مشکلات روابط زناشويي را با طنز درمان کنيد!




شوخ طبعي يک رکن مهم در روابط به شمار مي رود و به ايجاد احساس همدليو رفع کدورت و جلوگيري از تعارضات کمک بسياري مي کند.
طنز نقش مهمي در روابط از جاذبه اوليه تا تعهد دراز مدت دارد. درروابط جديد ، طنز مي تواند يک ابزار موثر نه تنها براي جذب فرد بلکهمي تواند براي غلبه بر هر گونه ناراحتي و يا خجالت که در طولدوستيابي و روند آشنا شدن با يکديگروجود دارد، موثر باشد. درروابط طولاني مدت ، طنز مي تواند رابطه را هيجان انگيز ، تازه وپر جنب و جوش نگه دارد. همچنين مي تواند بدر رفعدرگيري و اختلاف نظر به شما کمک کند.
لذت بردن مشترک از طنز صميميت و يکدلي را افزايش مي دهد. هنگاميکه شما با يک ديگر مي خنديد ، يک پيوند مثبت بين شما ايجادمي شود. اين خود مانند يک سد در برابر استرس، عدم توافق ، نا اميدي ،و تکه هاي بد در رابطه عمل مي کند. خنده واقعا مسري است ، وقتي خندهکسي را ببينيد شما نيز به خنده در مي آييد. اما اگر نمي توانيدبه راحتي بخنديد نگران نباشيد راهکارهايي براي آموزش خنده به شماوجود دارد.
طنز يک درمان معجزه آسا براي مشکلات زناشويي نيست، امامي توان آن را به عنوان يک ابزار مهم براي کمک به شما در غلبه بر نقاطپر تنش که هر رابطه اي را پريشان مي کند به کار برد.
طنز مي تواند توسط راه هاي زير به شما کمک نمايد:

تشکيل يک تيم قوي از ارتباطات
راحتر کردن پذيرش تفاوت ها
جلوگيري از انتشار تنش
انعطاف پذيري بيشتر در در برخورد با مشکلات
در نظر گيري مشکلات به صورت کلي
افزايش خلاقيت در رفع مشکلات
چطور طنز و خنده به رفع مکلات کمک مي کند:

? : استفاده از طنز براي مهار تعارض

تعارض بخشي اجتناب ناپذير از تمام روابط است . اتعارض مي توانددر طول يک رابطه به صورت خرد وجود داشته باشد و سپس تبديل به يکجنجال شود. در هر صورت، توانايي مديريت تعارض شما پيش بينقدرتمند ارتباط موفق شماست.
هنگامي که تعارض و اختلاف نظر مانند آچار به سمت رابطه شماپرتاب مي شود، طنز و بازيگوشي مي تواند احساس هاي وجود دررابطه را برگرداند . استفاده ماهرانه از طنز و بازيگوشي، ميتواند زمان اختلاف و دعوا را به فرصتي براي بازي و تفريح تبديل نمايد.اين اجازه مي دهد تا شما راحت تر نقطه نظر فرد ديگر ارپذيرفته و نياز هاي خودرا انتقال داده بودن اينکه هيچ کدامجبهه بگيريد.
مراقب باشيد که استفاده از طنز تبديل به راهي براي تمسخر يکديگرنشود.


قطع جنگ قدرت، تنش را فورا کم کرده و اجازه مي دهددوباره با احساسات باشيد.
با توجه به اينکه خنده مسري است خنده شما موجب خنده طرف مقابل شده واينگونه راهکار هاي سفت و سخت تفکر از بين رفته و براي رفعمشکلات خلاق تر مي شويد.
کمتر تدافعي عمل مي کنيد و آزادي بيان بيشتري به هر دوي شما ميدهد.

? : اطمينان حاصل کنيد که هر دوي شما طنز و شوخي را درک مي کنيد
مانند هر ابزاري ، طنز مي تواند نتايج منفي و مثبت متفاوتي داشتهباشد. حقه بازي، مسخره کردن، سخنان آزاردهنده و بي ادبانه مي تواندآسيب جدي به رابطه و طرف مقابل وارد کند.

طنز فقط زماني به مشکلات رابطه اي کمک مي کند که مطمئن باشيد هر دوطرف در موقعيت طنز هستيد و از شوخي ها و شيطنت هاي آن آگاهيد.اگر طرف مقابلتان درک درستي از شوخي ندارد حتي در مواردي که ازقدرت آن آگاهيد انجامش ندهيد. شوخي يک طرفه به جاي شوخي متقابل ،باعث آسيب به رابطه و از بين بردن احساس اعتماد مي شود.
طنز در روابط بايد براي هر دو نفربه يک اندازه سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اگر همسر شما متوجه نشود حرف شما شوخي و طنز بوده ممکناست بيشتر جبهه بگيرد. بنابراين قبل از شروع شوخي اول به موقعيتو درک طرف مقابلتان فکرکنيد.

?: از طنز براي سرپوش گذاشتن بر روي احساساتتان استفادهنکنيد

طنز به شما در انعطاف پذيري بيشتر در مواجه با چالش هايزندگي کمک زيادي مي کند. اما زمان هايي هم وجود دارد که طنز راهسالمي نيست. آن زماني است که از آن به عنوان سرپوشي براي احساستمنفي به جالي مقابله با آن ها استفاده مي کنيم. خنده مي تواند يک لباسمبدل براي احساس درد، ترس، خشم، و نااميدي باشد که شما نمي دانيد آنها را چگونه بيان کنيد.
شما مي توانيد در مورد حقيقت به طنز صحبت کنيد اما استفاده از طنزبراي چيز هاي دروغ يا غير حقيقي اصلا خنده دار نيست. هنگاميکه شما از طنز و بازيگوشي به عنوان يک پوشش براي احساساتديگران استفاده مي کنيد، موجب احساس سردرگمي و بي اعتماديدر روابط خود مي شويد.

? : رفتار بازيگوشي خود را افزايش دهيد
براي پرورش شوخ طبعي و شيطنت هيچ وقت دير نيست .اگر خودتان را در مورد شوخ طبعي محدود کنيد به طور حتم در انتقالطنز و دريافت شيطنت ديگران ناتوان مي شويد.
ترس از رد و يا تمسخر زماني که براي به خنده درآوردن ديگران تلاشمي کنيد قابل درک است اما زماني که کودک بوديد را به خاطر بياوريد کهچگونه بدون در نظر گرفتن ديگران به بازيگوشيمي پرداختيد. بازي و شوخي به جا مي تواند در افزايش اين بعدرفتاري شما کمک نمايد.

بر نشانه هاي غير کلامي همسرتان دقت داشته باشيد.
وقتي سعي در جلب توجه و شوخ طبعي دارد او را حمايت کنيد.
به او بگوييد هرگز مورد تمسخر قرار نمي گيرد.

شوخ طبعي يک رکن مهم در روابط به شمار مي رود و به ايجاد احساسهمدلي و رفع کدورت و جلوگيري از تعارضات کمک بسياري ميکند.
طنز و شيطنت را به زندگيتان اضافه کنيد و از آثار شگفتانگيز آن بهره ببريد.
سلامت نيوز

0

عوامل موثر بر تقویت اسپرم ها در روابط جنسی