قبل از ازدواج رابطه جنسي داشته باشيم؟




رابطهجنسي اهميت زيادي دارد اما دو نفر بايد بتوانند با هم حرف بزنند،اهداف مشترکي در زندگي داشته باشند و بتوانند با موانعزندگي در کنار هم مقابله کنند، نه اينکه فقط تفريح و لذت راتجربه کنند.
يک تحقيق جديد نشان داد که زوجهايي که براي برقراري رابطهجنسي تا زمانازدواج خود صبر ميکنند، بعدها رضايت ارتباطي و جنسي بالاتري نسبت بهآنهايي که رابطه جنسي قبل از ازدواج را تجربه ميکنند،دارند.

اطلاعات مربوط به اين تحقيق که در طول دو سال بر روي ???? زوج متاهلانجام گرفت در مجله روانشناسي خانوادگي در ايالات متحدهامريکا به چاپ رسيد.
در اين تحقيق، شرکتکنندگان علاوه بر سوالاتي درمورد سطحرضايت و ارتباط به اين سوال نيز پاسخ دادند: «ازچه زمان دراين رابطه، ارتباط جنسي را آغاز کرديد؟»

محققان اين تحقيق دريافتند که زوجهايي که تا زمان ازدواجشان برايايجاد رابطهجنسي صبر کرده بودند، ?? درصد ثبات ارتباطي، ??درصد رضايت ارتباطي، ?? درصد کيفيت ارتباط جنسي و ?? درصدگفتگو و ارتباط کلامي بهتر و بالاتري را گزارش دادهبودند.
يکي از محققين اين مطالعه ميگويد، «سعي ما اين نيست کهبگوييم هر زوجي که قبل از ازدواج نزديکي جنسي برقرار ميکنند،رابطهشان با شکست مواجه ميشود. اما کاملاً از نتيجه تحقيقمان مطمئنهستيم و ميدانيم که اين مسئله تغيير زيادي در ارتباط ايجاد ميکند.کسانيکه ميخواهند صميميتشان را در رابطه بيشتر کنند حتماً بايد اين رادر نظر داشته باشند.»
البته به گفته اين محققان، بسياري از جوانان تصور ميکنند بدونداشتن تجربه جنسي با طرفمقابل، رسمي کردن رابطهشان ريسکبزرگي خواهد بود.
يکي از اين محققين ميگويد، «نظرات مختلفي درمورد اينکهچه مدت تا نزديک کردن رابطه دو طرف بايد صبر شود يااينکه اصلاًانجام آن درست است يا نه وجود دارد. به دليل ما تصميم گرفتيم دراين مورد تحقيق کنيم».
او ميگويد تحقيق آنها توانسته است اطلاعات لازم درمورد تاثيرزمان و تکرار نزديکي جنسي بر رابطهها را فراهم آورد.
به گفته اين محقق، اگر رابطه جنسي قبل از تعهد ورسمي شدن رابطه ايجاد شود، ميتواند موجب بروز سردرگمي وگرفتار شدن زودرس در رابطه شود. درحاليکه محدود کردن رابطه جنسيدر ارتباط شفافيت بيشتري براي دو طرف ميآورد زيرا عمل جسمي موجب تعهدعميقتر ميشود.
اين تحقيق بحث مذهبي را نيز وارد جريان ميکند، به اين معنا که باوجودسطح مذهبي بودن افراد، فايده صبر کردن براي ايجاد رابطهجنسي يکسانخواهد بود.



جامعهشناسي که اين تحقيق را مطالعه کرده بود، درمورد يافتههايآن اينطور نظر ميدهد:

«زوجهايي که ماهعسل را زود شروع ميکنند–يعني رابطهجنسي را قبل ازازدواج با هم تجربه ميکنند–وقتي نوبت به کيفياتي که موجب ثبات وقابلاتکا بودن ارتباط ميشود ميرسد، متوجه ميشوند که ارتباطشان رشدنيافته است.»
اگر زوجي قبل از ازدواج، ارتباط جنسي را شروع کردند،بد نيست که دست نگه داشته و رابطه خود را ارزيابي کنند تا مطمئنشوند همه چيز متعادل و درست است.
يک مسئله که بايد حتماً ارزيابي کنند اين است که اين مسئله–ارتباطجنسي–تا چه ميزان بر رابطه آنها غالب و چيره شده است. آيابه ارتباط کلامي و ساير فاکتورهاي رابطه هم فضاي پيشرفت داده شدهاست؟ آيا چيزي فراتر از جذابيت جنسي بين دو طرف وجود دارد؟اگر زوجي واقعاً ميخواهد ارتباط قوي و باثباتي داشته باشد، بايداين سوالات را از خود بپرسند.
رابطهجنسي اهميت زيادي دارد اما دو نفر بايد بتوانند با هم حرفبزنند، اهداف مشترکي در زندگي داشته باشند و بتوانند با موانعزندگي در کنار هم مقابله کنند، نه اينکه فقط تفريح و لذت راتجربه کنند.
سلامت ايران

0

بیوگرافی سید شهاب الدین حسینی(شهاب حسینی)