آلت جنسي زنانه كه مهبل(Vagina) ناميده ميشود، از منفذ مهبلي آغازميشود، حدود سيزده سانتيمتر به درون بدن ادامه مييابد و به دهانهرحم(Cervix) ميرسد. مهبل از سه لايه بافتي درست شده است. لايهيسطحي آن مخاط نام دارد. لايه ديگر از بافتماهيچهاي درست شده است و بيشتر در يك سوم بيروني مهبلمنقبض ميشود. لايهي سوم از بافت پيوندي است و مهبل را بهساختارهاي دروني بدن متصل ميكند.



آلت جنسي زنانه كه مهبل( Vagina ) ناميده ميشود، از منفذ مهبلي آغازميشود، حدود سيزده سانتيمتر به درون بدن ادامه مييابد و به دهانه رحم(Cervix ) ميرسد. مهبل از سه لايه بافتي درست شده است. لايهي سطحي آنمخاط نام دارد. لايه ديگر از بافت ماهيچهاي درست شده است وبيشتر در يك سوم بيروني مهبل منقبض ميشود. لايهي سوم از بافتپيوندي است و مهبل را به ساختارهاي دروني بدن متصل ميكند.
مهبل در زماني كه فرد از لحاظ جنسي تحريك نشده است به لولهيپهني ميماند كه ديوارههاي آن روي هم جمع شده است و برخلاف تصوراغلب زنان و مردان، پيوسته به صورت "سوراخ" باز نيست. در واقع،فضاي بالقوه دارد. مهبل به خاطر بافت ماهيچهاي خود ميتواند منبسطو منقبض شود و هنگام زايمان امكان خروج نوزاد را فراهم سازد يابا هر آلت مردانهاي سازش پيدا كند. ديواره دروني مهبلپايانهي عصبي چنداني ندارد. نزديك 90 درصد پايانههايعصبي نزديك منفذ مهبل جمع شدهاند. بنابراين، اين بخش مهبل از دو سومپاياني آن حساستر است.
AWT IMAGE
لغزنده كنندهي مهبل
هنگام تهييج جنسي، ديوارهي مهبل با مايع مهبليپوشيده ميشود. ديوارهي مهبل غدهي ترشحي ندارد، اما رگهايخوني موجود در آن در نتيجهي تحريك جنسي از خون پر ميشوند و بافشاري كه به بافت ديوارهي مهبل وارد ميكنند، باعث خروج مايع ميانبافتي(مايعي كه فضاي بين سلولها را پر كرد) به سطح ديوارهي مهبلميشوند. اين مايع باعث لغزنده شدن سطح مهبل و آسانتر شدن وارد شدن آلتمردانه در آن ميشود. بدون اين لغزنده كنندهي طبيعي، عمل جنسي دردناكخواهد بود.
گاهي به علت جسمي يا احساسي اين مايع به مقدار كافي آزادنميشود. كمبود هورمون يا عفونت مهبل ميتواند به اين مشكل بينجامد.گاهي زناني كه از قرصهاي ضد بارداري استفاده مي كنند، به اينمشكل دچار ميشوند؛ اين قرصها مقدار زيادي هورمون پروژستروندارند. زن و مردي كه رابطهي احساسي خوبي با هم ندارند، ممكن است بااين مشكل رو به رو شوند. البته ميزان مايع مهبلي با افزايش سن كاهشمييابد و نبايد عوامل جسمي يا روحي را در آن موثر دانست.
بدن پس از يائسگي به ميزان اندكي هورمون استروژنتوليد ميكند. اين امر باعث نازك شدن ديوارهي مهبل ميشود. همچنين،مهبل كوچكتر و كم عمقتر مي شود و زمان بيشتري طول ميكشد تا مايعمهبلي به اندازهي كافي توليد شود يا توليد آن كاهش مييابد. با مشورتبا پزشك كه ممكن است به تجويز هورمون بينجامد، ميتوان اين مشكلاترا تا اندازهاي كاهش داد.
ورزشهاي پس از زايمان
گاهي مهبل پس از زايمان بخشي از قوام ماهيچهايخود را از دست ميدهد و احساس ميشود كه شلتر و بزرگتر شده است.اين وضعيت باعث ميشود برخي زنها هنگام عمل جنسي احساس لذت كمتريميكنند. مرد نيز ممكن است احساس كند ديوراهي مهبل به خوبي آلتتناسلياش را در بر نميگيرد. با انجام ورزشهاي ويژهاي ميتوانماهيچههاي ديواره مهبل را تقويت كرد. زن بايد ماهيچههايي راكه براي توقف جريان ادرار به كار ميروند، چند بار و براي 3 تا 5ثانيه به حالت منقبض نگه دارد. اين ورزش بايد در طول روزچند بار انجام شود و ميتوان آن را هنگام عمل جنسي نيز انجامداد.

0

عکس های جاستین بیبر + بیوگرافی کامل