آيا سفري در پيش داريد و مجبوريد هواپيما را به خاطر مناسببودنش، به عنوان وسيل? نقليه انتخاب کنيد؟ اما اگر باردار هستيد،بايد يک سري مطالب را بدانيد و موارد احتياطي خاصي را رعايت کنيد.

به علت احتمال زايمان پيش از موقع هنگام پرواز، شرکتهاي هواپيمايي از پذيرفتن زنان باردار بالاتر از 7 ماه، درهواپيما خودداري ميکنند. با اين حال در اين ميان هستند شرکت هاييکه بنابر قوانين خاص خودشان، زنان باردار تا ماه هشتم را همميپذيرند. بنابراين در صورتي که باردار هستيد، قبل از پروازبايد يک سري پيش بيني ها را بکنيد و موارد احتياطي مهم رابياموزيد.
اگر احتمال زايمان پيش از موعد در شما داده شده است ياسابق? چنين زايماني را داشته ايد يا از مشکلات قلبي عروقي رنجميبريد، قبل از انجام مسافرت با هواپيما با پزشک تان مشورتکنيد.
در مواردي که مقصد بسيار دوري داريد، نظر پزشک تان را دربار?واکسيناسيون احتمالي جويا شويد. برخي واکسن هاي توصيه شده براي سفربراي زنان باردار بي خطر اند ولي بقيه براي آنها عوارض جانبيدارند.
سفر به مناطقي را که در آن جا بيماري مالاريا وجود دارد فراموش کنيد،اين بيماري يکي از خطرناک ترين و شديدترين بيماري ها براي دورانبارداري است.
تا جايي که برايتان ممکن است از سفر به کشورهاي در حال توسعه ياکشورهايي که شرايط بهداشتي متزلزل و نابساماني دارند، خودداريکنيد.
يک نکت? مهم که بايد از آن آگاه باشيد اين است که بي حرکتيپاها در هواپيما ممکن است التهاب وريدي را به دنبال داشتهباشد، دربار? اين موضوع هم با پزشک تان صحبت کنيد. احتمالاًپزشک تان به شما توصيه ميکند که از جوراب هاي فشرده کنندهاستفاده کنيد.
به همين دليل، بهتر است که در طي پرواز لباس هاي خيلي گشادنپوشيد. براي پرواز لباس هاي چسبان توصيه ميشوند زيراشرايط پرواز و عدم تحرک باعث افزايش احتمال بروز التهاب وريديميشوند.
قبل از سفر مدت و اعتبار بيمه تان را چک کنيد. به شرايط بيمه وزمان بازگشت تان هم توجه ويژه اي داشته باشيد.
بسته به کشوري که از آن عزيمت ميکنيد و کشور مقصد، براي اجتناب ازگرما، ساعاتي را براي پرواز انتخاب کنيد که صبح زود يا شببه مقصد برسيد.
اگر بايد با هواپيمايي پرواز کنيد که فشار هوايشتنظميم نشده، مطمئن شويد که اين هواپيما در ارتفاع خيلي بالاپرواز نميکند زيرا در ارتفاع زياد، احتمال کمبود اکسيژن برايجنين وجود دارد، خصوصاً اگر در سه ماه? اول بارداري هستيد !
خيلي زودتر از زمان پرواز عازم فرودگاه شويد. اين کار مانعاز استرس ِ ترافيک و خستگي ميشود.

پس از رسيدن به فرودگاه، خواهش کنيد که صندلي تان درهواپيما کنار راهرو باشد تا بتوانيد به راحتي رفت و آمد کنيد،خصوصاً به سمت توالت !
خواهش کنيد که براي سوار شدن، حق تقدم داشته باشيد.
برخي شرکت هاي هواپيمايي از شما نامه اي از پزشک تانميخواهند که در آن مرحل? بارداري تان مشخص شده باشد.
در هواپيما، به هيچ وجه از بستن کمربند معاف نيستيد ! حتياگر باردار باشيد، بايد کمربند تان را زمان برخاستن، فرود و هرزماني که پرسنل هواپيما خواستند، ببنديد.
کمربند را به درستي روي ران ها، زير شکم تان ببنديد.
بعد از برخاستن هواپيما، صندلي تان را خم کنيد، اين کار مانعايجاد فشار به شکم تان ميشود.
آب زيادي بنوشيد، زيرا به خاطر اتمسفر حاکم در آن ارتفاع، محيطهواپيما رطوبت بسيار پاييني دارد.
با اين حال، الکل ننوشيد.
براي اجتناب از خطر التهاب وريدي، به طور منظم در راهروي هواپيماقدم بزنيد، موقع قدم زدن احتياط کنيد و براي جلوگيري از زمينخوردن به تکيه گاه ها تکيه کنيد.
به محض اينکه به مقصد رسيديد، بخوابيد تا خستگي متأثر از تغييرساعت و سفر براي تان جبران شود.
خودتان را از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپوشانيد، نورخورشيدممکن است باعث ظاهر شدن ماسک معروف بارداري بر روي صورت تان شود.
در مناطقي با آب و هواي استوايي، اتاقي با تهويه و خنک کنندهبگيريد و فقط از آب بطري بنوشيد.
توجه: برخي داروهاي ضد اسهال و برخي آنتي بيوتيک ها عوارض جانبيدارند. در صورت بروز اسهال، از روش هاي آبرساني به بدن کمکبگيريد. يک آنتي بيوتيک مجاز براي دوران بارداري هم با خود ببريدتا در مواقع اضطرار (عفونت ادراري، اسهال خوني)، بتوانيد از آناستفاده کنيد.

0

ده برتری جالب زنان بر مردان