مواظب اين 4 مساله در رابطه زناشويي تان باشيد




مهمترين مشکل بين زوج هاي امروز “پول” است. يک طرف م يخواهدپول را خرج کند و طرف ديگر مي خواهد آن را پس اندازکند. يک طرف خوب پول در مي آورد و ديگري نه و….

به طور کلي اين ? دسته از مسائل هستند که اين مشکلات را تشکيل مي دهند:زن و شوهر هاي مدرن مانند قديمي ها با هم صميمي و يکدل نيستند ؛آنها به همديگر اعتماد ندارند. به جاي صحبت کردن در مورد مسائل وحل کردن آنها ، بحث و جدل کرده و آن را پيچيده تر ميکنند.

_ رابطه جنسي :
اين مسئله همواره يکي از مهمترين مسائل مشکل ساز بين زن ومردهاست.فردي که ميل جنسي بالايي دارد همواره فرد مقابل خودرا به خاطر ميل جنسي کمتر سرزنش مي کند. اين مسئله به دو طرف فشاروارد مي کند و اگر در طولاني مدت براي آن راه حلي پيدا نشودمنجر به جدايي زناشويي و نهايتا جدايي عاطفي بين آنها خواهد شد. هر دوطرف در زندگي احساس ناامني و حسادت مي کنند و از زندگيزناشويي شان رضايت حاصل نمي کنند.

راه حل :
به يک مشاور خانواده مراجعه کنيد.

_ پول :
مهمترين مشکل بين زوج هاي امروز “پول” است. يک طرف م يخواهدپول را خرج کند و طرف ديگر مي خواهد آن را پس اندازکند. يک طرف خوب پول در مي آورد و ديگري نه و….

راه حل :
اگر زوج ها بتوانند ياد بگيرند که با يکديگر برنامهريزي کنند اين مسائل بوجود نخواهد آمد. به عنوان مثال ،مي توانندمقداري از پول را خرج و باقيمانده را پس انداز کنند.در ضمن، بار مالي خانواده نبايد بر دوش يک نفر باشد.

_ مسئوليت پذيري :
يکي از طرفين به نظافت و مسائل خانه اهميت زيادي داده و ديگريهيچ اهميتي براي اين موضوع قائل نيست.

راه حل :
اگر همسرتان به تميزي و نظافت خانه اهميتي نمي دهد از او طلب کمککنيد. صراحتا از او درخواست کنيد که به شما کمي کمک کند تا بتواند درحس مسئوليت پذيري نسبت به تميزي و نظافت خانه مشترک تان با شماشريک باشد.

_ تربيت فرزندان :
اين مسئله نيز يکي ديگر از مهمتريم مسائلي است که بين زن و شوهرها اختلاف ايجاد مي کند. هر کدام از آنها سعي مي کنند فرزندشان رامطابق با نظر و روش خود تربيت کنند.

راه حل :
توصيه مي کنيم حداقل يکسال قبل از تصميم به بچه دار شدن درمورد روش هاي تربيتي کودکان تان با يکديگرگفتگو کنيد. روش هاي خود را بيان داده و دليل هر کدام رابراي ديگري توضيح دهيد. و سعي کنيد در آخر با يکديگر به يکنتيجه مشترک برسيد.

سلامت ايران

0

بیوگرافی سید شهاب الدین حسینی(شهاب حسینی)