيمدت ايجاد کنيد.

?? نميدانيد چطور دوام يک رابطه را حفظ کنيد
حتي زنان بسيار خوشبين و بااعتمادبهنفس هم در يک رابطه ايده آلنگرانيهايي براي دوام بخشيدن به رابطه خود دارند. در نامعلومي وبلاتکليفي دنياي امروز، با زوال ارزشها و جدايي خانوادهها، به نظرنميرسد روش مطمئني براي حفظ دوام ازدواج وجود داشته باشد. به هميندليل است که ارتباط و گفتگو بين زوج ضروري و حياتي است. هردو طرف بايد با هم هماهنگ باشند تا بفهمند چه اتفاقاتيميافتد و اصلاحات لازم را انجام دهند. اگر ارتباط کلامي دو طرفاز بين برود، نخواهيد دانست چه بايد بکنيد.
از خودتان بپرسيد چرا روابط سابقتان شکست خوردند و ببينيددر آينده چه کارهاي متفاوتي ميتوانيد انجام دهيد.با اينخودآگاهي در وضعيت بهتري براي ارزيابي مردهايي که واردزندگيتان ميشوند خواهيد داشت و خواهيد توانست تعهد طولانيمدتايجاد کنيد

?? مطمئن نيستيد او هماني است که ميخواهيد
اگر دوست داريد بدون اينکه براي هميشه متعهد شويد، رابطهايبادوام داشته باشيد، ممکن است لازم باشد درمورد مشکلتان براي متعهدشدن با يک مشاور صحبت کنيد.اگر کسي که ميخواهيد باقي عمرتان رابا او بگذرانيد پيدا نکردهايد، از خودتان سوال کنيد شايدتوقعات و انتظاراتتان خيلي بالا باشد. آيا در جاي نادرست به دنبال آدمدرست هستيد؟ آيا با کساني ارتباط برقرار ميکنيد که هدفشان از آشناييمتفاوت با شماست؟ هرکدام از اين دلايل ممکن است باعث شود فکر کنيدنميتوانيد به مرد زندگيتان متعهد شويد.

?? نميخواهيد اعضاي خانواده را نااميد کنيد
يکي ديگر از دلايل ترس از متعهد شدن در روابط، داشتن والدينپرتوقع است که انتظار دارند جراح مغز و اعصاب شويد يا بارئيسجمهور بعدي امريکا ازدواج کنيد. اگر از ازدواج قبلي خودبچه داريد، ممکن است نگران واکنش آنها به ناپدري خودباشيد. ممکن است هم هست بدون ارزيابي نيازهاي احساسي خود و ميزانآمادگيتان براي ازدواج، با يکي از دخترخالهها يا دخترعموها برايازدواج کردن وارد رقابت شدهايد.

بااينکه نگراني درمورد فرزندان شوهر سابقتان در رابطه با فردکنوني اهميت زيادي داشته و منطقي است، خودداري از متعهد شدن برايخوشحال نگه داشتن بقيه به اين معني است که معيار اشتباهي برايداشتن يک رابطه موفق داريد. وقت بگذاريد و به اين فکر کنيد که بهجاي نيازهاي ديگران چه چيزي براي خودتان بهتر است.

?? ميخواهيد براي لذت بردن از خوشيهاي زندگي مجرد بمانيد
اگر زندگي راحت و آرامي داريد و نميخواهيد آن را بانگرانيهاي رابطه خراب کنيد که تا حدي قابل درک است. آيا ميخواهيدتا پايان عمرتان مجرد بمانيد؟ آيا از مسئوليتهاي ازدواج هراسداريد؟ با مسائل و مشکلاتي نظير اين بايد روبهرو شويد تا مطمئن شويدبه تعهد نگاهي سالم داريد. برخلاف اين، اگر سبکزندگيتان به شکل غيرمعقولي آزادانه است و نميتوانيد محدود شدنازدواج را بپذيريد، پس احتمالاً براي متعهد شدن آمادهنيستيد. به خودتان زمان بدهيد تا به دلايل واقعي اينکه چراباتوجه به سبک زندگيتان و اهداف آيندهتان از متعهد شدن ميترسيد،فکر کنيد.
تعداد مجردهايي که از متعهد شدن ترس دارند بنا به دلايل مختلف بالارفته است. اگر شما هم از ايندسته افراد هستيد، الان وقتش رسيدهاست که دلايل الگوهاي روابطتان را بررسي کرده و ببينيد چطورميتوانيد براي غلبه بر ترس از متعهد شدن در خودتان ايجاد تغييرکنيد

??? تصور ميکنيد تعهد عشق رابطه را از بين ميبرد
عشق مسئلهاي ظريف و حساس است و بايد از آن مراقبت شود. بااينکهزندگي واقعي چهره خود را بعد از ازدواج نشان ميدهد وپيدا کردن وقت براي صميمت و لحظات دونفره را سخت ميکند، زوجهااگر ميخواهند رابطهشان هميشگي شود، بايد بالاترين اولويت رابه رابطهشان بدهند. زوجهاي مسنتر ادعا ميکنند که روابط عاشقانهباثباتي که در طولاني مدت ساخته شدهاند بسيار عميقتر و پرمعنيتراز عشق پرهيجاني است که رابطه با آن آغاز شده است. اجازه بدهيدعشقتان رشد کنند.تعداد مجردهايي که از متعهد شدن ترس دارند بنا بهدلايل مختلف بالا رفته است. اگر شما هم از ايندسته افراد هستيد،الان وقتش رسيده است که دلايل الگوهاي روابطتان را بررسي کرده وببينيد چطور ميتوانيد براي غلبه بر ترس از متعهد شدن در خودتانايجاد تغيير کنيد.

0

نشانه های عشق یک دختر به شما!