مسائل زناشويي را از چه کسي بايد آموزش ببينيم؟




مسائل جنسي را از چه کساني بايد ياد بگيريم؟ از پدر ومادرمان؟ دوستانمان؟ مگر آنها چقدر در اين زمينه تخصصدارند؟ آنها اطلاعاتشان را در اين زمينه از چه کساني گرفتهاند؟ آيا از کساني بجز پدر و مادر يا دوستانشان؟
واقعيت اين است که بسياري از ما نمي دانيم خصوصي ترين اما مهم تريناطلاعات زندگيمان را بايد از کجا و چطور به دست بياوريم وچه اطلاعاتي درست است. از همين رو رفتار جنسي بهنجاررا نيز نمي شناسيم.
رفتار بهنجار جنسي
يک پزشک متخصص با طرح سوالات فوق مي گويد: خيالتان را راحتکنم؛ گردو، پسته، بادام و ساير گرميجات هيچارتباطي با غريزه جنسي ندارند. اگر قرار بود تمام مسايلو مشکلات جنسي با پسته و گردو حل بشود، بنده وامثال بنده به جاي اين که 27 سال مداوم درس بخوانيم و امتحان بدهيم وزحمت بکشيم، مي رفتيم مغازه گردوفروشي باز مي کرديم!
او ادامه مي دهد: خيالتان را از مساله مهم تري هم راحت کنم؛ مسئلهارتباط زناشويي، ربط چنداني به دستگاه تناسلي هم ندارد.نظام جنسي ما توسط مرکزي در مغزمان کنترل مي شود و همين مرکز است کهتمام سيستم هاي تناسلي را به حرکت درمي آورد. محل اين مرکز در مغزمياني و در سيستم ليمبيک است.
لابد تجربه کرده ايد که همه مان وقتي که افسرده ايم يا وقتي اضطرابداريم و يا وقتي که عصباني هستيم، ديگر ميل جنسي نداريم. آيا تابه حال از خودتان پرسيده ايد چرا چنين است؟ چونفرمانِ ميل و ارتباط جنسي بايد از بالا صادر شود، يعني ازمغز؛ و طبيعتا اين فرمان در حالت افسردگي، اضطراب و عصبانيت صادرنمي شود.
بعد از مغز، همه چيز در کنترل هورمون ها و غدد مترشحه داخلي است:هيپوفيز، هيپوتالاموس، تيروييد، آدرنال، بيضه و تخمدان. هرکدام از اينها که نام بردم، اگر مشکلي پيدا کنند، مادر مسايل جنسي مان به مشکل خواهيم خورد. بعد از هورمون ها،نوبت به ژنتيک مي رسد. يعني اشکالات ژنتيکي هم مي تواند منجر بهاشکالات جنسي شود. آنچه بعد از ژنتيک اهميت دارد، سيستم خوني بدناست. اگر کم خوني داشته باشيم يا اگر دچار تالاسميباشيم، در روابط جنسي مان مشکل خواهيم داشت.
بيماري هاي عفوني مثل سل و بيماريهايي نظير ديابت هم مي توانند ارتباطجنسي مان را دچار اختلال کنند. اگر دقت کرده باشيد، ميبينيد که تا اين جاي کار، هيچ اسمي از دستگاه تناسلي بهميان نياورده ام چون اهميت آن در روابط زناشويي خيلي کمتر از آنچيزي است که عموم مردم تصور مي کنند. حقيقت اين است که آلت جنسيبراي برقراري يک ارتباط جنسي سالم در رديف ششم اهميت قرار دارد.
احساسات مثبت
براي يک ارتباط زناشويي سالم و بهنجار، آموزش مسايلجنسي قدم اول است، اما قدم دوم، داشتن احساسات و عواطف مثبت بههمسر است. بايد همسرتان را صميمانه دوست داشته باشيد. معالجه احساساتمنفي البته کار آساني نيست. من سال هاست که مشاور ازدواجم و گهگاه با خودم فکر مي کنم که اي کاش ما زوج هاي ايراني 15 يا 20سال با هم نامزد بمانيم و فقط يک سال ازدواج کنيم! چراکه به وفورديده ام بلافاصله پس از آن امضاي کذايي، خيلي چيزها به هممي ريزد.
