به علت غرور بيش از حد و يا هزينه هاي بالاي درماني بيشتر آقايون تنهازماني به ملاقات دکترها مي روند که جايي از بدنشان بشکند مثل بيني ويا اينکه عضوي از کار بـايستد مثل قلب, اکثر آقايون تا زماني که مشکلحادي برايشان به وجود نيامده باشد به پزشک متخصص مراجعه نميکنند…

همچنين آنها معمولا از پـزشک خانوادگيـشان سوال هاييرا کـه بـاعـث شـرمندگي مـي شود نمي پرسند. به همين دليـلمـن ? سؤالـي کـه مـردها از پـرسيـدن آنـها احساس خوبي نمي کنندرا در اين قسمت آورده ام. اما قـبــل از ايـنکه از اين مقاله به عنوانبهانه اي در حضور دکترها استفاده کنيد،بايد تاکيد کنم که اگر هرگونه نشانه غير معمول در خود مشاهده کرده و يا يکي از نشانه هايزير را در خود يافتيد بايد سريعا به متخصص مراجعه کنيد. سلامتي شما ازغرورتان مهم تر است.

آيا خودن بي رويه باعث ايجاد چاقي در شما شده است؟ چربي هايزيادي در شکم شما انباشته شده است. شماي کلي شما به شکل يک “سيب” درآمده و بيشترين مقدار چربي در شکمتان انباشته شده است. چنينبدن چاقي به راحتي پيش زمينه بسياري از بيماري ها از قبيلکلسترول، بيماري هاي قلبي و ديابت را فراهم مي سازد.
براي تشخيص اين مطلب که آيا شما بايد اقدام به کاهش وزن کنيد، بايدابتدا دور شکم خود را در در نازکترين قسمت اندازه بگيريد وسپس اندازه دور باسن خود را در بزرگترين قسمت بگيريد.و سپس اندازه شکم خود را بر اندازه باسن تقسيم کنيد. اندازه بدستامده براي آقايون تندرست بايد ??? يا کمتر باشد. همچنين براياطمينان حاصل کردن از وزن خود بايد ميزان bmiبدن را بدست آوريد ( شاخصچربي). اگر اين ميزان کمتر از ?? باشد نشان مي دهد که شماوزن مناسبي داريد.
براي محاسبه bmi بدن خود بايد از فرمول زير استفاده کنيد:

يا

?- در مورد شکم بزرگ خود چه کار مي توانم انجام دهم ( يااينکه وزن بدنم مناسب است)؟ bmi= وزن (به کيلوگرم) / قد (به متر)bmi= [وزن (به پوند) / قد (به اينچ) ]× ???
البته بايد توجه داشته باشيد که ماهيچه ها وزن بيشتري ازچربي ها دارند و bmi در هر فردي متفاوت است. يک وزن خاص وجودندارد که آنرا به عنوان وزن ايده ال بتوان به همه پيشنهاد کرد.هر شخص بدن متفاوتي دارد و وزن متناسب او بر اساس عوامل مختلفي ازجمله مسائل ژنتيکي، انتخاب غذا، فعاليت بدني و .. مشخص مي شود. ميزانچربي بدن، فشار خون، ميزان سکون قلب و کلسترول همه و همه ازعواملي هستند که به اندازه bmi مهم هستند.
براي اينکه بتوانيد وزن خود را در حالت تعادل نگه داريد بايد ازرژيم غذايي سالم و غذاهاي متنوع استفاده کنيد. به اين معنا که تا ميتوانيد از ميوه ها و سبزي جات تازه و پروتين هاي رقيق شده و موادغذايي فيبر دار استفاده کنيد و مصرف چربي ها را تا حد قابل توجهيکاهش دهيد. همچنين نرمش مداوم (?? دقيقه حداقل هفته اي ? مرتبه)براي ثابت نگه داشتن وزن و از بين بردن چربي ها بسيار مناسباست. مي توان گفت که که چاقي بيش از اندازه در قسمت شکم بهندرت از کم کاري غده تيروئيد نيز مي تواند نشئت بگيرد که برايکسب اطلاع بيشتر در اين زمينه مي توانيد به پزشک خود مراجعهکنيد.

