آيا حس مي کنيد رابطه جنسي شما در خطر است؟
در اين حالت صدايي در درونتان به شما مي گويد که اين رابطه مثلقبل نيست، عوامل محيطي و روحي متعددي در کاهش حس شهوت دخيل هستند، دراينجا به برخي از آنها اشاره کرده ايم:
استرس
شايد تصور کنيد شما جزء افرادي هستيد که وقتي بي قرار و شتابان هستيدهر کاري را بهتر انجام مي دهيد، اما بايد بدانيد که مسئله سکس باديگر امور متفاوت است. استرس هاي شغلي، فشارهاي اقتصادي،...همه ياينها عاملي است که سبب کاهش شهوت شما مي شود. براي کنترل اين استرس وتأثير آن به هنگام سکس حتماً از مشاور يا پزشک کمکبگيريد.( هرگز فکر نکنيد که خود، همه چيز راکامل مي دانيد)
اختلال در روابط زناشويي
بعضي مشکلات حل نشده و قديم زناشويي بين دو طرف باعث کاهش حس و ميلجنسي مي شود. به خصوص در مورد زنان، آرامش ذهن، عاطفه و رابطه ياحساسي موقع سکس بسيار مهم است. بحث هاي پشت سرهم، فقر روابطعاطفي، عدم اطمينان،... مي تواند رابطه سکس شما را به نابوديبکشاند.

مصرف مواد مخدر و الکل
حتي از نظر علمي نيز مصرف بيش از حد هر نوع ماده اعتياد آور در نهايت،حس و شهوت جنسي را کم مي کند. حقيقت اين است که سکس در موقع اعتياد بههر کدام از اين مواد، يک رابطه ي حقيقي و از روي حس طبيعي نيست.
کم خوابي
عدم تنظيم زمان براي خواب مناسب عواقبي مخرب را در هر زمينه به خصوصدر مورد سکس نيز به دنبال دارد. براي مثال اگر صبحها بخواهيد زودبلند شويد و شب ها دير بخوابيد و يا به بيماري بي خوابي و کم خوابيدچار باشيد، خود به خود سکس شما تحت شعاع آثار آن قرار ميگيرد و تمايل و حوصله اي براي آن نداريد.
بچه داري
بچه داري به خود خود مانعي براي انجام سکس نيست اما بچه درسنين مختلف احتياج به بعضي مراقبت هاي خاصل دارد، مخصوصا" وقتي تازهبه راه افتاده باشد. حتي المقدور وقتي کودک شما خواب است نزديکي کنيد،در غير اين صورت بهتر است قبل از آن کودک خود را در جاي ديگربروي صندلي مخصوص کودک قرار دهيد.
درمان دارويي
داروهايي که مستقيما" بروي هورمون هاي جنسي تأثير مي گذارندمانند :
آرامش بخشها، قرص هاي فشار خون، ضد حساسيت ها، قرص هاي ضد بارداري (در اين مورد هنوز نتايج قطعي نيست)، شيمي درماني، داروهاي ضد بيماريهاي مقاربتي، قرص هاي پروژسترون و ...
با مشورت با پزشک خود سعي کنيد نوع داروها و يا ميزان آن راتغيير دهيد. در صورت علائم مشاهده در مورد کاهش حس جنسي خود بدوناختلال يا قطع مصرف داروهاي خود تنها سريعا" با پزشک خود تماسبگيريد.
عدم خود باوري
اگر از اندام خود راضي نباشيد، سکس لذت بخش نخواهد بود. برايمثال برخي افراد حتي با وجود اينکه چاق نيستند احساس خجالت ازحالت اندام خود دارند و اين ميل جنسي را در او کاهش مي دهد و احساسسرخوردگي مي کند. اين وظيفه همسر وي است که به او اطمينان دهد کههنوز مثل قبل از رابطه ي سکس خود با او لذت مي برد و به طرفش تمايلدارد. با افزايش اعتماد به نفس خود نه تنها به تثبيت و بهبود رابطه يجنسي خود کمک مي کنيد بلکه در ديگر مراحل زندگي شخصي خودنيز موفق تر خواهيد بود.
اضافه وزن
داشتن اضافه وزن زياد، لذت سکس را پايين مي آورد. در اين حالتميل فرد خود به خود نسبت به عمل نزديکي کاهش مي يابد. البته اين مسئلهبراي همه ي افراد چاق صحت ندارد و مي توان علت اين تفاوت را ازنظر روانشناسي، ناهنجاري هاي اجتماعي، عوامل محيطي و ... جستجو کرد،علاوه بر آن براي افراد چاق خود انجام مراحل سکس نيز دشوار ميشود.
عدم آمادگي لازم آلت جنسي مرد براي عمل نزديکي
در بعضي از مردان اين بيماري در حالت هاي گوناگون و زمانهاي مختلف ديده مي شود و آنها همواره نگران اين هستند کهاگر آلت جنسي آنها به آن حالت شهواني نرسد چطور ميتوانند عمل دخول و سکس را انجام دهند.
کاهش تستوسترون
وجود ميزان لازم هورمون تستوسترون عامل متحرک سکس است. کاهش اينهورمون در مردان مسلما" مانع ايجاد حس شهوت و تمايل به رابطه نزديکيمي شود، البته ميزان اين هورمون در زنها نيز مهم است ولي در آنها بهدليل وجود ديگر هورمونهاي موثر در اين رابطه در بدنشان، کاهش آنخيلي تأثير گذار نيست. بهتر است همواره از طريق پزشکمتخصص، تعادل در هورمونهاي بدن را تحت نظر داشته باشيد.
افسردگي
البته که خيلي منطقي به نظر نمي رسد، ولي حقيقت اين است که هم داروهايضد افسردگي و مهم تر خود افسردگي، هر دو باعث کاهش ميل جنسيمي شوند. با مراجعه به مشاور بجاي مصرف دارو، بهتر مي توانيد در رفعاين مشکل موفق باشيد.
يائسگي
گزارها حاکي از آن است که نيمي از بيشتر زنان زمان يائسگيحس جنسي کمتري را در خود دارند.آثار يائسگي در بدن مثل خشکي رحم( در نتيجه احساس درد در موقع نزديکي)، عدم ترشح هورمونهايزنانگي، عمل نزديکي را با مشکل مواجه مي کند. در اين دوره ميتوان تحت نظر پزشک با استفاده از داروهاي تجويز شده، افزايشرسيدگي به سلامت و زيبايي اندامها، به افزايش سهولت در مراحل سکسو ميل جنسي خود کمک کنيد.
عدم وجود رابطه ي احساسي عميق
اين مورد در آخر اشاره شد تا بدانيد که اين مورد مهم ترين لازمه ي يکسکس شيرين و سالم است. در واقع حس عميق و جاذبه ي بين دو طرف حکم شروعو استارت يک رابطه را دارد. در صورت نبود آن سعي کنيد وقت بيشتري رادر مواقع غير از عمل سکس نيز با همسرتان سپري کنيد، محور حرفهايتان تنها عاطفي و ... باشد. يايد بگيريد که احساساتتان را درقالبهاي ديگري به غير از سکس نيز نشان دهيد!!

0

بیوگرافی مرتضی پاشایی همراه با تصاویر