بيعلاقگي به روابط زناشويي




فردي که به بيعلاقگي جنسي درجه يک، مبتلا است، هرگز علاقهايبه رابطه جنسي نداشته است؛ در صورتيکه فردي با بيعلاقگي جنسيدرجه دو ممکن است در گذشته به رابطه جنسي، علاقه و تمايل داشته ،اما در حال حاضر اينطور نيست.

بيعلاقگي جنسي ميتواند اشکال مختلفي به خود بگيرد وممکن است زماني رخ دهد که فرد با همسر خود احساس صميميت يا نزديکينميکند. بيعلاقگي جنسي ( همچنين شناختهشده به عنوان نفرتجنسي، غير فعالي تمايلات جنسي يا تمايلات جنسي ممنوع شده) يکي ازاختلالات جنسي رايج است که بر اساس تحقيقات موسسه بينالمللي سلامت، باپايين بودن علاقه به رابطه جنسي، مشخص ميشود.

فردي که به بيعلاقگي جنسي درجه يک، مبتلا است، هرگز علاقهايبه رابطه جنسي نداشته است؛ در صورتيکه فردي با بيعلاقگي جنسيدرجه دو ممکن است در گذشته به رابطه جنسي، علاقه وتمايل داشته ، اما در حال حاضر اينطور نيست. برخي افراد تمايلي بهداشتن رابطه با همسر فعلي خود ندارند، در حاليکه ممکن است دستهايديگر تمايلي به هيچ گونه رابطه جنسي نداشته باشند. دربرخي موارد، ممکن است فرد حس کند که همسرش به رابطه جنسي علاقه ندارد،اما در حقيقت شهوت و شور جنسي آنها متفاوت باشد.

عليرغم اين، محدوده تمايلات، علايق و تجربيات جنسي در انسانهاي مختلفبسيار متفاوت است. برخي افراد که داراي محرکهاي جنسي کم يا پايينهستند را ميتوان غير جنسي دانست و نبايد اين قضيه را مشکل دانست. باوجود اينکه، ممکن است محرکهاي جنسي کم يا عدم وجود آن در برخي افراد،توسط مراکز بهداشتي و سلامتي و يا همسران اين افراد، اختلال محسوبشود، ممکن است در خود اين افراد حس خوبي ايجاد کند. با اينکه ممکن استبرخي افراد به دنبال درماني براي پايين بودن محرکهاي جنسي خودبگردند، برخي ديگر با اين قضيه کاملاً احساس راحتي کرده ونميخواهند کمک بگيرند.

لغت "بيعلاقگي" به معناي دلسردي و خستگي است، اما"بيعلاقگي" جنسي لزوماً به معنايي دلسردي يا خستگي فرد ازرابطه جنسي نيست. بر اساس گفتههاي مرکز بهداشت دانشگاهمريلند، فاکتورهاي فيزيکي و/يا رواني متعددي از جمله موارد زير دربيعلاقگي جنسي نقش دارند:
- تربيت سخت گيرانه
- بيخوابي
- افسردگي
- استرس
- تغييرات هورموني
- برخي بيماريها
- برخي داروها


اگر احساس ميکنيد ممکن است شما و همسرتان از نظر جنسي دچاربيعلاقگي باشيد که منجر به اضطراب شخصي شده و يا بررويرابطه شما تاثير ميگذارد، شايد صحبت کردن با همسرتان و جستجوبراي اقداماتي که ميتوانيد به همراه يکديگر يا به تنهايي برايفهم اتفاق در حال وقوع، انجام دهيد، مفيد باشد.

بسته به اوضاع شخصي، انتخاب روشي براي درمان بيعلاقگي جنسيميتواند يکي از انتخابهاي شما باشد. روشهاي درماني متعددي همانندورزش، روش هايي براي مقابله با استرس ، تقويت ماهيچههايلگني، و يا درمان علل پزشکي پنهان ، ميتواندبراي کمک به افراد دچار بيعلاقگي جنسي مفيد باشد.


نکاتي براي افزايش صميميت جنسي بين همسران در زير آورده شده است:
- برقراري ارتباط با همسرتان به روشي صادقانه و روشن بينانه
- مشاوره خواستن
- صرف وقت براي ايجاد صميميت
- افزودن اندکي چاشني به زندگي جنسي خود، به زبانديگر، انتخاب يک وضعيت جديد، يک وقت متفاوت در روز و يا يکمکان تازه براي برقراري رابطه جنسي.

ممکن است شما و يا همسرتان تمايل داشته باشيد به مراکز بهداشتي درمانيمراجعه کرده، با آنها مشورت کنيد. مراکز مشاورهاي وجود دارد که شما وهمسرتان ميتوانيد به صورت انفرادي يا با هم مراجعه کنيد.

برقراري ارتباط، حمايت و درمان (بسته به اوضاع و شرايط هر فرد)ميتواند مشخص کند که آيا بايد نگران بيعلاقگي جنسي بوده ويا اينکه پيگير مراقبت و درمان باشيد. فهميدن تفاوت علايق وسلايق جنسي فردي ، ميتواند به احساس راحتي بيشتر فرد با محرکهاي جنسيخود (و همسرش) کمک کند.
سايت پزشکان بدون مرز

0

بیوگرافی ژان رنو (Jean Reno)