به هر حال، اگر زن و شوهر به هم احساس مثبتي نداشته باشند درروابط زناشوييشان مشکل خواهند داشت. بيشتر مردان، طالب زناني هستند کهقابليت هايشان را تاييد کنند و قبولشان داشته باشند. توصيه من به تمامخانم ها اين است که از تاييد همسرتان غافل نشويد و به قول معروف،تحويلش بگيريد. اين کار براي همسرتان هم تاثيرات مثبت جسمي درپي دارد، هم تاثيرات مثبت روحي.
اتاق خواب
اتاق خوابي که قرار است ارتباط جنسي در آن صورت بگيرد،نقش مهمي در سلامت اين ارتباط ايفا مي کند. در اتاق خوابي که آدم بهاضطراب مي افتد، نمي شود يک ارتباط جنسي سالم و آرامش بخش داشت. محيطمورد نظر بايد از هر حيث کاملا امن باشد زيرا اضطراب شايع ترين عاملياست که در سيستم هاي گيرنده مغزي اختلال ايجاد مي کند.
نکات ديگري را هم بايد در ساخت و تزيين اتاق خواب مد نظر قرارداد، از جمله اين که رنگ اتاق خواب بايد حتما روشن باشد، نوراتاق بايد کافي باشد، و حتي بهتر است که يک موزيک ملايم و بدون کلامهم گوش تان را نوازش بدهد، چرا که در اين شرايط، مغزتانبراي ارتباط سالم، آماده تر مي شود.
بدآموزي هاي جنسي
آموخته هاي غلط و غير علمي را بايد از ذهنمان بيرون بريزيم. خيلي ازدختران ما اين حرف غلط را از بزرگترهايشان شنيده اند که مردهاپس از رابطه زناشويي، به همسرشان سرد مي شوند يا از آنها دوري ميکنند و امثال اين حرف ها. اين مساله، بسيار شايع و مهم است. من دخترانزيادي را ويزيت کرده ام که به خاطر همين آموزش نادرست، هنگاماولين آميزش جنسي با همسرشان، آنقدر خودشان را منقبض کرده اند و بهخودشان فشار آورده اند که دچار “واژينيسموس” شده اند.
بهداشت جنسي
زن و شوهر قبل از ارتباط زناشويي بايد يک دوش کاملبگيرند و خودشان را خوشبو کنند. استفاده از صابون خوشبو کننده بههمين دليل اهميت دارد. سيستم هاي تناسلي را هم بايد حتما شستشو داد.پس از رعايت بهداشت، نوبت به آرايش مي رسد، آن هم يک آرايش کامل.اين فرهنگ، صحيح نيست که خانم ها بيرون از منزل آرايش داشتهباشند اما درون منزل و در مقابل همسرشان تصور کنند که نيازي به آرايشنيست. توصيه مي کنم که زن و شوهر، عطر و ادکلنشان را هم زود به زودعوض کنند. اصلا خوب نيست که آدم براي يک مدت طولاني، مثلا سي سال، فقطاز يک نوع خوشبوکننده استفاده کند. شايد همسرتان با عطر و اودکلن تازهتان ارتباط بهتري برقرار کند.
تميز بودن دهان و دندان مهم است. قبل از ارتباط زناشويي، ازچيزهايي مثل سيگار که نفستان را بدبو مي کند، حتماپرهيز کنيد و يادتان باشد ترجيحا چيزهايي بخوريد که نفستانرا خوشبو کند.
پزشکان بدون مرز

0

دلیل خواب آلودگی مردان پس از رابطه زناشویی