خون در ادرار (ادراري که قرمز خالص، صورتي و يا قهوه اي سوخته ميباشد) به عنوان نوعي بيماري به نام هماتريا شناخته مي شود (خونميزي).
وجود خون در ادرار به دليل عفونت هاي کليوي يا زخم مجاري پيشابظاهر مي گردد. البته دلايل ديگري براي بروز هماتريا نيزوجود دارد که از جمله آن مي توان به اين موارد اشاره کرد: عفونت مجرايادراري، عفونت يا اماس مثانه. همچنين سنگ کليه و مثانه و ياوجود تومور، فعاليت هاي بسيار شديد بدني، آسيب وارده به هر يک از قسمتهاي مجاري ادراري و يا گلومرونفريت (التهاب رگ هاي خونيکليه) و بيماري هاي خوني نظير هموفيلي مي توانند باعث ورود خون بهادرار شوند.
وجود خون در ادرار نشانه اي است که شما به هيچ وجه نبايد نسبت بهآن بي توجهي کنيد و بايد به سرعت نزد پزشک مراجعه کنيد. به ويژهاگر همراه با مشاهده خون دچار تب، سوزش به هنگام دفعادرار، و يا درد زياد قسمت پاييني کمر نيز باشيد.

مشاهده خون در مني ممکن است به دليل انسداد، التهاب، زخم و يا عفونتدر قضيب، مجاري پيشاب و يا پروستات بروز کند. وجود خون درمني (که با نام هماتوسپرميا نيز شناخته مي شود) معمولا به دليلتحريک مجاري پيشاب و عفونت پروستات ايجاد مي شود.
اگر به طور مکرر خون را مشاهده مي کنيد، احساس خارش و سوزشداريد، ترشحات سبز- زرد داريد ( که بيانگر بيماري هاي جنسي است)لازم است که خود را تحت معاينه متخصص بيماري هاي دستگاه ادراريقرار دهيد.

اگر زمان ترک باشگاه ورزش مثل موش آب کشيده خيس عرق شده ايدو بدنتان بوي جوراب گرفته بايد در مورد عرق کردن خود کمي دقيق ترشويد. تعرق يکي از مکانيسم هاي بدن است که به واسطه آن گرمايي کهبه خاطر انجام فعاليت هاي نرمال ايجاد مي شود، دفع خواهد شد و خيليطبيعي است که در زمان هيجان زدگي، افزايش ميزان فعاليت هاي بدني،يا اينکه اگر اضافه وزن داريد، عرق کنيد.
هر چند عرق کردن مزمن (بدون وجود فعاليت بدني و يا قرارگرفتن در شرايط احساسي خاص) به ويژه در کف دست ها، زير بغل، و کفپا به اين دليل است که اختلالي در قسمتي از سيستم عصبي بدن بانام غدد عرقي وجود دارد.
تعرق بيش از حد در برخي نقاط بدن به دليل خنک نمودن آن قسمت انجام نميشود. اين فرايند بر روي فعاليت هاي جسمي و اجتماعي فرد تاثير سوء ميگذارد زيرا امري غير قابل کنترل بوده و ديگران به راحتيمتوجه آن مي شوند. تنها ?% از کل افراد بشر از اين ناراحتي رنج ميبرند اما اگر شما هم احساس مي کنيد که تعرق بدن شما بيش از ميزانلازم است بد نيست به پزشک خود مراجعه اي داشته باشيد.

در مورد کار کردن شکم بايد بگوييم که هر فرد خصوصيات ويژه ايدارد. مي توان از روزي ? بار تا هفته اي ? بار آنها را تقسيم بنديکرد. هر چند اگر شما مجبور هستيد که براي دفع مدفوع بعد از? روز به خودتان فشار بياوريد و يا کار کردن شکمتان سخت و با دردهمراه است بايد بدانيد که دچار بيماري يبوست هستيد.
رژيم هاي غذايي نا مناسب، استفاده کم از مايعات، ورزش نکردن، استفادهاز برخي داروي هاي خاص براي درمان بيماري هاي ديگر، و عادات ضعيفشکمي از عوامل بروز يبوست هستند. همچنين استفاده نابجا ازداروهاي ملين نيز خود مي تواند عامل موثري در ايجاد يبوستباشد.
براي جلوگيري از انسداد روده بايد از يک رژيم غذايي مناسباستفاده کنيد مي توانيد از غذاهايي از اين قبيل استفاده کنيد: غلات،ميوه ها و سبزي هاي تازه، نوشيدن مايعات، و همچنين نرمش و ورزشمکرر، و زماني که ميل به تخليه مدفوع پيدا کرديد از آن صرفنظرنکنيد. لازم به ذکر است که اگر در کار کردن شکم خود شاهدتغييراتي بوديد، رنگ، اندازه و جنسيت مدفوع شما تغيير کرد بايدحتما از پزشک خود وقت ملاقات بگيريد.

