طلاق واقعهاي بسيار دردناک در زندگي است. اما چگونه زنو شوهر و فرزندانشان ميتوانند پس از طلاق با وضعيت جديد کناربيايند و اين واقعه دردناک را پشت سر بگذارند؟
ترديدي نيست که کنار آمدن با طلاق يکي از مشکلترين چالشهايي استکه يک شخص در طول زندگيش با آن روبهرو ميشود.

کارشناسان بهداشت رواني ميگويند طلاق به همان اندازه داغدار شدنناشي از مرگ يکي از عزيزان ممکن است باعث ناراحتي فرد شود.
اما ادامه زندگي پس از طلاق امکانپذير است؛ روش هايادامه مطلب ميتواند به شما کمک کند تا دوره دردناک پس از طلاق راپشت سر بگذاريد:

?) به دنبال يک شبکه حمايتي باشيد

هيچ شيوه منفردي نميتواند رنج و فقدان ناشي از طلاق را در شماتسکين دهد. يکي از بهترين شيوهها براي گذراندن اين دوره تکيهکردن به يک شبکه افراد حمايتکننده از شماست.

کارشناسان ميگويند بايد شبکه افرادي را که ميتوانند از شما حمايتکنند؛ بازشناسي کنيد. اگر شبکه حمايتکننده از شما قوي نيست، بايدآن را بسازيد.از جمله با به پيوستن به گروه خودياري که ازافرادي با سرنوشت مشابه شما تشکيل شدهاند، ميتوانيد شبکهاي از روابطجديد به وجود آوريد.

با اينکه حمايت عاطفي بوسيله ديگران به فرد کمک ميکند تا دورهدردناک بلافاصله پس از طلاق را بگذراند، اما ياريگرفتن از ديگران براي مشکلات عملي زندگي را هم نبايدناديده گرفت. براي حل مشکلات روزمره زندگي از بستگان ودوستان، معلمان و مدير مدرسه کودکتان، پزشک اطفال، همسايهها وحتي همسر سابقتان کمک بگيريد.

?)خودتان را دوباره تعريف کنيد

وارد شدن به فرآيند طلاق به اين معناست که شما ديگر بخشي از يکزوج نيستيد؛ اين واقعيت ميتواند چشماندازي آرامشبخش يا ترسآورباشد.

0

بیوگرافی عادل فردوسی پور