رابطه مواد مخدر و نازايي




مصرف الکل در مردان باعث مداخله با پيوند تستوسترون و در نتيجهتاثير بر غلظت اسپرم مي شود. در مردان الکليسم مي تواند باعث ضعفجنسي (اختلال نعوظ) شود.
سيگار کشيدن ممکن است باعث ناباروري در هردو مردان و زنانشود. در حيوانات آزمايشگاهي نيکوتين نشان داد که مي تواند باعثجلوگيري از توليد اسپرم و کاهش سايز بيضه ها شود. در زنانسيگار باعث تغيير در مخاط دهانه رحم شده و در نتيجه بر مسيررسيدن اسپرم به تخمک تاثير مي گذارد. همچنينسيگار خطر بارداري خارج رحمي را با تاثير لوله هاي فالوپافزايش مي دهد.
ماريجوانا مي تواند بر چرخه تخمک گذاري زنان تاثيربگذارد. مصرف ماريجوانا در مردان باعث کاهش تعداد و کيفيتاسپرم ها مي شود.
هروئين، کوکائين و کراک تاثيرات مشابهي داشته و ممکن است بتوانندباعث، کاهش ميل جنسي، تغيير شکل اسپرم ها، تعداد کم اسپرم،اختلالات تخمک گذاري و کاهش ذخاير تخمدان شود.
همچنين موادمخدر مصرف کننده را در خطر بيشتري براي ابتلا بهبيماري التهابي لگن و HIV، در نتيجه مصرف آن و رفتارهايپرخطر ناشي از آن قرار مي دهد.
در زنان، تاثيرات الکل باعث عوارض جدي در جنين (fetus) مي شود. اعتيادبه الکل مي تواند باعث اختلالات تخمک گذاري و درنتيجه مشکلدر باروري شود. مصرف الکل در مردان باعث مداخله با پيوندتستوسترون و در نتيجه تاثير بر غلظت اسپرم مي شود. درمردان الکليسم مي تواند باعث ضعف جنسي (اختلالنعوظ) شود.
دکترسلام

0

بیوگرافی علی لهراسبی خواننده محبوب ایرانی