در حدود ??? ميليون آمريکايي از بيماري هاي قلبي رنج مي برند و اينبيماري به صورت يک مريضي شايع در آمده است. اگر اضافه وزن داريد،غير متحرک هستيد و در افراد فاميل تاريخچه بيماري قلبي مشاهده ميشود و رژيم غذاييتان سرشار از چربي هاي اشباع شده است، شما ديريا زود دچار بيماري هاي قلبي خواهيد شد.
ايست قلبي اغلب به دليل انسداد شريان هاي خوني قلب که خون را بهماهيچه هاي آن انتقال ميدهند، صورت مي پذيرد. اگر مسيرشريان هاي قلب مسدود شود قلب از کمبود اکسيژن و مواد معدني در مضيقهقرار مي گيرد. در زمان بسيار کوتاهي سکته قلبي اتفاق مي افتد وبه طور جزئي باعث آسيب رسيدن به ماهيچه هاي قلب مي شود. قسمتآسيب ديده نمي تواند خون را به درستي پمپاژ کند و در نتيجهباعث بروز ايست قلبي مي شود.
ثابت نگه داشتن وزن بدن، متوقف کردن استعمال دخانيات، ورزش کردن،کاهش ميزان مصرف الکل، و چک کردن فشار خون و اندازه گيريسطح کلسترول همه از عواملي هستند که مي توانند سلامت قلب شما را تضمينکنند.

ناتواني در نعوذ و يا نگه داشتن اين حالت براي مدت زمان طولانيمشکل بسيار بدي است که متاسفانه بسياري از آقايون در دوره هاي مختلفزندگي خود، شاهد آن هستند. اين مشکل مي تواند مزمن يا موقتي وزودگذر باشد. اگر مشکل زود گذر است و گاهگاه اتفاق مي افتد چندان جدي نخواهد بود و دليل ان هيجان ويا مصرف برخي داروهاي خاص مي باشد.
اما اگر اين مشکل به طور مداوم و ثابت رخ مي دهد احتمالا داراييک دليل فيزيکي است. چنين افرادي داراي بيماري ناتواني جنسيهستند. مشکلات فيزيکي مي تواند حاکي از اختلالات مرسوم يا نادر باشد.به عنوان مثال ديابت و ناراحتي هاي قلبي از انواع ان ميباشند.
اگر چنين مشکلي در روابط جنسي شما اختلال ايجاد مي کند بايدحتما به پزشک متخصص مراجعه کنيد. حداقل کاري که يک پزشک ميتواند انجام دهد اين است که شما را نسبت به اطلاعت غلطي که در موردبيماري خود داريد روشن مي کند و اين امر در بهبود وضعيت روابط جنسيشما کمک عمده اي خواهد کرد. همچنين داروهايي نظير وياگراوجود دارند که مي توانند مشکل نعوذ را براي شما حل کنند.

مختصرا، بله. ديگر مجبور نيستيد که با کله کم موي خود درکوچه و خيابان به راه بيفتيد. شيوه تاسي آقايون ( که به عنوانتاسي ژنتيک نيز شناخته مي شود) يکي از شايع ترين روش هايي است کهمردها موهاي خود را از دست مي دهند که معمولا به اين صورت است که قسمتبالايي وسط سر خالي از مو مي شود. ريزش مو در آقايون ارثي است و ممکناست پس از بلوغ در هر زماني روي دهد. و از طرف ژن مادري بيشتر بهفرزند منتقل مي گردد.
کچلي هيچ درمان قطعي ندارد. اما داروهاي خوراکي و ماليدنيوجود دارند که اين فرايند را به تاخير مي اندازند.
اگر به دنبال يک درمان قطعي و گران مي گرديد مي توانيدمو بکاريد. يک جراح مي تواند به راحتي از پشت سرتان موها را جداکرده و به قسمت هاي خالي شده پيوند بزند. اين کار طبيعي به نظرميرسد و پس از چند روز جراحات به سرعت بهبود پيدا ميکنند و خبري از بخيه نيز در کار نخواهد بود.
چه خبر است، دکتر؟
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــ
تنها به اين دليل که در مدفوع خود خون مشاهده کرديد به اين معنا نيستکه در شرف مرگ هستيد. اما اگر با مشاهده علائم بيماري ازمراجعه به پزشک امتناع کنيد ممکن است دچار زيان هاي جبرانناپذيري شويد.

0

زندگی نامه رضا عطاران