تاثير فيلم هاي غير اخلاقي بر روابط زناشويي




برخي رفتارهاي بازيگران اين فيلمها با وجود جذابيتهاي بصري،گاه بسيار دردناک و آسيب زننده است و زوجين ناآگاه که سعيدر تقليد از آن دارند، موجب بي رغبتي همسر به روابط زناشوييميشود.

امروزه شاهد فعاليت زياد رسانه هاي مختلف در زمينه ي ترويج باور هايغلط در مورد روابط جنسي هستيم ، يکي از راهکار هاي اينرسانه ها پخش فيلم هاي مستهجن است . اين فيلم ها تاثيرات بسياريرا بر ذهن افراد بر جاي مي گذارد و پيامد هاي روحي و رفتاريزيادي دارد که از مهم ترين آنها مي توان به تاثير آن بر رابطهزناشويي اشاره داشت.

• کاهش اعتماد به نفس: تماشاي فيلمهاي جنسي با توجه به رفتارهاياغراق آميز بازيگران کم کم باعث ميشود زوجين درباره طبيعي بودنعملکرد جنسي خود دچار ترديد شوند و خود را بسيار ضعيفتر ازآنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشويي بيش از گذشتهفاصله بگيرند.
.
• مقايسه منفي: جذابيتهاي اغراق آميز و تصنعي چنين فيلمهاييگاهي باعث ميشود جذابيتهاي همسر، کمرنگ شده و با تشديد بيميلي جنسي همسر، ميزان فعاليت جنسي زوجين از مقدار فعلي نيز کمترشود.
.
• تقليد: برخي رفتارهاي بازيگران اين فيلمها با وجودجذابيتهاي بصري، گاه بسيار دردناک و آسيب زننده است و زوجينناآگاه که سعي در تقليد از آن دارند، موجب بي رغبتي همسر بهروابط زناشويي ميشود.
.
• وابستگي: هرچند در ابتداي امر زوجين باقصد بهبود روابط فيمابين به تماشاي چنين فيلمهايي مينشينند امادر ادامه، يکي از زوجين يا هر دو متوجه ميشوند که اگر درگذشته وقتي را براي با هم بودن صرف ميکردند اکنون همه يا بخشي ازآن وقت را براي ديدن انواع و اقسام فيلمهاي مستهجن پر ميکنند وبه اين ترتيب، فيلمهايي که قرار بود باعث نزديکي بيشتر زوجين بهيکديگر شود اکنون عاملي براي فاصله بيشتر آنها از يکديگرشده است.

سايت تنظيم خانواده

0

بیوگرافی سید شهاب الدین حسینی(شهاب حسینی)