برمبناي يافته هاي دانشمندان، چاقي مادر در دوران بارداري، سبباختلال عملکرد دستگاههاي مختلف بدن از جمله مغز و اعصاب و غدد درآينده کودک مي شود.
دکتر«ضياء الدين مظهري» در گفتوگو با خبرگزاريدانشجويان ايران(ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران، با بيان اين مطلباظهار داشت: بسياري از بيماري هاي دوران بزرگسالي ناشي از تغذيهنادرست مادر در دوران بارداري، چاقي مادر و تغذيه نادرست در زمانکودکي است.
وي با اعلام اين مطلب که بر اساس يافته هاي دانشمندان چاقي مادردر دوران بارداري باعث افزايش انتقال مواد مغذي از طريق جفت به جنينمي شود، عنوان کرد: برخلاف تصور برخي از افراد که اين موضوع را مثبتمي دانند بايد گفت برخي از اين مواد مغذي مضراتي دارند که درسوخت و ساز بدن تاثير منفي گذاشته و باعث ايجاد اختلال در عملکرددستگاه هاي مختلف بدن از جمله مغز و اعصاب و غدد ميشود.
اين متخصص در پايان به مادران داراي اضافه وزن توصيه کرد:چنانچه قصد بارداري داريد بهتر است ابتدا در يک فرصت مناسبو با به کارگيري يک رژيم غذايي علمي و متعادل که دربرگيرنده تمام عناصر حياتي باشد به تعديل وزن خود اقدام کنيد تااز دوران جنيني، کودک خود را به سوي ابتلا به بيماريهاي مختلف سوقندهيد

0

عکس های جدید وداغ شهرام محمودی + بیوگرافی شهرام محمودی