آيا بارداري بر ميل و رفتار جنسي تاثير دارد؟!




بهطور معمول زوجها طي بارداري تغييراتي را در روابط ميان فردي خودتجربه ميکنند که يکي از آنها روابط جنسي است. اين روابط درحاملگي ميتواند تحت تاثير عواملي قرار گيرد.
از جمله عملکرد جنسي زوجها پيش از بارداري و همچنينمفهوم روابط زناشويي در نظر زوجين، وضعيت سلامت جسمي ورواني و عوارض دوران بارداري، باورها و ويژگيهايفرهنگي زوجها، نحوه برخورد آنها با تغييرات فيزيکي زنان طيحاملگي و ميزان ترس از صدمه به جنين.
در بارداري محدوديتهايي براي روابط زناشويي وجود دارد کهعبارتاند از: سابقه سقط يا تهديد به سقط يا زايمان زودرس، سابقهانقباضات خود به خودي رحمي، خونريزي و يا پارگي زودرسپرده دور جنين، نارسايي دهانه رحم و همچنين تعداد زايمانهايمتعدد، چهار تا شش هفته آخر بارداري، سابقه فشارخون حاملگيو...
با وجود موارد بالا، اگر حاملگي طبيعي باشد و پزشک ياماما مانعي براي زوجها عنوان نکند روابط زناشويي بلامانعاست و در سه ماهه سوم با نظر پزشکي که حاملگي راپيگيري ميکند نيز ميتواند ادامه يابد.
هر چند در حاملگي به خصوص ماههاي آخر بايد وضعيت مناسبي درنظر گرفته شود که به شکم زن حامله فشاري وارد نيايد. پيش ازاين گفته بودم شايد بعضي خانمها در حين بارداري بهخصوص سه ماهه اول با کاهش ميل جنسي روبهرو شوند که در برخيمتون اين مساله را به خستگي و تهوع ناشي از مراحل اوليه رشد جنينو جفت نسبت ميدهند. در برخي از خانمها اين مساله درست به عکس اتفاقميافتد و منجر به افزايش تمايلات جنسي زن در سهماهه اول ميشود.
بهطور کلي اگر منعي براي رابطه زناشويي دربارداري نيست تعامل و تماس لازم است تا خانمها در دوران بارداريبا آرامش فکري و رواني خود، فرزند شادتري به دنيا بياورند و پساز زايمان نيز زودتر به زندگي زناشويي خود بازگردند.پس از تولد فرزند نيز عموما ? تا ? هفته طول ميکشد تا مادرانبتوانند به زندگي عادي بازگردند.
ني ني بان

0

راه های تشخیص ناباروری در زنان و مردان!