تاثير اشک زنان در کاهش ميل جنسي مردان!




نتايج مطالعات محققان امريکايي نشان داد زماني که زني گريهميکند، مواد شيميايي موجود در اشک، پيامهايي را ارسال ميکند کهموجب کاهش تمايلات جنسي در مردان ميشود.
چگونگي مکانيسم اين عمل هنوز ناشناخته استزيرا اشک فاقد بو ميباشد اما حاوي ترکيباتي است که در انسانواکنش ايجاد ميکند.



در مايعات بدن انسان همانند جانوران، ترکيبات بسياري وجود دارد کهپيامهايي را به ساير افراد منتقل ميکنند. مطالعات اخير نشاندادهاند که عرق انسان حاوي بسياري از مواد شيميايي است کهپيامهاي عاطفي مختلفي را به اطرافيان منتقل ميکند. درمورد اشک با توجه به اينکه فاقد بو ميباشد، انتقالپيام به روش ديگري صورت ميگيرد.

مردان قادر به تشخيص اشک از محلول نمک نيستند
تيم تحقيقاتي براي انجام اين مطالعه، اشک زنان شرکت کننده در اينتحقيق را که با ديدن يک فيلم غمگين گريه ميکردند، جمع آورينمودند و با انجام چندين آزمايش دريافتند که مردان قادر به تشخيصاشک واقعي از محلول نمک نيستند. بنابراين از محلول نمک به عنوان محلولکنترل در اين مطالعه استفاده شد.
تعبير مردان از زنان در حال گريه

در آزمايش بعدي، از مردان خواسته شد که محلول نمک (محلول کنترل)يا اشک را استشمام کنند. بدين صورت که پارچهآغشته به اشک يا محلول نمک در نزديکي منافذ بيني مردان قرار داده شد،در حالي که تصاوير زنان در حال گريه بر روي صفحهاي به نمايشدرآمده بود و مردان پس از نگاه کردن به اين تصاوير بايدتعبير خود را از هر تصوير اعلام مينمودند.
محققان دريافتند که اشک و محلول نمک هيچ تاثيري دربرانگيختن حس همدردي و غم مردان ندارد، اما در مرداني که با اشکواقعي زنان مورد بررسي قرار گرفته بودند، کشش و تمايلجنسي به طور قابل توجهي کاهش يافته بود.

اشک و نشانههاي فيزيولوژيک برانگيختگي و تحريک جنسي
در مرحله بعد از مردان خواسته شد در حالي که اشک يا محلول نمک رااستشمام ميکنند، يک فيلم عاطفي را نيز تماشا کنند و سپس احساسخود را در طول تماشاي فيلم بيان نمايند. در طول نمايش فيلم، علايمبرانگيختگي جنسي از جمله دماي پوست بدن و ضربان قلبآنها نيز مورد بررسي قرار گرفت.



نتايج نشان داد که اشک هيچ تاثيري در حس همدردي مردان نداشتاما ميل جنسي آنها با زهم کاهش يافته بود.
همچنين شدت علايم فيزيولوژيک تحريک جنسي (دماي پوست بدن وضربان قلب) در آنها پايينتر گزارش شد. استشمام اشک موجبکاهش ميزان تستوسترون نيز شده بود. تستوسترون هورموني است کهدر تحريک جنسي مردان نقش دارد.

اشک و عملکرد مغز

در آزمايشي ديگر همراه با استشمام اشک، عملکرد وفعاليت مغزي مردان نيز ارزيابي شد. نتايج نشان داد که با بوييدن اشکواقعي، فعاليت بخشهايي از مغز که به تحريک جنسي مربوطند، کاهشمييابد.
اين تحقيق نشان داد که رفتارهاي ناخوداگاه انسان، پيامهايبسياري را به اطرافيان ارسال ميکند. گريه کردن نيز موجب انتقاليک پيام شيميايي به ديگران ميشود، گرچه مکانيسمدقيق آن هنوز به درستي شناخته نشده است.

اگر شما جزو زنان گرم مزاج در امور جنسي زناشويي و همسرتانجزو مردان سرد مزاج است، اما گهگاه سراغ گريه ميرويد،بهتر است نتايج اين تحقيقات را براي تداوم زندگيزناشويي خود در نظر بگيريد.
سلامانه

0

بیوگرافی نرگس محمدی (بازیگر نقش ستایش)